Νέος κανονισμός για την εξέταση παραπόνων στις ταχυδρομικές υπηρεσίες από 1η Ιανουαρίου 2025

Νέος κανονισμός για την εξέταση παραπόνων στις ταχυδρομικές υπηρεσίες από 1η Ιανουαρίου 2025

Με τον νέο κανονισμό που εξέδωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), καθορίζονται οι διαδικασίες σχετικά με την εξέταση παραπόνων χρηστών για ταχυδρομικές υπηρεσίες και την επίλυση διαφορών μεταξύ χρηστών και παρόχων ή ανάμεσα σε παρόχους.

Τα κυριότερα σημεία του κανονισμού περιλαμβάνουν:

– Οι χρήστες πρέπει να απευθύνονται πρώτα στους παρόχους για την επίλυση παραπόνων, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής των αντικειμένων. Σε περίπτωση μη επίλυσης, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται στην ΕΕΤΤ, και καθορίζονται τα απαραίτητα στοιχεία/πληροφορίες που πρέπει να παρέχουν.

– Οι πάροχοι υποχρεούνται να ενημερώνουν επαρκώς τους χρήστες σχετικά με τη διαχείριση των παραπόνων και να αιτιολογούν τυχόν απόρριψη πλημμέλειας. Η ΕΕΤΤ έχει το δικαίωμα να καλεί σε ακρόαση παρόχους που δεν απαντούν εμπρόθεσμα.

– Σε περιπτώσεις που οι πάροχοι δεν αντικρούσουν, εμπρόθεσμα, τα τεκμήρια που υποβάλλουν οι χρήστες και με τα οποία αποδεικνύεται καθυστερημένη επίδοση αντικειμένων, η ΕΕΤΤ μπορεί να απευθύνει συστάσεις αποζημίωσης.

Παράπονα που αφορούν στον ίδιο πάροχο μπορούν να εξετάζονται σε ενιαία βάση από την ΕΕΤΤ, εφόσον είναι εφικτό να ομαδοποιούνται ανά παράβαση και έτος.

– Καθορίζεται επίσης η διαδικασία επίλυσης διαφορών μεταξύ χρηστών και παρόχων ή ανάμεσα σε παρόχους, κατά την οποία τα εμπλεκόμενα μέρη προσέρχονται ενώπιον της ΕΕΤΤ προς επίλυση της διαφοράς σε ρυθμιστικό επίπεδο.

Επισημαίνεται ότι ο κανονισμός θα τεθεί σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2025. Μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.

Loading

Play