Κρήτη: Ρομπότ σε δημοτικά σχολεία με την αρωγή Ευρωπαϊκού Πιλοτικού Προγράμματος

Κρήτη: Ρομπότ σε δημοτικά σχολεία με την αρωγή Ευρωπαϊκού Πιλοτικού Προγράμματος

Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται πως βρίσκεται η εκπαιδευτική ρομποτική για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία πλέον απέκτησαν τη δυνατότητα εφαρμογής των εκπαιδευτικών εργαλείων.

Τα οποία προτείνει το ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ KA201 CODESKILROBOTICS, που υλοποιήθηκε με τη σύμπραξη του Net Media Lab Mind-Brain R&D, IPT του ΕΚΕΘΕ «Δημόκριτος», του Διατμηματικού Εργαστηρίου Συστημάτων Ελέγχου και Ρομποτικής (ΕΣΕΡ) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, του Κέντρου Εκπαίδευσης και Έρευνας Emphasys Center από την Κύπρο, του εκπαιδευτικού οργανισμού Hansigland από τη Σουηδία και της ΜΚΟ Lifelong Learning Platform από το Βέλγιο.

Το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά σε πέντε σχολεία της Κρήτης, δύο της Αθήνας, αλλά και σε σχολεία των άλλων χωρών της σύμπραξης, με πολύ θετικές εντυπώσεις.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη προώθησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΠΔΕ Κρήτης – υπ. Διαχείρισης CODESKILL4ROBOTICS ΠΔΕ Κρήτης Αρετή Βουράκη, από το συγκεκριμένο έργο προέκυψαν σημαντικά αποτελέσματα, μεταξύ των οποίων είναι ένας Πρακτικός Οδηγός που αφενός εξοικειώνει τους εκπαιδευτικούς με την κατασκευή και τον προγραμματισμό μικρών ρομπότ, δίνοντας ξεκάθαρες οδηγίες για τη χρήση ενός κιτ κατασκευών, το οποίο για τις ανάγκες του έργου μετατρέπεται σε εργαλείο διδασκαλίας.

Την ίδια στιγμή, προτείνει εκπαιδευτικά σενάρια βασισμένα στο αναλυτικό πρόγραμμα της 5ης και της 6ης τάξης αλλά και ανοιχτά σχέδια μαθήματος, για την ανάπτυξη σεναρίων προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής ομάδας.

«Πρακτικά οι εκπαιδευτικοί αφού αποκτήσουν όλες τις εισαγωγικές γνώσεις που προτείνονται στις αρχικές ενότητες θα μπορούν να επιλέξουν την εφαρμογή καθοδηγούμενων σεναρίων, που σχετίζονται με τα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής, της Μουσικής και της Γεωγραφίας. Για παράδειγμα στη Γεωγραφία οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την απαραίτητη υποστήριξη, ώστε να διδάξουν με τη βοήθεια του σεναρίου και του σχεδίου μαθήματος που προτείνονται στον οδηγό, την ενότητα για το ηλιακό σύστημα. Οι μαθητές θα μπορούν να μελετήσουν το ηλιακό σύστημα και τους πλανήτες μέσα από δραστηριότητες και ασκήσεις με την βοήθεια μικρών ρομπότ τα οποία οι ίδιοι οι μαθητές θα έχουν κατασκευάσει νωρίτερα. Οι μαθητές προγραμματίζουν τα ρομπότ ώστε να εκτελούν αποστολές και να ανακαλύπτουν άλλους πλανήτες» ανέφερε η κα Βουράκη, συμπληρώνοντας ότι «με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα μπορέσουν να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την κριτική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων την επικοινωνία και την συνεργασία, αλλά και την δημιουργικότητα και καινοτομία οι οποίες αποτελούν τις πυρηνικές δεξιότητες για την μελλοντική επιτυχία των μαθητών στη ζωή τους».

Το CODESKILLS4ROBOTICS, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακή ημερίδα στις Βρυξέλλες -με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΕ, επιστημόνων και εκπαιδευτικών- είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, το οποίο εκτός από τον εκπαιδευτικό οδηγό, ανέπτυξε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης που αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για την συνέχιση των δράσεων προώθησης της ρομποτικής εκπαίδευσης και μετά την λήξη του έργου.

Ταυτόχρονα, λειτουργεί ειδική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, που καθιστά εύκολη την πρόσβαση σε όλο το εκπαιδευτικό υλικό, περιλαμβάνοντας μαζί με τα εκπαιδευτικά εργαλεία και ένα ξεχωριστό πακέτο με αναλυτικές οδηγίες για τη χάραξη ψηφιακής στρατηγικής των σχολείων για τη δημιουργία Digital@schoolclubs.

«Επί της ουσίας κάθε σχολείο έχει υποστήριξη ώστε να σχεδιάσει τη δική του ψηφιακή στρατηγική και να ενισχύσει το ψηφιακό του προφίλ υιοθετώντας τις δραστηριότητες και τα εκπαιδευτικά πακέτα που προτείνει το έργο ενώ παράλληλα θα μπορεί να τονώσει την εξωστρέφεια του, μέσα από συνέργειες που θα μπορούν να προκύψουν με άλλα σχολεία, με φορείς καθώς και ομάδες της κοινωνίας. Το σχολείο αποκτά εμπειρία, οι εκπαιδευτικοί γίνονται μέντορες, διευρύνεται κι εμπλουτίζεται ο εκπαιδευτικός του ρόλος, αφού σε συνεργασία είτε με εργαστήρια πανεπιστημίων, είτε με συλλόγους γονέων, ή και με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, θα μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα ώστε περισσότερες ομάδες να δημιουργούν και να ανακαλύπτουν τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής» δήλωσε η Αρετή Βουράκη.

Επίσης, όπως ανέλυσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη προώθησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΠΔΕ Κρήτης – υπ. Διαχείρισης CODESKILL4ROBOTICS ΠΔΕ Κρήτης, προτείνεται σχέδιο βιωσιμότητας και υποστήριξης της εφαρμογής των αποτελεσμάτων σε εθνική αλλά και ευρωπαϊκή κλίμακα, μετά την επίσημη ολοκλήρωση του, προκειμένου να μπορέσει γίνει πραγματικότητα το μεγάλο όνειρο: να εισαγάγει την εκπαιδευτική ρομποτική στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα.

«Ευχή όλων είναι το έργο CODESKILLS4ROBOTICS να αποτελέσει την έμπνευση για νέες συνέργειες μέσω ευρωπαϊκών δικτύων στην αυγή του νέου Erasmus+ 2021-2027 το οποίο ανέτειλε επισήμως στις 25 Μαρτίου 2021» κατέληξε η κα Βουράκη.

Δείτε επίσης: Χαλκιδική: Ψήφισμα ΔΣ για τη στελέχωση του ταχυδρομείου Ιερισσού

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

Loading