Σε βιβλίο αποτυπώθηκε η διαδρομή της καμπάνιας «Βάλ’ τους Χ – Ο Μαύρος Χάρτης της Ρατσιστικής Βίας»

Σε βιβλίο αποτυπώθηκε η διαδρομή της καμπάνιας «Βάλ’ τους Χ – Ο Μαύρος Χάρτης της Ρατσιστικής Βίας»

Σε βιβλίο αποτυπώνεται η καμπάνια «Βάλ’ τους Χ-Ο Μαύρος Χάρτης της Ρατσιστικής Βίας», μία πρωτοβουλία που ξεκίνησε από το ίδρυμα «Ρόζα Λούξεμπουργκ» και την οργάνωση «HumanRights360». Το Λεύκωμα «Ο Μαύρος Χάρτης της Ρατσιστικής Βίας» καταγράφει το χρονικό της εγκληματικής δράσης της Χρυσής Αυγής. Σκοπός του είναι, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, να γίνουν γνωστές οι επιθέσεις της Χρυσής Αυγής, ώστε το σύνολο της κοινωνίας να αντιληφθεί το εύρος της δράσης της. Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, «η ιδέα που γεννήθηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, πήγασε από μία πολύ συγκεκριμένη ανάγκη: να έρθει στο προσκήνιο η οργανωμένη ρατσιστική βία που συνδέεται με τη δικογραφία της Χρυσής Αυγής. Για να γίνει αυτό ορατό και συγκεκριμένο, αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε τη ρατσιστική βία εκεί ακριβώς όπου συμβαίνει: στον δρόμο. Έτσι, τοποθετήσαμε στα σημεία των επιθέσεων αυτοκόλλητα με QR Codes με τα οποία ο καθένας να μπορεί να “πλοηγηθεί” με το κινητό του στον μαύρο χάρτη της ρατσιστικής βίας».

   Μέσα από τεκμηριωμένες καταγραφές, εντοπίστηκαν τα πιο σοβαρά περιστατικά, ενώ ζητήθηκε από 50 Έλληνες δημιουργούς οπτικής εικόνας να τα αποτυπώσουν -ο καθένας με τη δική του προσωπική ματιά.

   «Στη συνέχεια τοποθετήσαμε κάθε επίθεση με την αντίστοιχη εικόνα και περιγραφή πάνω στον χάρτη της Ελλάδας και την ανεβάσαμε στον ιστότοπο valtousx.gr. Με ένα κλικ πάνω στα σημεία του χάρτη, ο επισκέπτης αντιλαμβάνεται ότι το κάθε τοπωνύμιο είναι ένας τόπος αιματηρής επίθεσης -συχνά ατιμώρητης. Τέλος, ζητήσαμε από ξένους και Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες να σκιτσάρουν τα βασικά πρόσωπα στη δίκη της Χρυσής Αυγής, δίνοντας έτσι ένα συναρπαστικό οπτικό υλικό από μια δίκη που μοιάζει αθέατη για τα ελληνικά και ξένα ΜΜΕ. Αυτή η πολυδιάστατη και συλλογική προσπάθεια αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της πρωτοβουλίας «Βάλ’ τους Χ – Ο Μαύρος Χάρτης της Ρατσιστικής Βίας», σημειώνουν οι δημιουργοί της καμπάνιας.

    Το ίδρυμα «Ρόζα Λούξεμπουργκ» και η «HumanRights360» με την συνδρομή των εκδόσεων «Τόπος», αποφάσισαν να εκδώσουν αυτό το βιβλίο ως μια τεκμηρίωση της ιστορίας της ρατσιστικής βίας στην Ελλάδα αλλά και ως μια συμβολή στον πολυετή αγώνα των δικηγόρων της πολιτικής Αγωγής στη δίκη της Χρυσής Αυγής, καθώς όλα τα έσοδα του βιβλίου θα διατεθούν σε αυτούς.

   Σχεδιάζουν οι: Δήμητρα Αδαμοπούλου, Τάσος Αναστασίου, Ευάγγελος Ανδρουτσόπουλος, John Antono, Aspalax, Μάριος Μπόρας, Γιώργος Μπότσος, Bratimoto, Γιώργος Χαλκιάς, Chrispy Sift, Molly Crabapple, Σπύρος Δερβενιώτης, Vasco Gargalo, Δημήτρης Γεωργοπάλης, Τομέκ Γιοβάννης, Γιώργος Γούσης, Kanellos COB, Βάλια Καπάδαη, Λουίζα Καραγεωργίου, Θανάσης Καραμπάλιος, Θωμάς Κεφαλάς, Σταύρος Κιουτσούκης, Κώστας Κυριακάκης, Μιχάλης Κουντούρης, ‘Αρης Λάμπος, Λέανδρος, Stephen Livanos, Πάνος Μαραγκός, Δημήτρης Μαστώρος, Γιώργος Μικάλεφ, Παναγιώτης Μητσομπόνος, Δήμητρα Νικολαΐδη, No Budget Epics, Noir Captain, Αλεξία Οθωναίου, Γαβριήλ Παγώνης, Πανάγος, Παναγιώτης Πανταζής, Βαγγέλης Παπαβασιλείου, Παύλος Παυλίδης, Θανάσης Πετρόπουλος, Θανάσης Πέτρου, Piotr, Kianoush Ramezani, Tjeerd Royaars, Soloup, Στέλλα Στεργίου, Maria Stoian, Tasmar, Σάββας «The Pack» Αμπατζίδης, Έφη Θεοδωροπούλου, Αντώνης Βαβαγιάννης, Ξανθός Βενιζέλου, Λευτέρης Γιακουμάκης, Γεωργία Ζάχαρη.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play