Το ΕΣΕΚ προβλέπει την σταδιακή κατάργηση πωλήσεων ΙΧ βενζίνης και diesel έως το 2035 για την προώθηση καθαρής ενέργειας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασε πρόσφατα το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προβλέπει την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης και diesel και έρχεται να κουμπώσει χρονικά με τις αποφάσεις της ΕΕ. Από το 2035 η κατάργηση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι γεγονός. Μάλιστα, το ελληνικό σχέδιο αναθεωρείται ως προς τον χρόνο απαγόρευσης των πωλήσεων, με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να αποκαλύπτει ότι το 2030 δεν θα διακοπεί, ούτε στην Ελλάδα, η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ακολουθώντας τα βήματα και των υπολοίπων κρατών μελών της ΕΕ.
Οι πωλήσεις δεν θα διακοπούν το 2030 όπως αρχικά είχε προβλεφθεί. Η Ευρώπη έχει αποφασίσει η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, δηλαδή των συμβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel, να ξεκινήσει το 2035, με εξαίρεση μικρές ποσότητες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Αυτά τα καύσιμα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θεωρούνται ουδέτερα σε άνθρακα.
Ο στόχος για το 2030 περιλαμβάνει την εκτίμηση ότι ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα σε περισσότερα από 460.000 το 2030, με την υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να τονίζει πως το ΕΣΕΚ θέτει τον φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030. Για την περίοδο 2025-2030 προβλέπεται ο εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης. Για την περίοδο 2030-2040 προβλέπεται ταχεία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην οδική μεταφορά, ενώ για την περίοδο 2040-2050 αναμένεται ταχεία ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου και υδρογονοκίνησης στις βαριές οδικές μεταφορές, με τελικό στόχο την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας το 2050.