Ψηφιακή κατάρτιση και εγγραμματισμός στην Ελλάδα: Σημαντικά στοιχεία από την έρευνα ICILS 2023. Μπορεί τα ελληνόπουλα να παίζουν στα δάχτυλα, κυριολεκτικά, τα κινητά και τις ταμπλέτες, όμως σε θέματα που αφορούν την ψηφιακή κατάρτιση, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης – λίγο πιο πάνω από τη Σερβία και τη Ρουμανία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας ICILS 2023, η Ελλάδα απέχει αισθητά από τον μέσο όρο, σε ό,τι αφορά τον εγγραματισμό στην πληροφορική και τους υπολογιστές. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 23η θέση ανάμεσα σε 31 χώρες, με βαθμολογία 460, την ώρα που περισσότεροι ευρωπαϊκοί χώρες ξεπερνούν τον μέσο όρο.
Υψηλό ποσοστό μαθητών, σε όλες τις χώρες, επέδειξαν μόνο βασικές ικανότητες εγγραμματισμού, με τον μέσο όρο στο 51%. Στην Ελλάδα, το 60% των μαθητών έχει επίδοση επιπέδου 1 ή κάτω από αυτό, ενώ το 39% διαθέτει επιδόσεις επιπέδου 2 και πάνω. Ενώ οι μαθητές στις χώρες με υψηλότερες επιδόσεις έχουν πολύ χαμηλότερα αυτό το ποσοστό, επιτακτική είναι η ανάγκη για βελτίωση στο ψηφιακό τους επίπεδο.
Η παρουσίαση της έρευνας εστιάζει και σε σημεία στα οποία οι μαθητές στην Ελλάδα δείχνουν να υπερτερούν, όπως η αναγνώριση κακόβουλων μηνυμάτων και η υπεύθυνη χρήση των κοινωνικών μέσων. Παρόλα αυτά, οι αναγκαίες βελτιώσεις και η σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στα σχολεία παραμένουν μια ζητούμενη προτεραιότητα.