Μεγάλη αύξηση των κλήσεων στις γραμμές SOS του Χαμόγελου του Παιδιού κατά το α’ εξάμηνο του 2021

Μεγάλη αύξηση των κλήσεων στις γραμμές SOS του Χαμόγελου του Παιδιού κατά το α’ εξάμηνο του 2021

Πολύ μεγάλη αύξηση των κλήσεων σε γραμμές SOS καθώς και των αντίστοιχων παρεμβάσεών του κατέγραψε το Χαμόγελο του Παιδιού στο α’ εξάμηνο του 2021 – Kατά 41,29% αυξήθηκαν οι αναφορές για παιδιά σε κίνδυνο – Κατά 82% οι κλήσεις στην γραμμή 116111.

Μεταξύ των πολλών στατιστικών που δημοσιοποίησε Το Χαμόγελο του Παιδιού αναφέρεται πως στο α’ εξάμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 27,78% οι περαμβάσεις πρόληψης σε γονείς/κηδεμόνες με θεματική τη σεξουαλική κακοποίηση, κατά 41,29% οι αναφορές για παιδιά σε κίνδυνο, κατά 41,38% για εφήβους, και κατά 82% οι κλήσεις στη γραμμή 116111 σχετικά με την ψυχολογική υποστήριξη παιδιών που έχουν κακοποιηθεί ή κακοποιούνται.

Ιδιαίτερα μεγάλη (249%) ήταν η αύξηση στις κλήσεις που διαχειρίστηκε επίσης η γραμμή 116111 και αφορούσαν την ψυχολογική υποστήριξη παιδιών που έχουν αυτοκτονικό ιδεασμό. Τέλος, κατά δέκα φορές αυξήθηκαν οι κλήσεις από γυναίκες – θύματα ενδοοικογενειακής βίας.

Το αντίκτυπο της πανδημίας

Η πανδημία και τα επαναλαμβανόμενα περιοριστικά μέτρα ενέτειναν τα προβλήματα που σε αρκετές περιπτώσεις οδήγησαν παιδιά να εγκαταλείψουν το σπίτι τους (ο αριθμός των παιδιών που εξαφανίστηκαν αυξήθηκε κατά 13% περίπου.

«Το προφίλ του παιδιού είναι κοπέλες 13-16 χρονών, από την Ελλάδα κυρίως, οι οποίες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο υπέρμετρα βρίσκοντας κάποιους που προσπαθούν να τους δώσουν λύσεις σε αδιέξοδα όπου έχουν περιέλθει. Ειδικά τα παιδιά που έχουν προβλήματα με την οικογένεια και θέλουν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή», ανέφερε ο πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού, Κώστας Γιαννόπουλος κατά την παρουσίαση των στοιχείων του Οργανισμού για το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Όπως τόνισε ο ίδιος υπάρχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή με τα παιδιά τα οποία πρέπει ο εισαγγελέας να τα απομακρύνει από το επικίνδυνο περιβάλλον όπου ζουν.

Είναι ενδεικτικό πως η εθνική γραμμή SOS για τα παιδιά του Χαμόγελου του Παιδιού, η 1056, κατέγραψε 129.404 κλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Όσον αφορά την κατά 82% αύξηση των κλήσεων από κακοποιημένα παιδιά που αναζητούσαν ψυχολογική υποστήριξη, ο υπεύθυνος του Εθνικού Κέντρου για τα εξαφανισμένα και τα παιδιά θύματα εκμετάλλευσης του Χαμόγελου του Παιδιού, Στέφανος Αλεβίζος εξηγεί:

«Βρήκαν το θάρρος παιδιά να μιλήσουν γι’ αυτό που τους συμβαίνει. Ειδικά το πρώτο τετράμηνο είχαμε σχεδόν μια κλήση την ημέρα, μετά άρχισαν να αυξάνονται. Βλέπετε λοιπόν πως η πανδημία οδήγησε σε μια τέτοια συνθήκη. Δεν είχαμε το σχολείο, δεν είχαμε τον παππού και τη γιαγιά, οι οποίοι είναι προστατευτικοί παράγοντες».

Το Χαμόγελο του Παιδιού πραγματοποίησε επίσης επιτόπιες παρεμβάσεις για παιδιά έως έξι ετών που βρίσκονταν σε κίνδυνο. Σε σχέση μάλιστα με το πρώτο εξάμηνο του 2020 οι παρεμβάσεις αυξήθηκαν κατά 64%. Οι άνθρωποι του οργανισμού έλαβαν 56 αιτήματα φιλοξενίας για 81 παιδιά. Σήμερα, στα σπίτια του Χαμόγελου του Παιδιού μεγαλώνουν 283 παιδιά.

Τους πρώτους έξι μήνες υποστηρίχθηκαν 872 παιδιά με προβλήματα υγείας και άλλα 302 παιδιά πραγματοποίησαν απαραίτητες προληπτικές εξετάσεις.

Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2021 το Χαμόγελο του Παιδιού φρόντισε 23.878 παιδιά που βρέθηκαν σε ανάγκη.

Για τον λόγο αυτό σε εγρήγορση ήταν 495 επαγγελματίες και 3.500 ενεργοί εθελοντές. Ταυτόχρονα, τους πρώτους έξι μήνες του 2021 το «Χαμόγελο» πραγματοποίησε πέντε διαδικτυακά σεμινάρια για την ασφάλεια και την ευημερία στο διαδίκτυο τα οποία παρακολούθησαν 567.500 χρήστες. Ο οργανισμός εγκαινίασε και το δεύτερο Κοινωνικό Πολυϊατρείο για παιδιά στη μνήμη του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ.

Δείτε επίσης: Βαριές κατηγορίες εναντίον των δύο 17χρονων που μαχαίρωσαν 15χρονο στην Κηφισιά

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play