Μαθητές και μαθήτριες λυκείου θα “υιοθετήσουν” παππούδες και γιαγιάδες

Μαθητές και μαθήτριες λυκείου θα “υιοθετήσουν” παππούδες και γιαγιάδες

Μαθητές και μαθήτριες λυκείου θα “υιοθετήσουν” το επόμενο χρονικό διάστημα παππούδες και γιαγιάδες από την περιοχή τους, σε μια προσπάθεια να έρθουν πιο κοντά οι δύο ηλικίες και οι μεν ηλικιωμένοι να μεταφέρουν την εμπειρία τους στους νεότερους, οι δε νεότεροι να αυξήσουν το βαθμό ευαισθητοποίησής τους απέναντι στην τρίτη ηλικία.

Τα επιμέρους ζητήματα θα εξεταστούν σε συνεργασία με το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ), ενώ στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να επισκέπτονται τακτικά τους ηλικιωμένους, είτε για να συναντηθούν είτε για να τους φέρουν τα φάρμακά τους είτε για να προσφέρουν απλώς τη βοήθειά τους σε οτιδήποτε χρειαστούν.

Η ιδέα ανήκει στην οικονομολόγο- εκπαιδευτικό του 3ου Γενικού Λυκείου Αμπελοκήπων, Μαρία Μερεχούγια, η οποία μοιράστηκε τη σκέψη της με τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, που αντέδρασαν με ενθουσιασμό. Και κάτι τέτοιο δεν αποτέλεσε έκπληξη, καθώς εδώ και καιρό, στο πλαίσιο του προγράμματος “νοιάζομαι και δρω” που δημιούργησε, τα παιδιά του σχολείου επισκέπτονται το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων στους Αμπελόκηπους της Θεσσαλονίκης, για να συζητήσουν μαζί τους, να ακούσουν ιστορίες, να πάρουν συμβουλές, να μοιραστούν μαζί τους τις δικές τους ανησυχίες.

“Η επαφή αυτή βοηθάει και τους ηλικιωμένους να νιώθουν ότι είναι χρήσιμοι και σημαντικοί στη ζωή των παιδιών και τα παιδιά να είναι ευαισθητοποιημένα γενικότερα απέναντι στην τρίτη ηλικία” εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η κ. Μερεχούγια. Αποδίδει, άλλωστε, τη χημεία μεταξύ των παιδιών και των ηλικιωμένων στο γεγονός ότι οι παππούδες και οι γιαγιάδες καλύπτουν εκ των πραγμάτων το κενό που δημιουργείται στο μεγάλωμα των παιδιών λόγω της εργασίας των γονέων. “Οι γιαγιάδες μεγαλώνουν τα παιδιά, τα φροντίζουν, συμμετέχουν στη μελέτη, δίνουν χαρτζηλίκι ενώ πολλές φορές η σχέση ενός παιδιού με τη γιαγιά είναι καλύτερη από τη σχέση του με τη μητέρα, όπου αναγκαστικά υπάρχουν και συγκρούσεις” υπογραμμίζει η κ. Μερεχούγια.

Μαθητές και μαθήτριες του 3ου Γενικού Λυκείου Αμπελοκήπων, μαζί με την εκπαιδευτικό τους, Μαρία Μερεχούγια, βρέθηκαν σήμερα στη 2η Πανελλήνια Ημερίδα των Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων, με θέμα ποιότητα ζωής των ωφελουμένων στα ΚΗΦΗ, που διοργάνωσαν στο Καυτατζόγλειο Στάδιο, ο Σύλλογος Εργαζομένων ΚΗΦΗ Ελλάδος και τα ΚΗΦΗ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Στην ημερίδα, που έγινε με αφορμή την σημερινή παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων, τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα και μίλησαν μέσα από τις αναμνήσεις τους για τον ρόλο των παππούδων στην ανατροφή τους.

Η μαθήτρια Ξένια Βγενοπούλου παρουσίασε ένα ποίημα που μιλά για τα χέρια μιας ηλικιωμένης κυρίας και την προσφορά τους στη νέα γενιά. Μίλησε για τις δικές τις εμπειρίες, τη γεύση που είχε η πίτα της γιαγιάς της, το χαρτζηλίκι και τα σοκολατάκια που της πρόσφερε. Λίγο αργότερα η Κατερίνα Λαγουμάκη, μαθήτρια της Β΄ λυκείου απήγγγειλε το δικό της ποίημα: “σκύβω χάμω να καθαρίσω κάτι ψίχουλα από την τελευταία γευστική της σπανακόπιτα. Τρελαινόμουν για κάθε της πίτα. Λίγο πιο εκεί νιώθω την πατούσα μου να κολλάει. Είχε στάξει το γλυκό κουταλιού της στο πάτωμα. Πιάνω την κοντούλα σφουγγαρίστρα της και αρχίζω να χαϊδεύω απαλά το πάτωμα, έτσι ώστε να μη φύγει μαζί με το γλυκό και το αποτύπωμα από τις πατημασιές της. Κρύβω την αδυναμία προς αυτήν μέσα στη χούφτα μου, όπως έκρυβε εκείνη καλά καλά την ηλικία και την αρρώστια της”. Οι απαγγελίες και τα ποιήματα των παιδιών προκάλεσαν μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό στους ηλικιωμένους που παρακολούθησαν την ημερίδα.

Στον ρόλο και τη σημασία της ύπαρξης των Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ) αναφέρθηκε η Εμμανουέλα Μαθιουδάκη, πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εργαζομένων στα ΚΗΦΗ. Η ίδια έκανε λόγο για ένα πλαίσιο, πολύ διαφορετικό από εκείνο των γηροκομείων που ενίοτε παρουσιάζει χαρακτηριστικά εγκατάλειψης ή ακόμη και ιδρυματοποίησης. Σημείωσε ότι στα ΚΗΦΗ οι ηλικιωμένοι γερνάνε αλλιώς, καθώς οι δομές αυτές προσφέρουν μέχρι το μεσημέρι γυμναστική, ψυχαγωγία και δημιουργικές δραστηριότητες καθώς και επαφή με την νεολαία μέσα από δράσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε συνεργασία με την εκπαίδευση. Ανέφερε, άλλωστε, ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 75 ΚΗΦΗ σε όλη τη χώρα ενώ επιδίωξη των Κέντρων είναι να δημιουργηθεί τουλάχιστον ένα ΚΗΦΗ ανά δήμο. Η κ. Μαθιουδάκη υπενθύμισε ότι πολλοί από τους ωφελούμενους των ΚΗΦΗ συμμετείχαν σε δράσεις για τα προσφυγόπουλα καθώς γυναίκες έπλεξαν κασκόλ και σκούφους που προσφέρθηκαν σε διάφορες δομές και κέντρα φιλοξενίας σε όλη την Ελλάδα.

Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν εισηγήσεις που αφορούν στο θεσμό των ΚΗΦΗ, τις διατροφικές ανάγκες στην τρίτη ηλικία, τα οφέλη της γυμναστικής στην υγεία των ηλικιωμένων και την αναγκαιότητα των προληπτικών ελέγχων. Πραγματοποιήθηκαν, άλλωστε, παράλληλες δράσεις για την πρόληψη των πτώσεων, την ενίσχυση της μνήμης, τη μέτρηση της αρτηριακής πίεσης και του σακχάρου και το ρόλο του πρώτου ανταποκρινόμενου σε περίπτωση ανάγκης.

 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play