Παρουσίαση του βιβλίου «Συγκρούσεις και Πολιτική Επικοινωνία – Η Ανατομία ενός War Room»

Παρουσίαση του βιβλίου «Συγκρούσεις και Πολιτική Επικοινωνία – Η Ανατομία ενός War Room»

“Συναρτώ και συσχετίζω την έννοια της “αίθουσας πολέμου” (σ.σ. όπου σχεδιάζεται η διαχείριση μιας πολιτικής κρίσης) με το υποκείμενο των όσων κάνεις. Και για μένα, υποκείμενο των όσων κάνεις είναι η πατρίδα και όχι το κόμμα”. Αυτό σχολίασε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά την παρουσίαση του βιβλίου του δημοσιογράφου και πρώην διευθυντή του Γραφείου Τύπου της ΝΔ, την περίοδο 2012-2015, Σπύρου Καπράλου. Και συνέχισε ο πρώην πρωθυπουργός: “Οταν δεν υπάρχει παράταξη, δεν υπάρχει κομματική μυωπία. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το υποκείμενο σε μια κρίση”.

Το βιβλίο του Σπύρου Καπράλου φέρει τον τίτλο “Συγκρούσεις και Πολιτική Επικοινωνία – Η Ανατομία ενός War Room”. Είναι το πρώτο μιας σειράς βιβλίων που θα ακολουθήσουν στο πλαίσιο της συνεργασίας των Εκδόσεων Παπαζήση, με το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Επικοινωνίας (European Communication Institute) και το Ιδρυμα Προαγωγής της Δημοσιογραφίας Μπότση. Η σειρά των βιβλίων θα φέρει τον γενικό τίτλο “Ποιοτική Επικοινωνία και Νέες Τεχνολογίες” και “θα συνδυάσει την έρευνα με την επιστημοσύνη, με στόχο την ολιστική προσέγγιση στην επικοινωνία”, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε κατά την παρουσίαση του βιβλίου ο εκδότης Αλέξανδρος Παπαζήσης.

Το βιβλίο του Σπύρου Καπράλου θα αποτελεί εγχειρίδιο στα ευρωπαϊκά προγράμματα του Ινστιτούτου που ξεκινούν το 2020. Στο Ινστιτούτο, εξάλλου, συναντήθηκε ο Σπύρος Καπράλος, ως research fellow, με τον επικεφαλής του Μάριο Νόττα -που είχε αναλάβει σήμερα το βράδυ το συντονισμό της εκδήλωσης- και η συνάντηση των δυο οδήγησε στη γέννηση του συγκεκριμένου βιβλίου.

Το βιβλίο προλογίζει ο υπουργός Οικονομικών και αναπληρωτής καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος και το παρουσίασε πρώτος στο κοινό, στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ. Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στη μακρόχρονη σχέση φιλίας με τον κ. Καπράλο, αλλά και στις πολλές “αίθουσες πολέμου” που έζησε δίπλα στον Αντώνη Σαμαρά, όταν ο τελευταίος ήταν πρωθυπουργός. Τότε που, όπως είπε χαρακτηριστικά, “πήραμε την Οικονομία με ύφεση 9% και την παραδώσαμε με ανάπτυξη 1%”.

Μιλώντας για το βιβλίο, αναφέρθηκε στα πέντε βασικά συμπεράσματα που εξάγονται: 1. Ο τομέας της πολιτικής επικοινωνίας είναι απαιτητικός και περίπλοκος. 2. Η πολιτική επικοινωνία και τα νέα τεχνολογικά μέσα μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο στις πολιτικές εκστρατείες. 3. Καθίσταται επιτακτική η επαγγελματική διαχείριση της πολιτικής επικοινωνίας. Μάλιστα, υποστήριξε ότι η ΕΕ θα πρέπει να βελτιώσει την εικόνα που έχουν γι αυτήν οι πολίτες, οι οποίοι πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό που αδυνατεί να δώσει λύσεις σε κρίσιμες στιγμές. 4. Όπως έχει φανεί σε πολλά κράτη, το χάσμα επικοινωνίας, οπότε οι πολιτικές δυνάμεις δεν επικοινωνούν στην κοινή γνώμη τη δουλειά που κάνουν, αφήνει χώρο για την ανάπτυξη εξτρεμιστικών δυνάμεων. 5. “Τρεις είναι οι λέξεις που με συνεπήραν στο βιβλίο” κατέληξε: “εμπιστοσύνη, αξιοπιστία, στρατηγική”.

Ο πρώην υπουργός και δημοσιογράφος Νίκος Ξυδάκης χαρακτήρισε τον τίτλο του βιβλίου “ρηξικέλευθο”, αλλά διευκρίνισε ότι στην πολιτική δεν υπάρχουν εχθροί. Υπάρχουν πολιτικοί αντίπαλοι, όρο που χρησιμοποιεί και ο συγγραφέας του βιβλίου. Μίλησε για το “μικρό μήνυμα” που αποστέλλεται μέσω των social media και το” μεγάλο μήνυμα” που αποστέλλεται μέσω των συμβατικών ΜΜΕ. Το “μικρό μήνυμα” είναι περισσότερο διεισδυτικό στην κοινή γνώμη και περισσότερο επιρρεπές στην προπαγάνδα, σημείωσε. Αναφέρθηκε στα trolls, τα bots, αλλά και στη χρήση των big data. Προχώρησε σε αξιολόγηση των πολιτικών επικοινωνίας της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ. Έκανε κριτική στην ατζέντα “τάξης και ασφάλειας” που έχει η κυβέρνηση και υποστήριξε ότι είναι υπερβολική και τελικά δημιουργεί ανασφάλεια. Τέλος, αναφερόμενος στην κυβέρνηση, μίλησε για την επικοινωνιακή τεχνική της εκ νέου ενννοιολόγησης εννοιών όπως η “μεσαία τάξη”.

Η πρώην επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του “Ποταμιού” Λίνα Παπαδάκη μίλησε για την επαγγελματική σχέση της με τον Σπύρο Καπράλο και τη χαμένη εμπιστοσύνη μεταξύ πολιτικής και του πολίτη. “Η επιτυχία της δημοκρατίας είναι να κατανοήσουμε τις ανάγκες του πολίτη, που ξεχάσθηκαν στην προσπάθειά μας να φύγουμε από την κρίση” σημείωσε.

Χαιρετισμούς απεύθυναν ο πρόεδρος του Ιδρύματος Μπότση Πάνος Καραγιάννης και η πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Μαρία Αντωνιάδου.

Ο συγγραφέας αναφέρθηκε στη δομή του βιβλίου που αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια: Στο πρώτο μπαίνουν οι παράμετροι για να σχεδιασθεί μια στρατηγική επικοινωνίας και αναλύεται με ποιον τρόπο το εκλογικό σύστημα επηρεάζει τη στρατηγική επικοινωνίας. Για παράδειγμα, άλλη είναι η στρατηγική σε μια χώρα με δικομματισμό και άλλη σε μια χώρα με πολυκομματικό σύστημα.

Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά τη σχέση του πολίτη με την πολιτική διαδικασία και τον ρόλο των νέων τεχνολογικών. Όπως διαπιστώθηκε από ποιοτική έρευνα, που έγινε στο πλαίσιο της συγγραφής του βιβλίου, ένας πολιτικός μηχανισμός πρέπει να βρίσκεται σε διαδικασία πολιτικής επικοινωνίας καθόλη τη διάρκεια της παρουσίας του πολιτικού κόμματος.

Το τρίτο κεφάλαιο αφορά τη θητεία του συγγραφέα στη διεύθυνση του Γραφείου Τύπου της ΝΔ.

Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται μια οργανωμένη απόπειρα βελτίωσης της επικοινωνίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ευρώπη πρέπει να ξαναδεί το κομμάτι της επικοινωνίας. Είναι κάτι που προέκυψε από την ποιοτική έρευνα και την επιστημονική τεκμηρίωση” σημείωσε ο συγγραφέας και κατέληξε: “Κάθε πολιτικός οργανισμός οφείλει να διαθέτει έναν καλά οργανωμένο χώρο επικοινωνίας, που θα τον καταστήσουν ανταγωνιστικό στο δύσκολο τερέν της πολιτικής. Υπάρχει ανάγκη ένας οργανισμός να είναι ανθεκτικός, διότι στον πόλεμο οι ευκαιρίες δεν περιμένουν”.

 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play