«Ψηφιακή Διακυβέρνηση και Διαφάνεια: Ο δρόμος προς ένα καλύτερο Δημόσιο»

«Ψηφιακή Διακυβέρνηση και Διαφάνεια: Ο δρόμος προς ένα καλύτερο Δημόσιο»

Η αντιμετώπιση της κακοδιοίκησης, της διαφθοράς, η μείωση της γραφειοκρατίας και η συνολική βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών κατά τις συναλλαγές τους με το ελληνικό Δημόσιο ήταν τα βασικά ζητούμενα του Προγράμματος «Χρηστή Διακυβέρνηση, Θεσμοί και Διαφάνεια» της Ειδικής Υπηρεσίας Ψηφιακός Μετασχηματισμός (ΕΥΔΨΗΕΜΤ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Να αναφέρουμε ότι το πρόγραμμα ολοκληρώνεται τον Απρίλιο του 2025 με έναν συνολικό προϋπολογισμό 4,1 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος που ολοκληρώνεται υλοποιούνται τα εξής έργα:

Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

● Δράσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για την ενίσχυση της χρηστής διακυβέρνησης, της λογοδοσίας και καταπολέμησης της κακοδιοίκησης στο Δημόσιο σε συνεργασία με τον Οργανισμό Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FRA).

● Ενίσχυση του πλαισίου για την Ακεραιότητα, τη Διαφάνεια και την Καταπολέμηση της Διαφθοράς που υλοποιήθηκε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ) και τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

Δημιουργήθηκε ένα ενοποιημένο ψηφιακό σύστημα που ενισχύει τη λειτουργία των ΚΕΠ σε όλη την επικράτεια και στο οποίο έχουν ήδη συνδεθεί 1.074 ΚΕΠ. Τουλάχιστον 7 εκατ. υποθέσεις πολιτών εξυπηρετήθηκαν μέσω του νέου συστήματος από την έναρξη λειτουργίας έως σήμερα. Ανασχεδιάστηκαν με τη συμμετοχή των υπαλλήλων σε κοινότητες πρακτικής περισσότερες από 200 διαδικασίες και μειώθηκε η γραφειοκρατία. Ενισχύθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες των υπαλλήλων. Επανασχεδιάστηκε η Ελληνική Πύλη Ενιαίας Εξυπηρέτησης, το κεντρικό σημείο επαφής για τον Ευρωπαίο πολίτη και για την επιχείρηση που επιθυμεί να παρέχει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα, είτε μέσω φυσικής εγκατάστασης, είτε διασυνοριακά.

Ιδρύθηκε νέο γραφείο του Συνηγόρου του Πολίτη στη Θεσσαλονίκη για καλύτερη πρόσβαση των πολιτών. Ενισχύθηκε η συνεργασία με περιφερειακές και τοπικές διοικητικές αρχές για την προώθηση της λογοδοσίας. Ενισχύθηκε η ψηφιακή παρουσία του Συνηγόρου. Υλοποιήθηκαν ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις για την ευαισθητοποίηση των δημοσίων λειτουργών και πολιτών σε θέματα δικαιωμάτων και λογοδοσίας.

Αναπτύχθηκε από την ΕΑΔ ένα πλαίσιο Διαχείρισης Σύγκρουσης Συμφερόντων, με κατευθυντήριες γραμμές και ψηφιακά εργαλεία, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ. Χαρτογραφήθηκε η κατάσταση, αναλύθηκε μέσω έρευνας αντίληψης της υλοποίησης και του αντικτύπου των μέτρων ακεραιότητας, με τη συμμετοχή 3.000 δημοσίων υπαλλήλων ενώ, προτάθηκαν θεσμικές βελτιώσεις στη βάσει βέλτιστων διεθνών πρακτικών από τον ΟΟΣΑ, σε ένα συνέδριο με ευρεία συμμετοχή. Υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για τους δημόσιους λειτουργούς, που συμβάλλουν στη διαφάνεια και ακεραιότητα του ελληνικού Δημοσίου.

✔ Ταχύτερη και απλούστερη εξυπηρέτηση: Τόσο οι Έλληνες πολίτες όσο και οι πολίτες της ΕΕ εξυπηρετούνται ταχύτερα και πιο εύκολα μέσω των ψηφιακών εργαλείων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος.

✔ Κοινωνική δικαιοσύνη: Οι πολίτες έχουν πλέον περισσότερους τρόπους για να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να αντιμετωπίζουν ζητήματα κακοδιοίκησης μέσω του «ψηφιακού» Συνηγόρου του Πολίτη με τον διευρυμένο ρόλο του σε όλη την Ελλάδα. Οι δημόσιοι φορείς συνομιλούν σε πιο συστηματική βάση με τα δίκτυα που αναπτύχθηκαν.

Διαφάνεια και Ακεραιότητα: Αυξάνεται η διαφάνεια στη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, μειώνοντας τη διαφθορά και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη του κοινού στους θεσμούς.

ΦΩΤΟ: Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Loading

Play