Με μια ανθοδέσμη φρέσκα λουλούδια υποδέχθηκαν οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού σχολείου στα Ρίζια Έβρου την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία επισκέπτεται από το πρωί σχολικές μονάδες της περιοχής, κι εκείνη τους το ανταπέδωσε συνομιλώντας επί μισή και πλέον ώρα μαζί τους για τις σκέψεις και ιδέες του σχετικά με το πώς θέλουν το σχολείο, τι τους αρέσει και τι θα άλλαζαν, αν ήταν στο χέρι τους.
«Θέλω να αλλάξουν τα βιβλία», είπε ένας από τους εξήντα μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού στο ακριτικό χωριό για να σπεύσουν οι συμμαθητές του να ζητήσουν -μεταξύ άλλων- από την υπουργό «αίθουσα γυμναστικής και εκδηλώσεων», «αίθουσες παιχνιδιού» και «πιο μεγάλη αίθουσα πληροφορικής», ενώ στην ερώτηση της υπουργού «ποιο είναι το αγαπημένο σας μάθημα», απάντησαν με μια φωνή «τα μαθηματικά», με την πληροφορική και τη ρομποτική να ακολουθούν κατά πόδας.
«Θεωρώ τη διαδικασία αυτή πάρα πολύ γόνιμη, να ακούς από κάθε μαθητή, από κάθε γονιό, από κάθε εκπαιδευτικό μία οπτική. Πάρα πολύ συχνά, στις όποιες πολιτικές αποφασίζουμε εντέλει στο υπουργείο, ενσωματώνουμε πολύ συχνά προτάσεις, σκέψεις, προβληματισμούς που έχουμε ακούσει εκ των έσω, από ανθρώπους που ζουν την καθημερινότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι οποίοι είναι κατεξοχήν χρήσιμοι σύμβουλοι για τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βελτιώσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία συνολικά», εξηγούσε λίγο αργότερα στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η κ. Κεραμέως, στην οποία τα παιδιά χάρισαν ένα “ενθύμιο” της επίσκεψης της στο σχολείο, ένα σπιράλ με ζωγραφιές και κείμενα τους.
Ο Μιχάηλ Γρουυνίδης, διευθυντής του σχολείου, το οποίο εκτός από τα παιδιά των Ριζίων φιλοξενεί και μαθητές από τα γειτονικά χωριά Καστανιές και Μαράσια ήταν αυτός που υποδέχθηκε την υπουργό και την ξενάγησε στους χώρους.
Στην ερώτηση τι συμπέρασμα αποκόμισε από τη συζήτηση που είχε με τα παιδιά, η υπουργός Παιδείας απάντησε: «Όλα τα παιδιά θέλουν βιβλία πιο διαδραστικά, μια μάθηση πιο βιωματική και σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε. Και γιατί αυτό δείχνει η διεθνής πρακτική και γιατί πρέπει η μάθηση να γίνει μια διαδικασία πιο ελκυστική για τα παιδιά».
Η κ. Κεραμέως, η οποία περιοδεύει, όπως είπε, σε όλη τη χώρα, σημείωσε πως «έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι ακούς ακριβώς το ίδιο και από παιδιά πρώτης δημοτικού» και αυτό, όπως τόνισε, είναι ένα «μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο, πώς θα κινηθούμε στην κατεύθυνση μιας πιο διαδραστικής, πιο βιωματικής μάθησης και βεβαίως πώς θα καλλιεργήσουμε στους νέους τις δεξιότητες που χρειάζονται. Ήπιες δεξιότητες, ψηφιακές δεξιότητες, κριτική σκέψη, ομαδική δουλειά, συνεργατικότητα, όλες αυτές είναι δεξιότητες που οφείλουμε ως Πολιτεία να καλλιεργήσουμε περαιτέρω στους νέους μας».
Στη συνέχεια, η υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε το Γυμνάσιο στα Ρίζια, με τους 32 μαθητές και μαθήτριες, όπου την υποδέχθηκε ο διευθυντής Δημήτρης Κεφάλας και στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος με τα παιδιά στην αυλή του σχολείου, με κάποια από αυτά να ζητούν ενίσχυση των κτιριακών υποδομών, εξοπλισμό και κυρίως πιο διαδραστικά, όπως είπαν, βιβλία.
Στις δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κ. Κεραμέως επανέλαβε την «απόλυτη στήριξη της κυβέρνησης στις ακριτικές περιοχές της Ελλάδας, η οποία υφίσταται μία ασύμμετρη απειλή αυτή τη στιγμή» και σημείωσε πως «πρέπει να σταθούμε στο πλευρό των ακριτικών περιοχών».
Σε ό,τι αφορά, δε, την εκπαιδευτική διαδικασία στις ακριτικές περιοχές, η υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Οι ακριτικές περιοχές χρειάζονται στήριξη με πολλούς τρόπους κι όταν μιλάω για στήριξη μιλάω για όλες τις εκπαιδευτικές δομές, από νηπιαγωγεία μέχρι και πανεπιστήμια. Πρέπει να είμαστε δίπλα στις ακριτικές περιοχές- κι εμείς το έχουμε δείξει αυτό με πολλούς τρόπους. Θα σας πω ένα παράδειγμα, επί ημερών μας έχουν εγκριθεί τα περισσότερα ολιγομελή τμήματα, τα οποία έχουν εγκριθεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι δίνουμε την ευκαιρία σε κάθε παιδί, καλύπτουμε το δικαίωμα που έχει σε ποιοτική, δημόσια εκπαίδευση».
Την υπουργό συνόδευαν στην επίσκεψή της στα Ρίζια οι βουλευτές Έβρου της Νέας Δημοκρατίας, Αναστάσιος Δημοσχάκης και Χρήστος Δερμεντζόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, ο αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής ΑΜΘ Κώστας Βενετίδης, καθώς επίσης ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ Κωνσταντίνος Μπαντίκος κ.ά.