Οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε στάση εργασίας: Ποιες ώρες θα πραγματοποιηθεί

Οι οδηγοί ταξί προχωρούν σε στάση εργασίας: Ποιες ώρες θα πραγματοποιηθεί

Στάση εργασίας των οδηγών ταξί στην Αθήνα για την πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες. Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί μια προειδοποιητική στάση εργασίας από το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), η οποία θα διαρκέσει από τις 09:00 π.μ. έως τις 15:00 μ.μ. και θα συνοδευτεί από πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Μεταφορών. Η διαμαρτυρία επικεντρώνεται στο σχέδιο νόμου που σχετίζεται με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, το οποίο θεωρείται ότι δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα των οδηγών. Με ομόφωνη απόφαση, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ έχει αποφασίσει να κλιμακώσει τις ενέργειές του για τη χρήση των λεωφορειολωρίδων, τουλάχιστον για τα έμφορτα ταξί.

Η συγκέντρωση των αυτοκινήτων έχει προγραμματιστεί για τις 09:30 π.μ. στην συμβολή των οδών Σπύρου Πάτση και Λεωφόρου Αθηνών, ακολουθούμενη από πορεία προς το Υπουργείο Μεταφορών, όπου θα επιδοθεί ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου. Σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, στην πλειοψηφία των ευρωπαϊκών πρωτευουσών τα ταξί έχουν πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων, με την Αθήνα να είναι μια αρνητική εξαίρεση. Η πάγια θέση του συνδικάτου είναι ότι τα ταξί πρέπει να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων, κάτι που μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους επιβάτες όσο και για την κυκλοφορία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, μόλις 1 στα 12 οχήματα που χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες στην Αττική είναι λεωφορείο. Η συμπερίληψη των ταξί στις λεωφορειολωρίδες ενδέχεται να βελτιώσει την αποδοτικότητα των οδικών δικτύων και να προωθήσει τη βιώσιμη μετακίνηση. Τα αναμενόμενα οφέλη περιλαμβάνουν την βελτίωση της μέσης ταχύτητας των αστικών λεωφορείων, την αύξηση της ελκυστικότητας χρήσης ταξί, καθώς και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, δεδομένου ότι τα ταξί θα μπορούν να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν επιβάτες χωρίς απότομες κινήσεις που προκαλούν κινδύνους στην κυκλοφορία.

Το ΣΑΤΑ αναφέρεται στο καθεστώς που ισχύει σε πολλές χώρες της ΕΕ, υπογραμμίζοντας ότι στις σύγχρονες μητροπολιτικές περιοχές, τα ταξί επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες με θετικά αποτελέσματα, όπως παραδείγματα από το Λονδίνο, το Βερολίνο και τη Μαδρίτη, όπου η πρακτική αυτή ενισχύει τη βιωσιμότητα των μεταφορών και την οδική ασφάλεια.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play