Σε περίπου 15 μήνες, το καλοκαίρι του 2026, θα φτάσει στα Αραχωβίτικα Πατρών η νέα διπλή υπερσύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή μαζί με το σύστημα ηλεκτροδότησής της, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ.
Συνολικά το μήκος της γραμμής που θα παραδοθεί πλήρες το καλοκαίρι του 2026 από το Κιάτο μέχρι τα Αραχωβίτικα είναι 80 km. Αυτή την περίοδο κατασκευάζεται η γραμμή ηλεκτροδότησης από το Κιάτο προς τη Ροδοδάφνη Αιγίου, όπου το τρένο φτάνει ήδη από τον Μάιο του 2019, αλλά από το Κιάτο και μετά κινείται με ντιζελομηχανές.
Απομένει ένα τμήμα περίπου 10 km από τα Αραχωβίτικα μέχρι το Ρίο, όπου έπεσε ο διαγωνισμός λόγω προσφυγών και γίνεται νέος το καλοκαίρι, με πρόβλεψη να υπογραφεί η σύμβαση με νέους αναδόχους στις αρχές του 2026.
Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλοι διαγωνισμοί για το σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως αυτός του έργου αναβάθμισης του βόρειου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Σύμφωνα με παράγοντες της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο έχει προτεραιότητα ώστε να κουμπώσει με το βουλγαρικό τμήμα του sea to sea, με προϋπολογισμό ενός δισ. ευρώ.
Επίσης, προχωρούν οι διαγωνισμοί για τη σύνδεση της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες, καθώς και για τη σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με τον δυτικό προαστιακό της πόλης, προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων. Συνολικά, στη βόρεια Ελλάδα αναμένεται μέσα στη διετία 2025-2026 να υπογραφούν σιδηροδρομικά έργα άνω του 1 δισ. 200 εκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ