Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 μηνών διαπραγματεύεται το πετρέλαιο στις διεθνείς αγορές, ανοίγοντας το παράθυρο για σημαντικές μειώσεις και στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σημαντικές απώλειες συνεχίζει να καταγράφει η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 μηνών.
Η τιμή του Brent βρέθηκε να διαπραγματεύεται κάτω από τα 74 δολάρια/βαρέλι, σπάζοντας έτσι το αρνητικό ρεκόρ 12μηνου που είχε σημειώσει τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν και άγγιξε τα 76 δολάρια.
Η πτώση στην τιμή του πετρελαίου οφείλεται στην αναταραχή που προκάλεσε στις διεθνείς αγορές η πτώχευση αμερικανικών τραπεζών και ο φόβος για μια γενικευμένη οικονομική κρίση.
Μέσα σε δέκα ημέρες η τιμή του Brent έπεσε από τα 86,18 δολάρια/βαρέλι στα 73,28 δολάρια/βαρέλι, σημειώνοντας απώλειες που αγγίζουν το 15%.
Παρά το γεγονός, βέβαια, ότι οι πιέσεις που δέχθηκαν οι τιμές του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές ήταν το τελευταίο διάστημα ισχυρές, οι τιμές των καυσίμων στη χώρα μας δεν ακολούθησαν τις πτωτικές τάσεις, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στις επόμενες ημέρες.
Μπορεί, λοιπόν, η τιμή του πετρελαίου να ανακάμπτει τις τελευταίες ώρες, ωστόσο, παραμένει στην περιοχή των 74 δολαρίων/βαρέλι, γεγονός που αφήνει ανοιχτό το παράθυρο για σημαντικές μειώσεις και στις αντλίες.
Με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας το πετρέλαιο κίνησης έχει σταθεροποιηθεί κάτω από το 1,6 ευρώ/λίτρο, δεν αποκλείεται μέσα στο επόμενο διάστημα να δούμε τιμές που θα θυμίζουν παλαιότερες εποχές.
Μεγαλύτερες αντιστάσεις, αντιθέτως, παρουσιάζει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία παραμένει στα επίπεδα του 1,8 ευρώ/λίτρο, γεγονός που δημιουργεί μια σημαντική απόσταση ανάμεσα στη βενζίνη και το diesel.
Η «ψαλίδα» αυτή, η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων υπερβαίνει τα 20 λεπτά του ευρώ/λίτρο σε συνδυασμό με την ούτως ή άλλως μικρότερη κατανάλωση που διακρίνει τις πετρελαιοκίνητες προτάσεις, είναι πολύ πιθανόν να δημιουργήσει μια τάση επιστροφής του αγοραστικού κοινού σε οχήματα diesel, παρά το γεγονός ότι οι επιλογές είναι πλέον μικρότερες σε αριθμό και πολλοί θεωρούν ότι διαθέτουν ημερομηνία λήξης ενόψει της επιβολής περιορισμών στην κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel.
Δείτε επίσης: UCL: Στα 342 τα γκολ, ένα κάθε 29 λεπτά και 3,06 σε κάθε παιχνίδι