«Αυτή τη στιγμή ο κλάδος κινείται με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή και στα χέρια πολυεθνικών», κατέληξε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ.
Προκλητικός εμφανίστηκε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, σχετικά με τα χαμηλά έσοδα που δηλώνουν οι οδηγοί ταξί, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την κατάσταση μέσω υπεκφυγών και ρίχνοντας το φταίξιμο στα… τηλεοπτικά κανάλια και τις πολυεθνικές.
Ερωτώμενος σχετικά με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, ότι το μέσο έσοδο που είχε ένας ταξιτζής το 2022 ήταν 307 ευρώ τον μήνα κι αν υποκρύπτεται κάποια φοροδιαφυγή, αρνήθηκε να απαντήσει ευθέως στο ερώτημα και είπε ότι τα εκατομμύρια φεύγουν στο εξωτερικό από… τις μεγάλες εταιρείες και τις πολυεθνικές.
«Άλλοι δουλεύουν περισσότερο, άλλοι δουλεύουν λιγότερο, άλλοι το έχουνε το ταξί έτσι, γιατί έχουν φτάσει σε μία ηλικία με πολλές αρρώστιες και δουλεύουν πολύ λίγο, είπε. Τα στοιχεία που έχετε δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τα έξοδα σε σχέση με τα έσοδα είναι διαφορετικά», τόνισε αρχικά μιλώντας στην ΕΡΤ, κάνοντας λόγο για “λάθος πληροφορίες της ΑΑΔΕ”.
«Οι μελέτες οι δικές μας λένε ότι για να έχει καθαρό κέρδος ένας ταξιτζής 10.000 ευρώ τον χρόνο πρέπει να κάνει τζίρο 49.000 ευρώ. Εάν ο κύριος Πιτσιλής μπορεί να λέει ως τεχνοκράτης κάποια πράγματα αποδεκτά τεχνοκρατικά, θέλουμε να κάνουμε μία δημόσια συζήτηση, για να ξεκαθαριστεί το θέμα και να πάψουν να μας λένε φοροκλέπτες» συνέχισε.
Στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων σχετικά με τα στοιχεία που δείχνουν υπερβολικά χαμηλά έσοδα στους οδηγούς ταξί, ο κ. Λυμπερόπουλος συνέχισε τις υπεκφυγές, απαντώντας περί ανέμων και υδάτων.
«Γιατί μας λένε φοροκλέπτες και μας προσβάλλουν κατά τέτοιον τρόπο ενώ δεν λένε τι κάνουν στην οικογένειά τους οι υπουργοί, πόσα δηλώνουν οι γυναίκες τους ή πόσα δηλώνουν τα κανάλια, ο ΑΝΤ1,ο Alpha, το Mega που δηλώνουν κάθε χρόνο παθητικό και δεν ρωτάνε πώς βγαίνουν αυτά αλλά ρωτάνε πώς βγαίνει ο ταξιτζής με 300 ευρώ», είπε.
«Εμείς θέλουμε από τη στιγμή που μας υποχρέωσαν μετά από τεκμαρτούς προσδιορισμούς να πάμε στο λογιστικό προσδιορισμό να δουλέψει αυτό το σύστημα όπως σε άλλες προηγμένες χώρες, ο πελάτης να είναι υποχρεωμένος να παίρνει απόδειξη όπως σε όλους τους τομείς έτσι και σε εμάς και το έξοδο για ταξί να δηλώνεται στη φορολογική του δήλωση και να εκπίπτει».
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εξήγησε και τους λόγους της απεργίας των ταξί, λέγοντας:
“Θα ήθελα να ζητήσω μία χάρη εκ μέρους των μικρομεσαίων και ειδικά των ιδιοκτητών ταξί να κάνουμε μία εκπομπή για να καταλάβει ο κόσμος πού πηγαίνει αυτός ο κλάδος, ποιες είναι οι προοπτικές του, ποιοι τον πολεμάνε, γιατί δεν τον θέλουν στην αγορά, γιατί θέλουν να βάλουν τις πολυεθνικές και να χάσουν την ιδιοκτησία τους”, είπε αρχικά στην ΕΡΤ.
«Σήμερα, μαζί με όλους τους μικρομεσαίους στο Σύνταγμα στη μία η ώρα, δίνουμε ένα τόνο στο να ξυπνήσει η κοινωνία. Μέσα από τα σχέδια Πισσαρίδη και μέσα από την παγκοσμιοποίηση και από το κυρίαρχο σλόγκαν του Χατζηδάκη και γενικότερα των οικονομικών παραγόντων ότι η αυτορρύθμιση της αγοράς είναι κανόνας για μας τους μικρομεσαίους, για την κοινωνία, είναι το έγκλημα που διαλύει μία ολόκληρη κοινωνία» κατέληξε.
Δηλώνουν… 10 ευρώ την ημέρα
Υπενθυμίζεται ότι οι επαγγελματίες ταξί που απεργούν σήμερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εφορίας και αποκάλυψε στο TheTOC ο Αρης Παπαθανασίου, δηλώνουν ως ετήσιο εισόδημα 3.692 ευρώ, το οποίο μεταφράζεται σε 307,7 ευρώ το μήνα, δηλαδή 10 ευρώ την ημέρα.
Σύμφωνα με τα δηλωθέντα στοιχεία, οι 27.195 οδηγοί- ιδιοκτήτες ταξί δηλώνουν μέσο όρο εσόδων 16.783 ευρώ και μέσο όρο κερδών 3.692 ευρώ. Δηλαδή 307,7 ευρώ το μήνα ή 10 ευρώ την ημέρα, εφόσον το ταξί λειτουργεί όλες τις ημέρες του μήνα.
Δείτε επίσης: Σαλαμίνα: Σκότωσαν εν ψυχρώ 43χρονη γυναίκα