Μαθητές δημιούργησαν επιχείρηση για την οδική ασφάλεια των ποδηλάτων

Μαθητές δημιούργησαν επιχείρηση για την οδική ασφάλεια των ποδηλάτων

Η θανατηφόρα παράσυρση της ποδηλάτισσας Δήμητρας Ιορδανίδου από φορτηγό, τον περασμένο Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη, της αθλήτριας που είχε στο ενεργητικό της πολλές διακρίσεις σε πανελλήνιο και διεθνές επίπεδο, προβλημάτισε έντονα τους μαθητές του Pierce- Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος.

Αποφάσισαν, λοιπόν, να μην μείνουν με τα χέρια σταυρωμένα, αλλά να αναλάβουν δράση και με τη βοήθεια των καθηγητών τους, δημιούργησαν μια start-up επιχείρηση, την Extra Mile, για την οδική ασφάλεια των ποδηλάτων, η οποία αποτέλεσε και το εισιτήριό τους για τον τελικό του διαγωνισμού «Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece.

Η Extra Mile, που σχεδίασαν και δημιούργησαν οι 23 μαθητές, κατάφερε να προκριθεί στις 10 καλύτερες μαθητικές εικονικές επιχειρήσεις του 2022 και η ομάδα θα συμμετάσχει στον τελικό που θα διεξαχθεί, στις 13 Μαΐου, στο ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

«Ενθουσιαστήκαμε από την είδηση ότι περάσαμε στις 10 καλύτερες επιχειρήσεις κι αμέσως πιάσαμε δουλειά, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι για τον μεγάλο τελικό», αναφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο CEO της Extra Mile Παναγιώτης Κουφουδάκης, επισημαίνοντας πως «ήταν μια ανταμοιβή για τη δουλειά που είχαμε κάνει και ένα κίνητρο για να προχωρήσουμε και να εντείνουμε τις προσπάθειες μας».

Πώς λειτουργεί ο αυτοματισμός που συμβάλλει στην οδική ασφάλεια του ποδηλάτη

Όπως εξηγεί ο 15χρονος Γιώργος Μουτάφης (Production Director), η Extra Mile παράγει έναν αυτοματισμό που συμβάλλει καθοριστικά στην οδική ασφάλεια του ποδηλάτη. Πρόκειται για το αυτόματο flash που επικοινωνεί οπτικά μηνύματα στους υπόλοιπους οδηγούς και επιτρέπει στον ποδηλάτη να μετακινείται, γνωρίζοντας ότι είναι περισσότερο ασφαλής, καθώς οι υπόλοιποι οδηγοί ξέρουν προς τα πού θα στρίψει ή αν θα στρίψει και πότε μειώνει την ταχύτητα κίνησής του ή και σταματάει.

«Το προϊόν αυτό αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες ενός πλοηγού εγκατεστημένου στο Android τηλέφωνο του ποδηλάτη, συμπεριλαμβανομένου του καθορισμού του αρχικού και τελικού σημείου της διαδρομής, αλλά και της παραγωγής συμβάντων τύπου “στρίψε δεξιά”, “στρίψε αριστερά” κλπ. Το mobile app ανταποκρίνεται σε συμβάντα των παραπάνω τύπων, ώστε να στείλει το κατάλληλο σήμα στον MCU κι αυτό στη συνέχεια να οδηγεί τα flashes. Την τελική κρίση θα την έχει ο οδηγός. Θα υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης ενεργοποίησης του flash από τον χρήστη, μέσω φωνητικής εντολής. Η ακύρωση θα αφορά τη μεμονωμένη εντολή και όχι όλη τη διαδρομή. Τέλος θα διαθέτει brake light, που θα ανάβει όταν το ποδήλατο θα επιβραδύνει, για να εξασφαλίζει την κατάλληλη ορατότητα στους οδηγούς άλλων οχημάτων», εξηγεί Γιώργος Μουτάφης, περιγράφοντας ακριβώς πώς λειτουργεί ο αυτοματισμός της εικονικής επιχείρησής τους.

Η Σίσσυ Πανταζή είναι chief marketing officer της επιχείρησης και μαζί με την chief sales officer Μελίτα Δρίβα σημειώνουν ότι η ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου και η υποκατάσταση των υπολοίπων ρυπογόνων μέσων μεταφοράς, σχετίζεται άμεσα με τη μείωση των ατυχημάτων/δυστυχημάτων, σε αστικό περιβάλλον. Τα πλεονεκτήματα της ποδηλασίας είναι ευρύτερα και αφορούν τόσο την υγεία του χρήστη όσο και πεδία, όπως η βιώσιμη αστική συγκοινωνία, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις μεταφορές και η ορθολογική διαχείριση του οικογενειακού προϋπολογισμού.

Ο θάνατος που τους ευαισθητοποίησε και τους κινητοποίησε

Η αρχική ιδέα ανήκει στον Νίκο Ρήγα, που είναι ο account manager της Extra Mile. Όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πανδημία και η άνοδος των τιμών της ενέργειας λειτούργησαν πολλαπλασιαστικά σε σχέση με τη χρήση οχημάτων μικροκινητικότητας. «Η ευρεία χρήση των μέσων αστικής μικροκινητικότητας δημιουργεί ταυτόχρονα όμως και μεγάλες ευθύνες. Στις αρχές του περασμένου Νοέμβριου, η Δήμητρα Ιορδανίδου, γνωστή αθλήτρια ποδηλασίας με αρκετές διακρίσεις και δρομέας μεγάλων αποστάσεων, παρασύρθηκε και εγκλωβίστηκε κάτω από τις ρόδες του οχήματος, όταν επιχείρησε να στρίψει επί της οδού Λαμπράκη, στη Θεσσαλονίκη. Η είδηση του θανάτου της έλαβε μεγάλη δημοσιότητα και αποτέλεσε το γεγονός που μας έκανε να ασχοληθούμε με την οδική ασφάλεια των ποδηλατών και να εξετάσουμε το φαινόμενο συστηματικά», εξηγεί.

«Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία και αναμφίβολα όλοι οι μαθητές εμπλούτισαν τις γνώσεις τους, απέκτησαν νέες δεξιότητες και μέσω του προγράμματος, γνώρισαν σφαιρικά τον χώρο της επιχειρηματικότητας», αναφέρει, από την πλευρά της, η promotion director Δέσποινα Ρουσιάκη και με περηφάνια σημειώνει: «Καταφέραμε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε partnerships, με ήδη υπάρχουσες εταιρείες και ειδικά τα παιδιά να εργαστούν υπό πραγματικές συνθήκες, δημιουργώντας τελικά μια εικονική επιχείρηση, τη δική τους επιχείρηση, κι αυτό είναι το πιο σπουδαίο! Πέρα από αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι, εισήχθησαν στο κομμάτι της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας».

Θέλουμε να συμβάλλουμε κι εμείς στην επίλυση προβλημάτων της κοινωνίας

Για τους 15χρονους μαθητές και μαθήτριες, η Extra Mile είναι ένα μαγικό ταξίδι, που -όπως λένε- τους αρέσει πολύ. «Μας αρέσει, διότι είναι η δική μας επιχείρηση. Η επιχείρηση που στήνεται από την αρχή, πάνω σε μία ιδέα που εμείς οι ίδιοι σκεφτήκαμε και καλούμαστε να υλοποιήσουμε. Μια ομάδα από διαφορετικά άτομα που συσπειρωνόμαστε, δουλεύουμε, συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά, γύρω από έναν κοινό στόχο», επισημαίνει η editor-in-chief Σοφία Λαμπροπούλου.

«Το προϊόν μας», τονίζει, «είναι ένα πραγματικά χρήσιμο και καινοτόμο εργαλείο που θα κάνει την καθημερινότητα των ποδηλατών πιο ασφαλή, μειώνοντας τα ατυχήματα. Κι αυτό αποτελεί κίνητρο για να δουλεύουμε με περισσότερη όρεξη για να συμβάλλουμε κι εμείς στην επίλυση προβλημάτων της κοινωνίας που και οι ίδιοι ζούμε. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ιδεών άλλων ομάδων, πραγματικά μας παθιάζει και μας κάνει να δουλεύουμε πιο εντατικά και με μεγαλύτερο ζήλο. Όλοι θέλουμε να διακριθούμε και να δούμε την ιδέα μας από τα στενά πλαίσια του σχολείου να εφαρμόζεται στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Φαντάσου μια μέρα έναν ποδηλάτη να κάνει χρήση του προϊόντος μας!».

Ένα τόσο απαιτητικό project δεν θα μπορούσε να μην έχει και τις δυσκολίες του. Οι μεγαλύτερες, όπως λένε οι μαθητές, ήταν στην τεχνική υλοποίηση του προϊόντος, καθώς χρειάστηκε να απευθυνθούν σε συνεργαζόμενες εταιρείες που παράγουν premium ηλεκτρικά ποδήλατα και σε bike sharing επιχείρηση, ώστε να τους παρέχουν τεχνογνωσία. Βέβαια και η βοήθεια των καθηγητών τους ήταν καθοριστική.

Υπενθυμίζεται πως το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» του JA Greece, είναι ένα παιδαγωγικό πρόγραμμα που προωθεί τη νεανική επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και καλλιεργεί τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

 

Loading