Νέα στοιχεία για την υπόθεση των Τεμπών: Ανησυχητικές καθυστερήσεις στην ανάκτηση βίντεο

Νέα στοιχεία για την υπόθεση των Τεμπών: Ανησυχητικές καθυστερήσεις στην ανάκτηση βίντεο

Σημαντική καθυστέρηση στην αναζήτηση βίντεο για το δυστύχημα των Τεμπών, προκαλεί ανησυχία για την διερεύνηση της υπόθεσης. Χωρίς την απαιτούμενη προσοχή φαίνεται ότι πραγματοποιήθηκε η αναζήτηση του βιντεοληπτικού υλικού που σχετίζεται με το δυστύχημα των Τεμπών από τις αρμόδιες ανακριτικές αρχές. Σύμφωνα με πληροφορίες από το MEGA, επτά μήνες μετά το δυστύχημα ζητήθηκε για πρώτη φορά υλικό από την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Η ανακριτική αρχή φάνηκε να παραλείπει κρίσιμα βήματα, όπως η έγκαιρη υποβολή αιτημάτων για την πρόσβαση στα βίντεο που κατέγραφαν τις κινήσεις του τρένου την ημέρα του συμβάντος.

Συγκεκριμένα, για την επιβατική αμαξοστοιχία, η γ’ ανακρίτρια είχε ζητήσει από την Ελληνική Αστυνομία να λάβει το υλικό από την εταιρεία Interstar στις 10 Μαρτίου 2023, δέκα ημέρες μετά το τραγικό γεγονός. Αυτή η καθυστέρηση είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικού υλικού, το οποίο θα μπορούσε να είχε διατηρηθεί εάν οι αρχές είχαν δώσει περισσότερη σημασία στην άμεση ανάκτηση των βίντεο.

Στις 19 Σεπτεμβρίου 2023, ο νέος ανακριτής που ανέλαβε την υπόθεση ζήτησε εκ νέου βιντεοληπτικό υλικό για την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Ωστόσο, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι πολλές διαδικασίες πραγματοποιήθηκαν με καθυστέρηση, γεγονός που αποδυνάμωσε την δυνατότητα των ανακριτικών αρχών να εξετάσουν τα κρίσιμα στοιχεία που ενδέχεται να ρίξουν φως στις αιτίες του δυστυχήματος.

Η Interstar παραχώρησε στους ανακριτές ψηφιακούς σκληρούς δίσκους με το υλικό που κατέγραφε τις κινήσεις της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά σημείωσε ότι τα αρχεία είχαν διαγραφεί, με αποτέλεσμα να απαιτείται ανάκτηση μέσω της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών. Αργότερα, αποδείχθηκε ότι οι σκληροί δίσκοι που παρέδωσε η Interstar ήταν λανθασμένοι και ανήκαν σε διαφορετική κατηγορία αμαξοστοιχίας.

Αναφορικά με τις ευθύνες της εταιρείας και τις διαδικασίες, τίθεται το ερώτημα για το πώς δεν έχουν αποδοθεί ευθύνες σχετικά με τη διαχείριση των αιτημάτων και την ποιότητα της παραδιδόμενης πληροφορίας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play