EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Σχολεία: Ανησυχία από καθηγητές και μαθητές για την ολοκλήρωση της ύλης – Το Υπουργείο «απαιτεί» να βγει με κάθε τρόπο

Οι καθηγητές ζητούν να καταργηθεί η Τράπεζα θεμάτων για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου

Απαισιόδοξοι δείχνουν οι καθηγητές Λυκείου όσον αφορά το αν θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν την ύλη μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς, κάτι για το οποίο πιέζει ασφυκτικά το Υπουργείο Παιδείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αντιδράσεις από τους καθηγητές όλων των τάξεων του Λυκείου, και διαμαρτυρίες με αίτημα να μειωθεί η ύλη και να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα θεμάτων για την Α’ και Β’ τάξη. Οι καθηγητές έχουν αρχίσει να συλλέγουν υπογραφές έτσι ώστε να εφαρμοστεί αυτό που ζητούν για αυτήν τη χρονιά.

propoli

Οι καθηγητές υπογραμμίζουν ότι ακόμη και τώρα υπάρχουν πολλά κενά σε μαθήματα γενικής εκπαίδευσης και ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων και κυρίως σε μικρά νησιά και απομακρυσμένες περιοχές.

Φέτος δεν υπήρχε το lockdown το οποίο δεν επέτρεπε σε μαθητές και καθηγητές να κάνουν μάθημα δια ζώσης, ωστόσο η χρονιά δεν ήταν «κανονική» λόγω του ότι υπήρχαν πολλές ελλείψεις εκπαιδευτικών και μαθητών λόγω κορονοϊού, ενώ υπήρξαν καθηγητές που προσλήφθηκαν αρκετά μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

«Δίνουμε καθημερινά μάχη για να ολοκληρώσουμε την ύλη»

«Εμείς, δίνουμε καθημερινά μάχη για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως όμως για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, οξύνοντας την ανασφάλεια και την πίεση που νιώθουν», αναφέρουν σε επιστολή τους εκπαιδευτικοί από την Κέρκυρα.

Μάλιστα η τοπική ΕΛΜΕ τονίζει ότι : «Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, 2 χρόνια μακριά από τα σχολεία και η πλειοψηφία τους θα δώσει πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές , απολυτήριες). Αυτοί οι μαθητές καλούνται να μάθουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν, ώστε να εξεταστούν, έναν αυξημένο όγκο ύλης, όπως τον έχει καθορίσει το υπουργείο.

Το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ. Η απόφαση του Υπουργείου και της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει την κατάσταση ως κανονική ενώ δεν είναι, η εμμονή του να εφαρμόσει το πρόγραμμά του, χωρίς να υπολογίζει τους μαθητές και την αγωνία τους, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες των παιδιών εξαιτίας και της φετινής κατάστασης με τον covid στα σχολεία, έχει δημιουργήσει στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όπως επίσης και στους εκπαιδευτικούς ένα αγχωτικό περιβάλλον, με το κυνηγητό της ύλης να μετατρέπεται σε κυρίαρχο ζητούμενο».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων η οποία τονίζει πως το Υπουργείο «απαιτεί» κατά κάποιο τρόπο να καλυφθεί η διδακτέα ύλη.

Στο Ηράκλειο της Κρήτης καθηγητές επισημαίνουν ότι «μετά από δύο χρόνια σπασμωδικής λειτουργίας των σχολείων και απουσίας των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων λόγω της πανδημίας, τόσο η αύξηση της ύλης όσο και η μηχανιστική επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων φανερώνουν μόνο άγνοια της κατάστασης από τη μεριά του Υπουργείου. Η μετάθεση της ευθύνης στους διδάσκοντες για την ολοκλήρωση της αυξημένης ύλης δείχνει μόνο την ανάγκη εξεύρεσης εξιλαστήριων θυμάτων για τις χρόνιες ανεπάρκειες ενός πεπαλαιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος».

Αντιδράσεις και από την Καρδίτσα

Οι καθηγητές της Καρδίτσας, υποστηρίζουν πως το Υπουργείο ζητά «με αυταρχικό τρόπο από τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν ακούσια σε μια ψεύτικη εκπαιδευτική πραγματικότητα, που όλα βαίνουν καλώς, τη φετινή σχολική χρονιά και η ύλη μπορεί «να βγει» κανονικά. Να αποκρύψουν την πραγματικότητα ότι οι επιμολύνσεις από covid σε σχολεία με τον μέγιστο αριθμό μαθητών στις τάξεις έχουν διαταράξει την ομαλή ροή των μαθημάτων.

Αποτέλεσμα εκατοντάδες μαθητές και δεκάδες εκπαιδευτικοί στην Καρδίτσα (2165 κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς στη Δευτεροβάθμια από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι σήμερα) να απουσιάζουν από την σχολική τάξη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να τρέχουν για ιχνηλάτηση ολόκληρα τμήματα και να είναι σε καραντίνα, όταν νοσούν οι ίδιοι, οι γονείς τους και τα αδέρφια τους. Μάλιστα τις μέρες αυτές οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που επιθυμούν να εισαχθούν σε στρατιωτικές -αστυνομικές κλπ σχολές, θα απουσιάζουν από τα σχολεία για 5 (!) μέρες».

Δείτε επίσης: Ταϊβάν: Ένας τραυματίας και υλικές ζημιές μετά τον σεισμό 6,7 βαθμών

Loading