Πανελλήνιες 2021: Μαθητής δεν περνάει στις πρώτες δύο επιλογές του λόγω ΕΒΕ – η επιστολή του στην υπουργό Παιδείας

Πανελλήνιες 2021: Μαθητής δεν περνάει στις πρώτες δύο επιλογές του λόγω ΕΒΕ – η επιστολή του στην υπουργό Παιδείας

Αριστούχος μαθητής μένει εκτός των δύο του πρώτων επιλογών, έχοντας συγκεντρώσει 20.988 μόρια στις φετινές πανελλήνιες, εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Έκπληκτος έμεινε ο μαθητής του 1ου Λυκείου Αθηνών, Διονύσης Κατάκαλος, όταν παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις του στις φετινές πανελλήνιες, δεν πέτυχε τους πρώτους δύο στόχους του, την Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή το ανάλογο τμήμα του ΑΠΘ. 

Ο μαθητής απογοητευμένος, ή μάλλον εξοργισμένος, εκφράζει την άποψή του σε επιστολή του στην υποργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενος στο άδικο καθ’ αυτόν νομοσχέδιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Ακολουθεί η επιστολή του μαθητη:

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών.

Δείτε επίσης: Κεραμέως: Θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες – Στόχος η επιστροφή στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία (Vid)

Loading

Play