Το πόρισμα 252 σελίδων των δικαστικών εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη παραδόθηκε στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΕΡΤ» το 252 σελίδων πόρισμα, που παραδόθηκε τη Δευτέρα στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, διαπιστώνει ευθύνες στον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ενώ μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2000 μέτρα στην γραμμή καθόδου. Επίσης αναφέρει ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, από την γραμμή ανόδου στην γραμμή καθόδου.
Ωστόσο, σύμφωνα πάλι με την «ΕΡΤ», στο πόρισμα καταγράφεται επίσης η απουσία τηλεδιοίκησης και η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, όπως εκείνα του ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα συστήματα ασφαλείας, η σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο της σύγκρουσης φαίνεται να είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους -πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης, χωρίς όμως να έχει παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα και να έχει πιστοποιηθεί η λειτουργία τους. Μάλιστα, δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου και τα συστήματα GSM R χρησιμοποιούνται μόνο από τα σταθμαρχεία και όχι από τις αμαξοστοιχίες.
Η δε φωτιά φέρεται να προκλήθηκε στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών των αμαξοστοιχιών, ενώ η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών, όπως ξύλινη επένδυση, υφασμάτινα καθίσματα, κα.
Προθεσμία για να απολογηθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, ζήτησε και πήρε για τις αρχές Ιουλίου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, Ζαχαρίας Στουρνάρας, ο οποίος εμπλέκεται στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ενώ στις 30 Ιουνίου αναμένεται να απολογηθούν οι δύο γενικοί διευθυντές Δικτύου του ΟΣΕ. Συνολικά, τα πέντε διευθυντικά στελέχη αντιμετωπίζουν κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα που αφορούν στην διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων δια παραλείψεως.
Τις επόμενες ημέρες ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει 16 επιβάτες της αμαξοστοιχίας, οι οποίοι συμμετείχαν στη διάσωση και τη βοήθεια άλλων επιβατών, με σκοπό να συνεισφέρουν στην έρευνα της υπόθεσης.
Δείτε επίσης: ΜέΡΑ25: Fake αρθρογράφοι, διαπλοκή των ΜΜΕ και «ομερτά» επί μονοκρατορίας Μητσοτάκη