Πρωτοποριακό σύστημα εξαερισμού σχολικών αιθουσών δημιουργείται από μαθητές

Ένα πρωτοποριακό, καινοτόμο και αποτελεσματικό σύστημα εξαερισμού σχολικών αιθουσών δημιούργησαν οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου του ΑΠΘ, αλλά και ένα ρομπότ, που δίνει ανέπαφα αντισηπτικό στους χρήστες, από το Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε 100 ερευνητικές εργασίες από 80 σχολικές μονάδες, που θα παρουσιαστούν στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Για δεύτερη σερί χρονιά φέτος, το Μαθητικό Συνέδριο διεξάγεται διαδικτυακά (20 έως 23 Απριλίου) και αναμένεται να πάρουν μέρος εξ αποστάσεως  παραπάνω από 900 μαθητές και 190 εκπαιδευτικοί.

Το τριήμερο εκπαίδευσης, καινοτομίας, διάδρασης και ευρηματικότητας διεξάγεται για 13η σερί χρονιά και σ΄ αυτή την διοργάνωση είναι επικεντρωμένο στην «Μαθητική καινοτομία στην εποχή του κορονοϊού» αλλά και στην επέτειο των 200 χρόνων της Επανάστασης του 1821.

Παρότι το αποτύπωμα της πανδημίας είναι κυρίαρχο, «μπορεί τα μαθήματα να γίνονται εδώ και μήνες μέσω της τηλεκπαίδευσης, ωστόσο η τεχνολογία, η ευρηματικότητα των μαθητών, το μεράκι και το ταλέντο τους, έδωσαν και φέτος σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, όχι μόνο καινοτόμες εφαρμογές, και πρωτότυπες εργασίες, αλλά κυρίως την ελπίδα ότι η δραστήρια και μαχητική νέα γενιά μπορεί να δημιουργήσει τις συνθήκες για ένα καλύτερο μέλλον» τονίζουν οι διοργανωτές.

Στις εργασίες που θα παρουσιαστούν και συσχετίζονται με τον κορονοϊό είναι κι αυτές του 1ου Γενικού Λυκείου Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης, οι μαθητές του οποίου παρουσιάζουν ένα σύστημα καταμέτρησης ατόμων εντός των καταστημάτων, προκειμένου να τηρούνται οι όροι αποφυγής συνωστισμού, τη στιγμή που μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης από το Γυμνάσιο Ελληνογαλλικής σχολής «Καλαμαρί» υπόσχεται να δώσει λύση αναγνώρισης χρήσης μάσκας σε δημόσιους χώρους, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες συστάσεις λόγω της πανδημίας. 

Οι μαθητές συνδυάζουν τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές για την ιστορία  και στην κατηγορία websites μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς θα εκθέσουν την εργασία τους με τίτλο «Ταξιδεύοντας προς την Ελευθερία- Ιστορικός περίπατος σε πρόσωπα και γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821».

Επίσης ένας ιδιαίτερος ιστότοπος παρουσιάζεται, με τίτλο «Το 1821 στα παλιά αναγνωστικά του Δημοτικού Σχολείου» από 9ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης. 

Οι μαθητές της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν και σειρά εφαρμογών, ώστε να βελτιώνεται η καθημερινότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες:

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνει το ρομπότ-αμφίδρομο μεταφραστή Braille, το οποίο προορίζεται για τυφλούς, τη στιγμή που το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς παρουσιάζει android εφαρμογή για ανθρώπους με μειωμένη όραση, ώστε να προσαρμόζονται στο φυσικό τους περιβάλλον μέσω αισθητήρων.

Το ίδιο σχολείο έχει ετοιμάσει και μια πρωτότυπη εφαρμογή android για εύρεση ράμπας σε πεζοδρόμια για άτομα με αναπηρία.

Οι μαθητές από το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δημιούργησαν επίσης μια εφαρμογή, με την οποία άτομα με μερική ή ολική απώλεια όρασης διευκολύνονται ώστε να αναγνωρίσουν τα χρώματα και οι μαθητές της σύμπραξης σχολείων του 5ου και 1ου ΓΕΛ Σερρών, του 1ου ΕΠΑΛ Καβάλας και του ΕΕΕΕΚ Σερρών, κατασκεύασαν το ρομπότ «ΠΑΙΣ», που θα αξιοποιηθεί για τη στήριξη, την ανάπτυξη και την έκφραση δεξιοτήτων παιδιών που έχουν αυτισμό και κινητικά προβλήματα.

Φύλακας από το μέλλον για το σχολείο

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ωραιοκάστρου παρουσιάζουν το σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιάς σε δασικές εκτάσεις, με χρήση αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και ελέγχου θερμοκρασίας, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει εποπτεία από μη επανδρωμένο μέσο ελέγχου.

Έναν ιδιαίτερο σεισμογράφο- γεώφωνο προτείνουν οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς και τους μετεωρολογικούς σταθμούς παρουσιάζουν οι μαθητές από το Γυμνάσιο Βιωματικής Μάθησης και από το Πειραματικό Γυμνάσιο του ΑΠΘ , τη δική του πρόταση για τον Μελλοντικό Φύλακα Σχολείου έχει το 1 ο ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, αναγνωρίζοντας πρόσωπα μαθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού για τον έλεγχο της πρόσβασης και την προστασία της σχολικής μονάδας.

Μία ρομποτική κατασκευή από την σύμπραξη Γυμνασίου Κοπανού και 2ου Γυμνασίου Νάουσας φιλοδοξεί να κάνει πιο εύκολο το δίπλωμα ρούχων στο σπίτι, ενεργώντας αυτόματα, μόλις ο αισθητήρας αντιληφθεί την κίνηση του χεριού. 

Την ευθύνη της διοργάνωσης έχει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, το σωματείο Φίλοι του Ιδρύματος Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής.

Δείτε επίσης: Θεμιστοκλέους: “Μικρή η επίδραση στο εμβολιαστικό πρόγραμμα από την αναστολή χορήγησης εμβολίου Johnson & Johnson”

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ