Πάτρα: Πολλά ερωτηματικά για την κατάρρευση της γέφυρας που σκότωσε έναν άνθρωπο και τραυμάτισε οκτώ

Πάτρα: Πολλά ερωτηματικά για την κατάρρευση της γέφυρας που σκότωσε έναν άνθρωπο και τραυμάτισε οκτώ

Τραγωδία σημειώθηκε την Κυριακή στην Πάτρα μετά την κατάρρευση τμήματος γέφυρας στη περιοχή Μποζαΐτικα. Ένα άτομο έχασε τη ζωή ενώ οκτώ μεταφέρθηκαν τραυματισμένα στα νοσοκομεία «Άγιος Ανδρέας» και Ρίο, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής.

Λίγο μετά τις 12.00 το μεσημέρι της Κυριακής κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας στην περιμετρική της πόλης, στην οδό Διοδώρου, στα Μποζαΐτικα.

Στο συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και ήταν κλειστό από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.

Το πρωί της Κυριακής είχε προγραμματιστείελεγχόμενη έκρηξη στη γέφυρα, η οποία όμως, όπως αποδείχθηκε, μόνο ελεγχόμενη δεν ήταν, καθώς τελικά εξελίχθηκε σε θανατηφόρα, καθώς κάτω από τα συντρίμμια βρήκε τραγικό θάνατο ένας άνδρας, ενώ άλλοι οκτώ εγκλωβίστηκαν.

Η αστυνομία προχώρησε σε τρεις συλλήψεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τους δύο χειριστές των βαρέων οχημάτων που εκτελούσαν εργασίες την ώρα της κατάρρευσης της γέφυρας και του υπεύθυνου των εργασιών.

Κλειστή η γέφυρα από 20 Ιουλίου

Οι δίδυμες γέφυρες παρουσίαζαν βλάβες και προβλήματα στατικής επάρκειας. Τα έργα αποκατάστασης ξεκίνησαν το 2021 με κόστος 6.517.287,49 ευρώ για την επισκευή επί της Περιμετρικής (Β601 και Κ635). Οι γέφυρες, μήκους 167 μέτρων και 169 μέτρων αντίστοιχα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας, βρίσκονται στην αρχή της Παράκαμψης των Πατρών.

Στο συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας, είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και ήταν κλειστό, με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας που είχε αναλάβει το έργο, την Κυριακή εκτελούνταν κανονικά προγραμματισμένες εργασίες.

Η εταιρεία ΑΒΑΞ αναφέρει συγκεκριμένα πως «σήμερα Κυριακή 23/7/23 στο 206 χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα)» και προσθέτει:

«Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν (ένα από τα οποία θανάσιμα) από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν».

Μιλώντας στην ΕΡΤ3, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος είπε: «Πρόκειται για ένα τραγικό γεγονός, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στους ανθρώπους, που έχασαν τον οικείο τους και ελπίζω να σταματήσουμε εδώ. Ακόμα, όπως καταλαβαίνετε, είναι ένα γεγονός σε εξέλιξη και δεν μπορώ να πω παραπάνω, δεν ξέρω παραπάνω αν και είμαι στην έδρα της 6ης ΕΜΑΚ.

Για να πάμε στο ίδιο το γεγονός της κατάρρευσης της γέφυρας, η γέφυρα κατέρρευσε κατά τη φάση της κατεδάφισης ενώ δεν το περίμεναν αυτό και μάλιστα συμπαρέσυρε και δύο μηχανήματα, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστούν οι χειριστές τους. Υπάρχουν όμως ερωτηματικά, όπως αν στο συγκεκριμένο εργοτάξιο τηρούνταν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Αυτό θα διερευνηθεί, θα το διερευνήσει η εισαγγελία και φυσικά μετά να κρίνει ο φυσικός δικαστής, ο οποίος θα προσωποποιήσει και τις ευθύνες γιατί ευθύνες έχουν πάντα και πρόσωπα. Από ‘κει και πέρα, σε ό,τι αφορά το υπουργείο υποδομών, εμείς θα κάνουμε μία εξαντλητική έρευνα. Η γέφυρα δεν έπεσε μόνη της, γινόταν εργασίες κατεδάφισης αλλά δεν περίμεναν να καταρρεύσει σήμερα η γέφυρα αλλά αύριο», δήλωσε αρχικά ο Νίκος Ταχιάος.

Για το γεγονός πως εκτελούνταν οι εργασίες με τόσο υψηλές θερμοκρασίες, ο κ. Ταχιάος είπε: «Επιτρεπόταν μέχρι τις 12 η ώρα η εργασία αλλά και αυτό θα διερευνηθεί από τους επιθεωρητές εργασίας, για ποιο λόγο συνεχιζόταν οι εργασίες μετά τις 12 η ώρα διότι η κατάρρευση έγινε μετά τις 12. Θα διερευνηθεί κι αυτό αλλά το μεγάλο ζήτημα είναι εάν τηρούνταν τα μέτρα ασφαλείας στο εργοτάξιο.

Αποκλειστικός υπεύθυνος για τα μέτρα ασφαλείας είναι αυτός, που εκτελεί τις κατασκευαστικές εργασίες. Το εργοτάξιο πρέπει να είναι απολύτως περιφραγμένο, να μην υπάρχει η δυνατότητα να παρεισφρήσει κανένας πεζός ή αυτοκίνητο και φυσικά όταν ξέρει κανένας ότι υπάρχει μία κοινωνική ομάδα, η οποία θέλει να καρπωθεί τα προϊόντα της κατεδάφισης για να τα πουλήσει. Νομίζω ότι αυτά, που πρέπει να διερευνηθούν, θα διερευνηθούν, η ασφάλεια είναι πάρα πολύ σημαντική για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, δε θα μείνει τίποτα αναπάντητο και φυσικά όπου χρειαστεί να εντατικοποιηθούν τα μέτρα ασφαλείας όπου αλλού γίνονται ανάλογες εργασίες, αυτό θα γίνει», κατέληξε ο υφυπουργός.

Δείτε επίσης: Κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα: Συνεχίζονται οι έρευνες για εγκλωβισμένους στα συντρίμμια

Loading

Play