«Κολλάει» η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων καθώς επιβεβαιώθηκε σήμερα ότι θα καθυστερήσει η 2η φάση της επαναλειτουργίας των τρένων και του προαστιακού.
Η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου θα καθυστερήσει. Σήμερα Δευτέρα 27 Μαρτίου δεν ξεκίνησαν τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα, που έχουν διακοπεί προσωρινά.
Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.
Ποια δρομολόγια πραγματοποιούνται
Φαίνεται, λοιπόν, πως μόνο το προαστιακό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί, και συγκεκριμένα στα τμήματα:
Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
Κάντζα – Λιόσια
Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
Πάτρα – Ρίο.
Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.
Μάλιστα, πληροφορίες κάνουν λόγο πως ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές δεν λειτουργεί παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.
Εμπορευματικές μεταφορές
Οι σιδηροδρομικοί ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.
Τα αιτήματα
Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»
Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.
Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.
Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.
Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης. Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.
Για το τμήμα «Πλατύ – Φλώρινα»
Να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή και να επανδρωθεί ο σταθμός της Έδεσσας με σταθμάρχη.
Τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλόλητας των γεφυρών.
Ενημέρωσαν πως έχουν ζητήσει εγγράφως τον τελευταίο έλεγχο από τον ΟΣΕ κι αναμένουν απάντηση.
Να ελεγχθεί η υποδομή καθώς η κυκλοφορία τίθεται σε βραδυπορία 40 χλμ εξαιτίας κατολισθήσεων.
Για το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»
Να επανδρωθεί με σταθμάρχη ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ξάνθης.
Λειτουργία και φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, και διασφάλιση της επικοινωνίας με πιστοποιημένο σύστημα GSM-Railways.
Δείτε επίσης: Σταθμός χωρίς σταθμάρχη στη Δεκέλεια – Από… ψησταριά προμηθεύονται εισιτήρια οι επιβάτες (ΒΙΝΤΕΟ)