Πτώση Antonov στην Καβάλα: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του μοιραίου αεροσκάφους

Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι θα πραγματοποιήσει άμεσα διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από τη σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους Antonov που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το Σάββατο το βράδυ.

Σε διάβημα προς τη Σερβία θα προχωρήσει η Ελλάδα σχετικά με την υπόθεση της πτώσης του Antonov στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου.

propoli

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές το διάβημα, την εντολή για το οποίο έδωσε ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, θα ζητά εξηγήσεις από τη Σερβία για το γεγονός ότι δεν υπήρξε πρότερη ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους.

Στο διάβημα της Ελλάδας προς τη Σερβία θα προχωρήσει άμεσα ο πρέσβης της χώρας μας στο Βελιγράδι.

Βάσει του μηνύματος που έλαβε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΣΚΕΔ) από τη σερβική εταιρεία Valir για το περιεχόμενο του φορτίου του Antonov 12 που κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου αυτό ήταν πυρομαχικά 11,5 τόνων.

Όπως ανέφερε το μήνυμα των αρμοδίων προς τις ελληνικές Αρχές, στο αεροσκάφος υπήρχαν εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 60mm M62, εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 82mm M62 και φωτιστικά βλήματα όλμων 8mm M67.

Από την πλευρά του ο υπουργός Άμυνας της Σερβίας, Νεμπόισα Στεφάνοβιτς, στη δική του ενημέρωση ανέφερε ότι τελικός προορισμό του φορτίου ήταν το Μπαγκλαντές διαψεύδοντας κατηγορηματικά πληροφορίες ότι τα πυρομαχικά κατευθύνονταν, μυστικά, προς την Ουκρανία.

«Μετέφερε περίπου 11,5 τόνους προϊόντων της αποκλειστικής μας βιομηχανίας στον τελικό πελάτη στο Μπαγκλαντές. Ως εκ τούτου, ο τελικός πελάτης είναι το Υπουργείο Άμυνας του Μπαγκλαντές» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στεφάνοβιτς.

Την ίδια ώρα παραμένουν τα ερωτήματα για την μοιραία πτήση παρά τις επίσημες ανακοινώσεις των σερβικών αρχών, καθώς πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας που επικαλούνται τα ΝΕΑ αναφέρουν ότι στο σχέδιο πτήσης του Antonov 12 αναγραφόταν ως αιτιολογία το Ferry Flight (απλή πτήση πτήση από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο) και όχι Cargo Flight (εμπορική πτήση) με τις ίδιες πηγές να υποστηρίζουν ότι η αποφυγή προσδιορισμού του φορτίου παραπέμπει σε πρακτικές παράνομης διακίνησης όπλων.

Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές με δεδομένο το γεγονός ότι το Antonov μετέφερε πολεμικό υλικό θα έπρεπε να δηλωθεί και «η επικινδυνότητα του φορτίου» και να ληφθεί ειδική άδεια από τον αρμόδιο διευθυντή (Α1) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ή από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (γραφείο Α7), κάτι που τελικά δεν έγινε.

Δείτε επίσης: Καβάλα – Σαρηγιάννης: «Απαιτούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι για τοξικά αέρια»

Loading