«Παρελθόν» τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό – Έρχεται νέος υπερσύγχρονος σταθμός που αλλάζει τα δεδομένα

«Παρελθόν» τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό – Έρχεται νέος υπερσύγχρονος σταθμός που αλλάζει τα δεδομένα

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, με τον εκτιμώμενο χρόνο αποπεράτωσής του να φτάνει τα 2 χρόνια, από τη στιγμή που θα η εγκαινιαστεί η φάση κατασκευής του.

Έναν πολυχώρο με επιβλητική όψη και πλήθος προσφερόμενων υπηρεσιών θα αποτελέσουν τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα σημάνουν το τέλος των δύο υφιστάμενων σταθμών.

Εντυπωσιακή θα είναι η όψη του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ο οποίος μόλις ολοκληρωθεί θα διαδεχθεί τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού), συνενώνοντας τις υπηρεσίες τους.

Όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς άνθρωποι έχουν καλή γνώση επί του έργου, το νέο ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα αποτελέσει έναν υποδειγματικό σταθμό στα πρότυπα των μικρών αεροδρομίων, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις πρώτες ψηφιακές φωτογραφίες που έχουν δημοσιευθεί.

Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι δεν θα συνιστά απλά έναν σταθμό ΚΤΕΛ, αλλά θα περιλαμβάνει και άλλες υπερσύγχρονες υποδομές όπως ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους, κτήρια πολλαπλών χρήσεων, ενώ θα αποτελέσει και έναν συγκοινωνιακό κόμβο μετεπιβίβασης.

Πού θα βρίσκονται τα ΚΤΕΛ


Προβλέπεται να κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

Όσα θα περιλαμβάνει το ΚΤΕΛ


Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα απαρτίζεται από τα ακόλουθα κτήρια.

Κτήριο Α

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.

Κτήριο Β

Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.

Κτήριο Γ

Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.

Κτήριο Δ (συνοδευτικό)

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.

Σημειώνεται δε ότι στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων.

Παράλληλα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.

Ο χώρος στάθμευσης των λεωφορείων


Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον σταθμό θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.

Ειδικότερα, στον χαμηλότερο όροφο οι θέσεις στάθμευσης λεωφορείων αντιστοιχούν σε 31θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, σε 1 θέση στάθμευσης για 12μετρο λεωφορείο και σε δύο θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 34.

Στον υψηλότερο όρο του Κτηρίου Α, θα διατίθενται 32 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία, 2 θέσεις για 12μετρα λεωφορεία και σε 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης. Συνολικός αριθμός θέσεων: 36.

Συγκοινωνιακός κόμβος


Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από:

  • Το Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα
  • Το σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)
  • Αφετηρία Λεωφορειακών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής
  • Χώρο Στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων (park & ride)
  • Χώρους μετεπιβίβασης από/ προς τα ταξί
  • Χώρους στάσης δικύκλων και ΙΧ αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση (kiss & ride)
  • Χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θα περιληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ

Πηγή: carandmotor.gr

Δείτε επίσης: Κίνα: Ιδιοκτήτες Tesla διαμαρτύρονται για τις αιφνιδιαστικές μειώσεις τιμών

Loading