Content:
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο 38 ετών, εγκαινιάζεται τελικά, υποσχόμενο να αναβαθμίσει τις μεταφορές στην πόλη.
Τριάντα οχτώ χρόνια πάλευε να περάσει με επιτυχία τις Συμπληγάδες Πέτρες και επιτέλους η ώρα έφτασε. Αύριο το Μετρό της πόλης πατά ράγες και ξεκινά τη λειτουργία του.
Σήμερα, 38 χρόνια μετά και μέσα από πολλές δυσκολίες, εμπόδια και καθυστερήσεις, έφτασε η ώρα που η Θεσσαλονίκη όχι μόνο θα έχει Μετρό, αλλά θα είναι και ένα από τα πιο σύγχρονα και εντυπωσιακά της Ευρώπης.
Η πρωτοβουλία του Σωτήρη Κούβελα είχε αναληφθεί με την τοποθέτηση μιας ταμπέλας που προανήγγειλε έργα κατασκευής μετρό. Βέβαια, η σήραγγα που άνοιξε δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ και τελικά, το 1992, το project δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο συγχρηματοδότησης.
Γιατί συνάντησε τόσα προβλήματα το Μετρό Θεσσαλονίκης; Οι βασικοί λόγοι είναι η επιλογή της εκτέλεσης του έργου με τη μέθοδο μελέτη-κατασκευή και η χάραξή της βασικής γραμμής επί της οδού Εγνατίας.
Ήταν η υπουργός του ΠΑΣΟΚ Βάσω Παπανδρέου που δημοπράτησε εκ νέου το έργο ως δημόσιο, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στις 7 Απριλίου 2006, υπογράφεται η σύμβαση με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA.
Το 2023 η Intrakat ανέλαβε τον έλεγχο της ΑΚΤΩΡ και από τότε η υλοποίηση του έργου προχωρά ταχύτατα. Όπως πρόσφατα επισημάνθηκε, το Μετρό Θεσσαλονίκης κόστισε 3 δισ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί στην Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 2025.
Η τελετή εγκαινίων της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει στις 12 το μεσημέρι από τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Με το που πατήσει το κουμπί στο υπερσύγχρονο Κέντρο Ελέγχου του Μετρό, οι 13 σταθμοί της βασικής γραμμής μήκους 9,8 χλμ θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό, το οποίο για τέσσερις ημέρες θα μπορεί να το χρησιμοποιεί δωρεάν.