Το υπουργείο ανέφερε ότι η διάνοιξη της σήραγγας πραγματοποιείται ακριβώς όπως προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες
Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, πραγματοποίησε χθες αυτοψία στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό, στο ύψος του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας (ΓΝΑ), όπου υπήρξαν ισχυρισμοί ότι η σήραγγα που ανοίγεται έχει λάθος χάραξη. Η σήραγγα αυτή αναμένεται να φιλοξενήσει τον χώρο ελαφριάς συντήρησης των συρμών της Γραμμής 4 του Μετρό.
Αμέσως μετά την αυτοψία, στην οποία συμμετείχαν στελέχη της “Ελληνικό Μετρό Α.Ε.” και της αναδόχου κοινοπραξίας, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε δηλώσεις για να αποκαταστήσει τυχόν παρερμηνείες. Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι δεν υπάρχει κανένα σφάλμα στη χάραξη της σήραγγας, διαβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει ζήτημα ασφαλείας. Παράλληλα, επισήμαναν ότι δεν έχουν καταγραφεί καθιζήσεις ή μετακινήσεις, είτε στο επίπεδο της οδού είτε στα παρακείμενα κτίρια.
Αυτές οι διευκρινίσεις ήρθαν να διαψεύσουν τα δημοσιεύματα που υποστήριξαν ότι υπήρξε σφάλμα στη χάραξη της σήραγγας. Το υπουργείο ανέφερε ότι η διάνοιξη της σήραγγας πραγματοποιείται ακριβώς όπως προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες, χωρίς να έχει προκύψει κανένα πρόβλημα κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Τι αναφέρει το υπουργείο Υποδομών
Σύμφωνα με το υπουργείο, το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί κομμάτι σήραγγας υπερ-τριπλής τροχιάς με συνολικό μήκος 370 μ. και βρίσκεται κάτω από την λεωφόρο Κανελλοπούλου (Κατεχάκη). Θα έχει τρεις τροχιές και χρησιμεύει στην εναπόθεση των συρμών της γραμμής 4 για την ελαφρά συντήρησή τους.
Από την πλευρά της αναδόχου εταιρείας επισημάνθηκε ότι “το έργο εκτελείται με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου”. Στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, “προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου”.
“Διαφορετική προσέγγιση για την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής”
Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, προσθέτει το υπουργείο, “η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται”.
Όπως υπογραμμίζει σε εκείνο το σημείο “από την αλληλογραφία της αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με εκείνα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου. Τέλος, σημειώνεται πως καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων”.
“Διαφορετική προσέγγιση για την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής”
“Αρχικά θέλω να διευκρινίσω πως οι ειδικοί μας διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας των εργαζόμενων, του έργου ή των υποδομών. Επίσης, δεν υφίσταται λάθος στη χάραξη, δηλαδή δεν έγινε διάνοιξη σήραγγας που δεν προβλεπόταν, όπως γράφτηκε σε κάποια μέσα ενημέρωσης. Αντιθέτως, η συγκεκριμένη σήραγγα προβλέπεται στο σχέδιο κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και περιλαμβάνεται στις εκθέσεις που δημοσιεύονται τακτικά από την εταιρεία Ελληνικό Μετρό ΑΕ σχετικά με την πρόοδο των εργασιών. Η συγκεκριμένη σήραγγα αποτελεί μέρος ενός βοηθητικού κόμβου που θα χρησιμοποιείται ουσιαστικά ως αμαξοστάσιο, δηλαδή για τη στάθμευση και την ανακατεύθυνση των συρμών. Δεν είναι μέρος της κύριας σιδηροδρομικής γραμμής αλλά του επικουρικού δικτύου. Το ζήτημα που προέκυψε οφείλεται στη μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για τη διάνοιξη της σήραγγας από την ανάδοχο εταιρεία, καθώς δεν ακολουθήθηκε η συνηθισμένη αλληλουχία ενεργειών.
Έχει ήδη δρομολογηθεί η αποκατάσταση και η εκτέλεση του συγκεκριμένου τμήματος του έργου με τη συνηθισμένη μέθοδο”.
Ο Νίκος Ταχιάος δήλωσε
“Η σήραγγα που κατασκευάζεται κάτω από την οδό Κατεχάκη, θα λειτουργήσει ως αμαξοστάσιο για την ελαφρά συντήρηση των συρμών της Γραμμής 4. Αυτή κατασκευάζεται με την νέα αυστριακή μέθοδο tunneling και έρχεται σε συνέχεια με την επόμενη σήραγγα που συναντάται στην Κατεχάκη και κατασκευάζεται με μετροπόντικα. Επομένως, δεν υπάρχει “αδέσποτη” σήραγγα. Η σήραγγα αυτή προβλέπεται από την μελέτη και οι διαφορές που υπήρξαν με τον ανάδοχο ήταν στην μέθοδο κατασκευής.
Πρακτικά, από τις εικοσιτετράωρες διαρκείς παρακολουθήσεις δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχει καμία μετακίνηση ούτε στο επίπεδο της οδού, ούτε φυσικά σε κανένα από τα παρακείμενα κτίρια”.
Πηγή: thetoc.gr