Τη βάση της στην Αθήνα αποφάσισε να κλείσει η Ryanair από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, δηλαδή στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν – Αυτό σημαίνει μία χαμένη επένδυση ύψους 200 εκατ. δολαρίων για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ζωτικής σημασίας, όπως την χαρακτηρίζει ο αερομεταφορέας για την ελληνική οικονομία – Οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα προ Covid έγιναν δύο πέρυσι για να μηδενιστούν τον φετινό χειμώνα.
Όπως αποκαλύπτει ρεπορτάζ της “Ναυτεμπορικής”, ο λόγος για τον οποίο η Ryanair προβαίνει στην απόφαση αυτή είναι επειδή τόσο το αεροδρόμιο της Αθήνας όσο και τα περιφερειακά τα οποία διαχειρίζεται η γερμανική Fraport δεν προσφέρουν κίνητρα για την εταιρεία για να ενισχύσει την επιβατική της κίνηση στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν ή για να φέρει τουρισμό εκτός της περιόδου αιχμής και να συνδέσει την Αθήνα με διάφορους άλλους προορισμούς, καθότι θεωρείται άκρως ελκυστικός προορισμός καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, κ.Έντι Γουίλσον, μιλώντας στη “Ν”, υποστηρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν προσέφερε μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επενδύσουν στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε περιόδους εκτός αιχμής ή για να αναπτύξουν τουρισμό στα πρότυπα της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου. Ισχυρίζεται επίσης ότι η απόφαση να πωληθούν τα περισσότερα από τα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια στον γερμανικό οπερέιτορ είχε καταστροφικό αντίκτυπο στην αγορά εργασίας και στη δημιουργία νέων θέσεων, καθώς η Fraport, όπως αναφέρει, λειτουργεί ως τροχοπέδη για την ελληνική οικονομία περιορίζοντας την ροή των τουριστών και τις συνδέσεις, αφού δεν έχει πρόθεση να μειώσει τις τιμές για να ενισχύσει την κίνηση.
Την ώρα που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τους φόρους και υιοθετούν σχέδια για την ανάκαμψη του τουρισμού, σύμφωνα πάντα με την Ryanair, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να επιβάλει στις αεροπορικές εταιρείες φόρο αεροδρομίου της τάξης των 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας την πρόσβαση στα ελληνικά αεροδρόμια μη ανταγωνιστική. Ο κ. Γουίλσον σημείωσε ότι η εταιρεία έχει υποβάλει στην ελληνική κυβέρνηση αρκετές πρότασεις για αναπτυξιακά σχέδια από το Νοέμβριο του 2021, βάσει των οποίων η Ryanair θα μπορούσε να διπλασιάσει την επιβατική κίνηση από τα 5 στα 10 εκατομμύρια την προσεχή πενταετία, να φέρνει 2,5 εκατ. επιπλέον επιβάτες εκτός περιόδου αιχμής, διευρύνοντας έτσι την τουριστική σεζόν όλο τον χρόνο, αυξάνοντας το τουριστικό εισόδημα, δημιουργώντας 4.000 νέες θέσεις εργασίας και συμβάλοντας στην ανάπτυξη περιοχών.
Ο κ.Γουίλσον αναφέρει ότι ενώ η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές σε άλλες χώρες, όπως Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία και Κύπρο τον φετινό χειμώνα, στην Ελλάδα έχει περιορίσει τη δυναμικότητά της κατά 40%. Εξηγεί ότι άλλα αεροδρόμια, όπως σε Πορτογαλία, Κροατία και Ιρλανδία, οι φόροι είναι μικρότεροι. Αναφερόμενος δε στους τουριστικούς πράκτορες, είπε ότι εκπροσωπούν μερίδιο μικρότερο από 5% της ελληνικής αεροπορικής κίνησης την χειμερινή σεζόν και συνεπώς η μείωση της δυναμικότητας μίας εταιρείας όπως η Ryanair είναι καταστροφική για την ελληνική οικονομία, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρει ότι η Ryanair με 150 νέα αεροσκάφη που αναμένεται να αποκτήσει τα επόμενα τέσσερα έτη, θα καταφέρει να παρουσιάσει ταχεία αύξηση της επιβατικής κίνησης, προσφέροντας δρομολόγια που μπορούν να συνδέσουν πολλές περιοχές. Το μερίδιο του αερομεταφορέα στην ελληνική αγορά κυμαίνεται στο 7% συγκριτικά με το 38% της Aegean και το 15% της Sky Express.
Δείτε επίσης: Χαλκιδική: Αιφνιδιαστικές απολύσεις στα μεταλλεία – Στα «κάγκελα» οι εργαζόμενοι