Κορυφώνεται η κίνηση στην εορταστική αγορά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα να παραμένουν σταθερά οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή.
Σήμερα, Κυριακή, τα εμπορικά καταστήματα θα λειτουργήσουν από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, ενώ οι αλυσίδες καταστημάτων και τα πολυκαταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά μέχρι τις 8 το βράδυ.
Από Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου μέχρι τα Χριστούγεννα, τα καταστήματα θα λειτουργούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, ενώ την παραμονή Χριστουγέννων το ωράριο θα είναι από τις 9 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα. Την Τετάρτη 25 και την Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου είναι αργία.
Αναφορικά με την Πρωτοχρονιά, τα καταστήματα θα ανοίξουν εκ νέου την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου, με ωράριο 9 το πρωί με 9 το βράδυ, το Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα και την επόμενη Κυριακή από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα. Την Τρίτη 31 Δεκεμβρίου, παραμονή Πρωτοχρονιάς, τα εμπορικά καταστήματα θα λειτουργήσουν μέχρι τις 6 το απόγευμα, ενώ την 1η και 2 Ιανουαρίου θα είναι κλειστά.
Η αγορά ελέγχεται συνεχώς για αθέμιτη κερδοφορία και παραπλανητικές εκπτώσεις. Το υπουργείο Ανάπτυξης προτείνει στους καταναλωτές να ερευνούν προσεκτικά και να χρησιμοποιούν το ψηφιακό παρατηρητήριο τιμών e-Καταναλωτής. Οι οργανώσεις των καταναλωτών προτείνουν επίσης προσεκτική έρευνα αγοράς, ιδιαίτερα σε ηλεκτρονικές αγορές, ώστε να αποφεύγονται κίνδυνοι που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα.
Η εορταστική ατμόσφαιρα μπορεί να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά, οδηγώντας σε αυξημένες δαπάνες και αγορές που συχνά υπερβαίνουν τον προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με έρευνες της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής, οι καταναλωτές καλούνται να είναι προσεκτικοί στην επιλογή και αγορά παιχνιδιών και τροφίμων. Για την ασφάλεια των παιχνιδιών, οι καταναλωτές πρέπει να ελέγχουν τις πιστοποιήσεις ασφαλείας, την ηλικιακή καταλληλότητα και τη χημική ασφάλεια, αποφεύγοντας υλικά που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών.
Σχετικά με τα τρόφιμα, οι καταναλωτές θα πρέπει να επιλέγουν φρέσκα και ποιοτικά προϊόντα, να ελέγχουν την προέλευση του κρέατος και να διαβάζουν προσεκτικά τις ετικέτες των συσκευασμένων προϊόντων.
Οι καταναλωτές δίνουν έμφαση στην εξοικονόμηση και στη διαχείριση πόρων ενόψει της εορταστικής περιόδου.
Σύμφωνα με έρευνα της Klarna, οι Έλληνες καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους, αναζητώντας οικονομικά προϊόντα και περιορίζοντας τις δαπάνες τους σε μη απαραίτητα είδη, ενώ πολλοί προγραμματίζουν τις γιορτινές αγορές τους με βάση έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών δείχνει προσοχή στη διαχείριση των οικονομικών τους, πραγματοποιώντας έρευνες και συγκρίσεις τιμών για να βρουν τις καλύτερες επιλογές και να αποφύγουν τις υπερβολές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ