Σε εξέλιξη οι έρευνες για τον κυβερνήτη – Τα σενάρια που κατέληξαν στην τραγωδία
(ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI)

Σε εξέλιξη οι έρευνες για τον κυβερνήτη – Τα σενάρια που κατέληξαν στην τραγωδία

Την ώρα που οι έρευνες για την εύρεση του κυβερνήτη Ευστάθιου Τσιτλακίδη συνεχίζονται, οι εμπειρογνώμονες αναζητούν τα αίτια για την πτώση του Φάντομ.

Εντείνονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοούμενου Κυβερνήτη του μοιραίου Phantom, Σμηναγού Ευστάθιου Τσιλακίδη.

Από το μεσημέρι της Τρίτης (31/01), τις έρευνες συνδράμει ομάδα βατραχανθρώπων με την βοήθεια ρομποτικού οχήματος, ενώ τρία ελικόπτερα και πλωτά μέσα δεν σταματούν τους ελέγχους για την εύρεση στοιχείων.

Ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός του του ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, επισκέφθηκαν την οικογένεια του πιλότου Μάριου Τουρούτσικα στην Τρίπολη, προκειμένου να εκφράσουν τα συλλυπητήρια τους.

Οι γονείς του υποσμηναγού συγκυβερνήτη Μάριου Τουρούτσικα συγκλονισμένοι δέχτηκαν τα συλλυπητήρια και τα θερμά λόγια, που τους απηύθυναν.

Πλήθος σεναρίων για την πτώση του Phantom

Μηχανική βλάβη; Λάθος χειρισμός; Βέρτιγκο; Αυτά είναι μόνο κάποια από τα αναρίθμητα σενάρια που μπορεί να οδήγησαν στην απώλεια του ελέγχου και στην πτώση του αεροσκάφους. Το μαχητικό διενεργούσε πτήση «χαμηλής ναυτιλίας», ελάχιστα μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ο Γιώργος Γερούλης, Αντιπτέραρχος εν αποστρατεία ανέφερε σχετικά: «Οποιοδήποτε απρόοπτο που μπορεί να αποσπάει την προσοχή των πιλότων είναι μοιραίο, καθώς ο χρόνος αντίδρασης είναι ελάχιστος. Ένα μηχανικό πρόβλημα στα πηδάλια θα μπορούσε να κάνει μία ανωμαλία, να δημιουργήσει μία ταλάντευση, έναν ”δελφινισμό” που λέμε, κι έτσι ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που μπορεί να σωθεί κάποιος σε τέτοια ύψη».

«Το γεγονός ότι, σε αυτή την περίπτωση, δεν ανέβηκαν σε ύψος δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός»

Και πρόσθεσε ο αντιπτέραρχος ε.α. σχετικά με τις εκπαιδεύσεις που κάνουν οι πιλότοι: «Κατά την διάρκεια της άσκησης επιβάλλεται μόνο οπτική επαφή μεταξύ των πιλότων και σιγή ασυρμάτου. Ο πύργος ελέγχου δεν ακούει σε τέτοια ύψη, ο μόνος που ακούει είναι ο νούμερο 1. Σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος αυτομάτως όλα ενεργοποιούνται και ανεβαίνουν σε ύψος και το αναφέρουν. Το γεγονός ότι σε αυτή την περίπτωση δεν ανέβηκαν, δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός».

Σχετικά με τις έρευνες που έχουν βγει άκαρπες για τον κυβερνήτη του αεροσκάφους σημείωσε ο κ. Γερούλης: «Στις διαδικασίες εγκατάλειψης του αεροσκάφους ή πρόσκρουσης, φεύγει χρονικά πρώτα ο πίσω πιλότος και στην συνέχεια ο κυβερνήτης, αυτή η αλληλουχία χρόνου».

Δείτε επίσης: Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Αγωνία για τον κυβερνήτη – Ολονύχτιες έρευνες για τον εντοπισμό του

Loading