Νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες

Νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες

Με μια πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να αλλάξει τη σχέση των πολιτών με το κράτος, η κυβέρνηση ενεργοποιεί εντός της εβδομάδας την πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.

Η ανάγκη για αποτίμηση των υπηρεσιών του ελληνικού Δημοσίου προήλθε από τα διαχρονικά προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, όπως η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες .

Η νέα πρωτοβουλία των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει για πρώτη φορά στη χώρα ένα συγκροτημένο μηχανισμό αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες .

Από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, ηλικίας 17 ετών και άνω, θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Αυτοδιοίκησης.

Η πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου.

Οι υπηρεσίες που θα μπουν στο «μικροσκόπιο» των πολιτών περιλαμβάνουν φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr και υπηρεσίες των δήμων.

Όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, οι απαντήσεις θα επεξεργαστούν «σαν μία μεγάλη δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα», όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών.

Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές το χρόνο, επιτρέποντας στους φορείς να εντοπίζουν δυσλειτουργίες και να παρεμβαίνουν βελτιωτικά.

Το φθινόπωρο αναμένεται η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, όπου οι πολίτες θα λαμβάνουν κωδικό για άμεση αξιολόγηση κάθε δημόσιας υπηρεσίας που επισκέπτονται.

«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μας αξιολογεί συνολικά», είχε αναφέρει ο πρωθυπουργός κατά την προαναγγελία της πρωτοβουλίας.

Διάφορες έρευνες που διεξάγονται κατά καιρούς ίσως αποτελέσουν προάγγελο των αποτελεσμάτων της ψηφιακής αξιολόγησης, με τους πολίτες να αξιολογούν θετικά υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί.

Loading

Play