Με τον νέο κανονισμό που εξέδωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), καθορίζονται οι διαδικασίες σχετικά με την εξέταση παραπόνων χρηστών για ταχυδρομικές υπηρεσίες και την επίλυση διαφορών μεταξύ χρηστών και παρόχων ή ανάμεσα σε παρόχους.
Τα κυριότερα σημεία του κανονισμού περιλαμβάνουν:
– Οι χρήστες πρέπει να απευθύνονται πρώτα στους παρόχους για την επίλυση παραπόνων, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής των αντικειμένων. Σε περίπτωση μη επίλυσης, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται στην ΕΕΤΤ, και καθορίζονται τα απαραίτητα στοιχεία/πληροφορίες που πρέπει να παρέχουν.
– Οι πάροχοι υποχρεούνται να ενημερώνουν επαρκώς τους χρήστες σχετικά με τη διαχείριση των παραπόνων και να αιτιολογούν τυχόν απόρριψη πλημμέλειας. Η ΕΕΤΤ έχει το δικαίωμα να καλεί σε ακρόαση παρόχους που δεν απαντούν εμπρόθεσμα.
– Σε περιπτώσεις που οι πάροχοι δεν αντικρούσουν, εμπρόθεσμα, τα τεκμήρια που υποβάλλουν οι χρήστες και με τα οποία αποδεικνύεται καθυστερημένη επίδοση αντικειμένων, η ΕΕΤΤ μπορεί να απευθύνει συστάσεις αποζημίωσης.
– Παράπονα που αφορούν στον ίδιο πάροχο μπορούν να εξετάζονται σε ενιαία βάση από την ΕΕΤΤ, εφόσον είναι εφικτό να ομαδοποιούνται ανά παράβαση και έτος.
– Καθορίζεται επίσης η διαδικασία επίλυσης διαφορών μεταξύ χρηστών και παρόχων ή ανάμεσα σε παρόχους, κατά την οποία τα εμπλεκόμενα μέρη προσέρχονται ενώπιον της ΕΕΤΤ προς επίλυση της διαφοράς σε ρυθμιστικό επίπεδο.
Επισημαίνεται ότι ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2025. Μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ