Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αύξησε τις εκπομπές CO2 στην αεροπορία κατά 1%, προκαλώντας αύξηση κατανάλωσης καυσίμου. Η πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση *Communications Earth & Environment* αποκαλύπτει ότι η εκτροπή των πτήσεων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία έχει επιφέρει αύξηση 13% στην κατανάλωση καυσίμου στα δρομολόγια που επηρεάζονται. Η νέα μελέτη εκτιμά ότι οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 της αεροπορικής βιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 1%. Αυτή η κατάσταση προκλήθηκε από την απαγόρευση πτήσεων πάνω από τη Ρωσία, που επιβλήθηκε στις Δυτικές αεροπορικές εταιρείες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022. Οι εταιρείες αυτές αναγκάστηκαν να επιλέγουν πιο μακρινές διαδρομές για τις πτήσεις τους μεταξύ Ανατολικής Ασίας και Ευρώπης, καθώς και Βόρειας Αμερικής.
Οι επηρεαζόμενες πτήσεις φτάνουν περίπου τις 1.100 την ημέρα και η επιπλέον απόσταση που πρέπει να διανύσουν έχει σημαντική επίπτωση στο συνολικό αποτύπωμα άνθρακα της αεροπορίας. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση καυσίμου αυξήθηκε κατά 14,8% για τις πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και κατά 9,8% για τις πτήσεις μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής, με τις εκτροπές να προσθέτουν 8,2 εκατομμύρια τόνους CO2 στις παγκόσμιες εκπομπές της αεροπορίας το 2023.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων και υπολογιστικά μοντέλα για να υπολογίσουν την κατανάλωση καυσίμου, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως ο άνεμος. Επίσης, εξέτασαν περιορισμούς πτήσεων πάνω από τη Λιβύη, τη Συρία και την Υεμένη, όπου οι συγκρούσεις επηρεάζουν καθημερινά 60-70 πτήσεις ανά χώρα. Οι πτήσεις που αποφεύγουν τον εναέριο χώρο της Λιβύης χρειάζονται κατά μέσο όρο 2,7% περισσότερα καύσιμα, ενώ για τη Συρία το ποσοστό αυτό φτάνει το 2,9%. Η Υεμένη καταγράφει την υψηλότερη αύξηση κατανάλωσης, με 4,3%.
Σημειώνεται ότι το 2023, η αεροπορική βιομηχανία συνεισέφερε στο 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr