Εξερευνήστε την αναμόρφωση της διδασκαλίας λογοτεχνίας στα σχολεία με νέα έργα που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία. Στην τελική φάση υλοποίησης μπαίνει η πρωτοβουλία για την ένταξη ολόκληρων λογοτεχνικών έργων στη διδασκαλία όλων των τάξεων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει αναγνωρίσει αυτή την κίνηση ως μία από τις 11 μεταρρυθμίσεις που θα εφαρμόσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, θέτοντας έτσι τις βάσεις για το προγραμματισμένο – για το 2025 – πολλαπλό βιβλίο.
Από τον Ιούλιο του 2024, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είχε ανακοινώσει ότι τα βιβλία με τα ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατά το δεύτερο μισό της σχολικής χρονιάς. Πρόσφατα, το ΙΕΠ απηύθυνε πρόσκληση για την προμήθεια δεκαεννέα ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων, με στόχο την υλοποίηση πριν από το τέλος του έτους. Τα βιβλία που θα διανεμηθούν ανά τάξη έχουν ήδη εγκριθεί από το ΙΕΠ.
Η λίστα των λογοτεχνικών βιβλίων για τα σχολικά έτη 2024/25 και 2025/26 περιλαμβάνει τα εξής:
– Προσχολική βαθμίδα:
– Μύθοι Αισώπου
– Παραμύθια Επιλογή (Χανς Κρίστιαν Αντερσεν)
– Παραμύθια Επιλογή (Αδερφοί Γκριμ)
– Δημοτικό:
– Α’ τάξη: Ελληνική Μυθολογία
– Β’ τάξη: Ο μικρός πρίγκιπας (Αντουάν ντε Σεντ-Εξιπερί)
– Γ’ τάξη: Παραμύθι χωρίς όνομα (Πηνελόπη Δέλτα)
– Ε’ τάξη: Μαύρη Καλλονή (Άννα Σιούελ)
– ΣΤ’ τάξη: Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες (Ιούλιος Βερν)
– Γυμνάσιο:
– Α’ τάξη: Οι περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς (Άρθουρ Κόναν Ντόιλ), Τα λόγια της πλώρης (Ανδρέας Καρκαβίτσας)
– Β’ τάξη: Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (Άννα Φρανκ), Ο θάνατος του παλικαριού (Κωστής Παλαμάς)
– Γ’ τάξη: Ο Βάνκα και άλλα διηγήματα (Άντον Τσέχωφ)
– Λύκειο:
– Α’ τάξη: Τα ρόδινα ακρογιάλια (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης), Περηφάνια και προκατάληψη (Τζέιν Ώστιν)
– Β’ τάξη: Ιούλιος Καίσαρας (Ουίλιαμ Σαίξπιρ), Η τιμή και το χρήμα (Κωνσταντίνος Θεοτόκης)
– Γ’ τάξη: Το αμάρτημα της μητρός μου (Γεώργιος Βιζυηνός), 1984 (Τζωρτζ Όργουελ)
Η επιλογή των λογοτεχνικών κειμένων, σύμφωνα με το ΙΕΠ, βασίζεται σε συγκεκριμένα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, ενώ αξιοποιεί τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών και την ενίσχυση της φαντασίας και της κριτικής τους ικανότητας. Η προτεραιότητα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να κάνει την ανάγνωση των λογοτεχνικών κειμένων πιο ελκυστική, προκειμένου να διευρύνει τους ορίζοντες των μαθητών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr