Οι θεωρίες συνωμοσίας: Πώς οι έφηβοι παγιδεύονται στα social media

Οι θεωρίες συνωμοσίας: Πώς οι έφηβοι παγιδεύονται στα social media

Η μελέτη αποκαλύπτει την επιρροή των θεωριών συνωμοσίας στους εφήβους και τη σημασία του ειδησεογραφικού αλφαβητισμού. Σε ολοένα και περισσότερες θεωρίες συνωμοσίας και σε πληθώρα παραπληροφόρησης εκτίθενται οι έφηβοι καθημερινά καθώς περιηγούνται στους λογαριασμούς τους στα social media. Αυτό προκύπτει από μια νέα μελέτη του News Literacy Project, η οποία διαπίστωσε ότι οι έφηβοι δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τις ψευδείς πληροφορίες στο διαδίκτυο. Η έκθεση υπογραμμίζει πως η εκπαίδευση για τον αλφαβητισμό στα μέσα ενημέρωσης είναι ελλιπής για τους περισσότερους μαθητές.

Σύμφωνα με την ανάλυση, λιγότερο από το 40% των εφήβων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι έλαβαν οποιαδήποτε διδασκαλία γραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-24. Η διδασκαλία του ειδησεογραφικού αλφαβητισμού κρίνεται θεμελιώδης για την προετοιμασία των μαθητών ώστε να γίνουν κριτικά σκεπτόμενα μέλη της κοινωνίας.

Η μελέτη καταδεικνύει ότι περίπου το 80% των εφήβων που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δηλώνουν ότι εκτίθενται σε θεωρίες συνωμοσίας. Ειδικότερα, αν και οι έφηβοι δεν πιστεύουν όλες τις θεωρίες, το 81% όσων έρχονται σε επαφή με σχετικό περιεχόμενο δηλώνουν ότι πιστεύουν τουλάχιστον μία.

Η έλλειψη εκπαίδευσης και η αναγνώριση αξιόπιστων πηγών πληροφοριών αποκαλύπτει την ανάγκη ενίσχυσης των προγραμμάτων εκπαίδευσης στα μέσα ενημέρωσης στα σχολεία. Οι νέοι αναφέρουν ότι είναι προσεκτικοί με την πληροφορία που μοιράζονται στα social media, αλλά η επιρροή των θεωριών συνωμοσίας παραμένει ισχυρή.

Loading