Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) σχεδιάζει να προσφύγει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), αμφισβητώντας τη συνταγματικότητα του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 4713/2020 για την Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Σε συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας και του Σωματείου της Βόρειας Ελλάδας (ΣΙΕΛΒΕ) παρουσίασαν τα επιχειρήματά τους υποστηρίζοντας ότι ο νόμος «πλήττει καίρια την αξιόπιστη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και απαξιώνει το δημόσιο σχολείο».
«Υπάρχουν ζητήματα συνταγματικότητας, ποδοπατάει τη συνταγματική επιταγή η υπουργός με τον συγκεκριμένο νόμο. Έχουμε ετοιμάσει και μία επιστολή προς τα ευρωπαϊκά όργανα, που ελπίζουμε να υπογράψουν και οι άλλες δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, με την οποία ζητούμε από την επιτροπή αντιστοίχισης των πλαισίων προσόντων της Κομισιόν και από τα ευρωπαϊκά συνδικάτα, να δουν το ζήτημα που υπάρχει στην Ελλάδα, το πάρα πολύ κρίσιμο ζήτημα της ισοτιμίας των τίτλων, της νομιμότητας της έκδοσης τίτλων σπουδών από τα ιδιωτικά σχολεία αλλά και το θέμα της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών», ανέφερε ο γενικός γραμματέας της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος.
«Το δημόσιο σχολείο αποδυναμώνεται, την ώρα που το ιδιωτικό μετατρέπεται σε ένα σούπερ μάρκετ. Ο νόμος αυτός δίνει τη δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να ιδρύουν μέσα τους, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια. Όταν ένα ιδιωτικό σχολείο έχει στα σπλάχνα του ένα φροντιστήριο δε θα ρίξει την ποιότητα προκειμένου να έχει πελατεία το απόγευμα; Δεν υπάρχει πιο ασφαλής τρόπος για να καταδειχθεί το πού πάει το εκπαιδευτικό έργο, πόσο υποβαθμίζεται πόσο μετατρεπόμενο σε εμπόρευμα, δημιουργεί τεράστια προβλήματα», σημείωσε.
Γνωστοποίησε ακόμη πως προγραμματίζεται η πραγματοποίηση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας και ταυτόχρονα με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ συζητείται η διοργάνωση μέχρι τον Οκτώβριο πανελλαδικής ημέρας παιδείας που «δε θα είναι απλώς μια διαδήλωση, θα είναι ευρύτερη εκδήλωση που μπορεί να έχει και χαρακτήρα πολιτιστικό, πολιτικό, δημόσιας διαβούλευσης για το πού οδεύει η εκπαίδευση με αυτά τα μέτρα».
Στα εργασιακά ζητήματα που ρυθμίζει ο νόμος 4713/2020 αναφέρθηκε ο καθηγητής Εργατικού Δικαίου, Άρις Καζάκος. «Υπήρχε μια σειρά εγγυήσεων στο νομοθετικό πλαίσιο που ρύθμιζε τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών –από την κατάστασή τους, τον πειθαρχικό έλεγχο, τις εγγυήσεις των θέσεων εργασίας, ακόμη και τα μισθολογικά θέματα», υπενθύμισε εκφράζοντας την άποψη ότι με τον νέο νόμο «καταλύεται η βασική πρόνοια του προηγούμενου νομοθετικού καθεστώτος για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και πόσο αποφασιστικό στοιχείο είναι αυτό για την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης το γεγονός ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν μία σχετική εργασιακή ασφάλεια».
«Μεταφέρεται όλο το ρυθμιστικό πλαίσιο, μετατοπίζεται τελικά το κέντρο βάρος από την ειδική νομοθεσία του νόμου 682/1977 στην κοινή εργατική νομοθεσία», πρόσθεσε ο κ. Καζάκος, παραπέμποντας στην 622/2010 απόφαση του Γ΄ τμήματος του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία «η ασφάλεια των θέσεων εργασίας είναι κρίσιμο θέμα για την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης που είναι ενιαία, είτε είναι δημόσια, είτε είναι ιδιωτική», συνεπώς «οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου συστήματος θα πρέπει έχουν εγγυήσεις για τη σταθερότητα της εργασίας τους ενώ ανάλογες εγγυήσεις είχαν δοθεί και στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς».
Από την πλευρά του ο αιρετός εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ στο ΚΥΣΔΕ, Νεκτάριος Κορδής τόνισε ότι ο νόμος αποτελεί σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση των σχέσεων εργασίας «ένα προανάκρουσμα των όσων έρχονται και στη δημόσια εκπαίδευση», ενώ «στο κομμάτι ισοτιμίας των τίτλων σπουδών αυτό που επιχειρείται και θα γίνει στο ιδιωτικό σχολείο θα έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο και στα δημόσια σχολεία, όπου παρακολουθεί μαθήματα το 94% των μαθητών της χώρας».
Σμαρώ Αβραμίδου