Συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς τα έργα σε δύο πολύ σημαντικά κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου, τα οποία βρίσκονται στην Πιερία, με το ένα να αφορά την αναβάθμιση της σήραγγας της Κατερίνης και το άλλο τη γέφυρα του Αιγινίου.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Φακής
Εδώ και αρκετούς μήνες η κυκλοφορία στο εθνικό οδικό δίκτυο -εντός της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας– διεξάγεται σε λιγότερες λωρίδες, λόγω των εργασιών που εκτελούνται από την ανάδοχο εταιρεία. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας ένας οδηγός από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση προς Αθήνα, θα διαπιστώσει ότι στο Αιγίνιο η κίνηση των οχημάτων γίνεται σε μία λωρίδα (στην επιστροφή προς τη συμπρωτεύουσα υπάρχουν δύο λωρίδες), ενώ στην έξοδο προς Κατερίνη οι τρεις λωρίδες γίνονται μία, λόγω των έργων που πραγματοποιούνται εντός της σήραγγας.
Την Πέμπτη (13/7) η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» πραγματοποίησε ξενάγηση – ενημέρωση στα δύο σημεία, με την παράδοσή τους να έχει οριστεί για τους πρώτους μήνες του 2024. Συγκεκριμένα, στο Αιγίνιο πραγματοποιούνται εργασίες πλήρους ανακατασκευής, όπως η ολική καθαίρεση της γέφυρας που υπήρχε στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, αλλά και κατασκευή νέας με δύο ανοίγματα, σύμφωνα με τα σύγχρονα ελληνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα.
Από εκεί και πέρα, στη σήραγγα της Κατερίνης, εκεί όπου το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο λόγω και της τοποθεσίας. Για να είναι δυνατή η κυκλοφορία των οχημάτων έχει ενεργοποιηθεί η αμφιδρόμηση μέσω της σήραγγας με κατεύθυνση προς Αθήνα, με την έτερη να έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Το φθινόπωρο θα παραδοθεί το ένα μέρος της σήραγγας και για 20 μέρες θα διακοπεί η κυκλοφορία, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές και στη συνέχεια τα έργα θα μετατοπιστούν ακριβώς δίπλα, με την κυκλοφορία να γίνεται από το σημείο που τώρα κατασκευάζεται,
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κίνδυνος για όσους διέρχονταν τη σήραγγα Κατερίνης ήταν μεγάλος, αφού για πρώτη φορά παραδόθηκε το 2004, χωρίς να τηρούνται οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις ασφάλειας. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν διέθετε τα ποσά που απαιτούνταν για να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα, ωστόσο πλέον το… νερό έχει μπει στο αυλάκι και το 2024 η σήραγγα θα παραδοθεί και θα είναι εφάμιλλη των τριών ακόμα τούνελ που υπάρχουν στον χώρο «εποπτείας» της αναδόχου εταιρείας (Κλειδί – Ράχες).
Το σημαντικότερο πρόβλημα που είχε εντοπιστεί ήταν η (μη) αντοχή της υποδομής σε φωτιές πολύ μεγάλου πυροθερμικού φορτίου, που θα μπορούσαν να προκληθούν από οχήματα που μεταφέρουν εύφλεκτα υλικά (πχ βυτιοφόρα). Σε περίπτωση ενός τέτοιου συμβάντος, η κατασκευή θα κατέρρεε και θα υπήρχαν τραγικές συνέπειες και για όσους βρίσκονται άνωθεν της σήραγγας. Παράλληλα, η αναβάθμιση φέρνει και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μέσω της βελτιστοποίησης κατανάλωσης ενέργειας, καθώς τοποθετήθηκε φωτισμός τεχνολογίας LED.
Αναλυτικά υλοποιούνται οι ακόλουθες εργασίες:
- Επαύξηση της αντοχής της σήραγγας σε φωτιά με την εφαρμογή πυράντοχων πλακών κατά μήκος της οροφής της σήραγγας για προστασία από υψηλές θερμοκρασίες
- Εργασίες για την ποιοτική αναβάθμιση και την εξυπηρέτηση του νέου σχεδιασμού των ΗΗΜ συστημάτων
- Πλήρης ανακατασκευή των καναλιών καλωδίων της σήραγγας
- Μετακίνηση, αναβάθμιση και προστασία του δικτύου πυρόσβεσης
- Νέοι ηλεκτρικοί πίνακες στη σήραγγα και στο κτίριο εξυπηρέτησης
- Εργασίες βαριάς συντήρησης και αναβάθμιση της λειτουργικότητας του συστήματος αερισμού, καθώς και του φωτισμού εκκένωσης για την καθοδήγηση των χρηστών σε περίπτωση σημαντικού συμβάντος
- Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος φωτισμού με νέο σύστημα βασισμένο αποκλειστικά σε φωτιστικά τεχνολογίας LED
- Πλήρης αποξήλωση και αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος CCTV με σκοπό την πλήρη κάλυψη της σήραγγας
- Αντικατάσταση του συστήματος αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων για την άμεση ανίχνευση συμβάντος εντός της σήραγγας
- Αντικατάσταση της υφιστάμενης καλωδίωσης μεγαφωνικής εγκατάστασης εντός σήραγγας με πυράντοχα καλώδια
- Αναβάθμιση της Μονάδας Επεξεργασίας Ρύπων του συστήματος αποχέτευσης
- Αντικατάσταση του συστήματος Πληροφόρησης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ηλεκτρονική σήμανση)
- Αντικατάσταση του συστήματος Τηλεφώνων Έκτακτης Ανάγκης Σήραγγας
- Αντικατάσταση του τοπικού δικτύου δεδομένων σήραγγας με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας
- Αντικατάσταση του υφιστάμενου Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (SCADA)
- Εργασίες στο Τεχνικό Κτίριο σήραγγας και κατασκευή νέου Computer Room
Δείτε βίντεο από την εξέλιξη των έργων στη γέφυρα Αιγινίου και στη σήραγγα Κατερίνης:
Δείτε φωτογραφίες από τα έργα:
Δείτε επίσης: Αυτές οι παραλίες έχασαν τη Γαλάζια σημαία