Περιφέρεια Θεσσαλίας: Στερεώνει και αποκαθιστά την πέτρινη τοξωτή γέφυρα Σαρακίνας στον Πηνειό (pics)
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Περιφέρεια Θεσσαλίας: Στερεώνει και αποκαθιστά την πέτρινη τοξωτή γέφυρα Σαρακίνας στον Πηνειό (pics)

Την πέτρινη τοξωτή γέφυρα Σαρακίνας στον Πηνειό ποταμό στερεώνει και αποκαθιστά η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η γέφυρα που έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως μνημείο, υπέστη βλάβες από έντονα πλημμυρικά φαινόμενα και η αποκατάστασή της, εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα, συνολικού ύψους 8,2 εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτεί και έχει σε εξέλιξη η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην περιοχή, για την αποκατάσταση συνολικά τριών ιστορικών γεφυριών αλλά και για την υπογειοποίηση δικτύων άρδευσης.

«Με σεβασμό στην παράδοση, αποκαθιστούμε την ιστορική λίθινη τοξωτή γέφυρα της Σαρακίνας στον Πηνειό ποταμό» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός που επισκέφτηκε το έργο, μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Π. Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη.

«Πρόκειται για μια γέφυρα που παρουσιάζει μεγάλο αρχιτεκτονικό, δομικό και ιστορικό ενδιαφέρον, γι’ αυτό και έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως Μνημείο.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών, αποκαθιστούμε και αποδίδουμε ασφαλές το μνημείο που αποτελεί σημαντικό πολιτιστικό απόθεμα για το Δήμο Μετεώρων, το νομό Τρικάλων και όλη τη Θεσσαλία».

Μέχρι σήμερα στην γέφυρα έχουν γίνει οι εξής εργασίες:

Εργασίες σε εξέλιξη

-Αποκατάσταση τμήματος των θεμελίων και της ανωδομής των βάθρων της γέφυρας

-Καθαίρεση τμήματος των μεταγενέστερων κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα

-Ολοκλήρωση των εργασιών τοποθέτησης του αγωγού ύδρευσης του οικισμού Σαρακίνας.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των στηθαίων από λιθοδομή για την προστασία των πεζών, με ενσωμάτωση εντός αυτών της υποδομής φωτισμού της γέφυρας.

Ιστορικά στοιχεία

Η γέφυρα κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα (1520) από τον μητροπολίτη Λαρίσης Βησσαρίωνα Β’. Στην αρχική της μορφή η γέφυρα είχε έξι τόξα, με μεγαλύτερο το τρίτο από την αριστερή (ανατολική) όχθη, κάτω από το οποίο διέρχεται η βαθύτερη κοίτη του Πηνειού ποταμού. Σήμερα σώζονται τα τέσσερα ημικυκλικά τόξα, ενώ στη θέση εκείνων που κατέρρευσαν το 1970 κατασκευάστηκαν άλλα από σκυρόδεμα. Με σκυρόδεμα επίσης επικαλύφτηκε και το κατάστρωμα της γέφυρας, το οποίο διαπλατύνθηκε κατά 2 μ.

Δείτε επίσης: Τζιτζικώστας: “Το είπαμε, το κάνουμε πράξη: σε τροχιά υλοποίησης από σήμερα ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Έδεσσας”

Loading