Σούπερ μάρκετ: Βάζουν πλαφόν στις πωλήσεις αλεύρων και ηλιελαίων – Κύμα πανικού από τους καταναλωτές

«Κόφτη» στα τεμάχια ανά κωδικό αλεύρων και ηλιελαίων που μπορεί να παραγγείλει ένας πελάτης βάζουν η μία μετά την άλλη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Το μέτρο εφαρμόζεται κυρίως για προληπτικούς λόγους και περνά και στα φυσικά καταστήματα (μέχρι τώρα αφορούσε μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα) ενώ η κυβέρνηση έδωσε διορία 48 ωρών στις επιχειρήσεις για να καταγράψουν τα τρόφιμα και τα γεωργικά προϊόντα.

propoli

Ειδικότερα, σε μία προσπάθεια να καθησυχάσει τον κόσμο ο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης χθες απ’ το βήμα της Βουλής τόνισε ότι δεν τίθεται ζήτημα επάρκειας προϊόντων.

Το ξεκαθαρίζω για να μη δημιουργείται πανικός χωρίς λόγο. Ήδη έχουμε καταγράψει, από τις μεγάλες αλυσίδες, τα αποθέματα σε αυτά τα προϊόντα. Υπάρχουν επαρκή αποθέματα, για μήνες μπροστά μας, για όλα αυτά τα προϊόντα” είπε ο υπουργός.

Προκειμένου δε να υπάρξει μεγαλύτερος έλεγχος και αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας εισήγαγε –και τελικά υπερψηφίστηκε – τροπολογία σύμφωνα με την οποία επιβάλλεται σε όλες τις εταιρείες της εφοδιαστικής αλυσίδας η υποχρέωση να γνωστοποιούν και να επικαιροποιούν στη σχετική ψηφιακή πλατφόρμα του υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων τα αποθέματα τους σε:
πρώτες ύλες για την παραγωγή λιπασμάτων, ζωοτροφές, ωμά δημητριακά παντός είδους και ιδίως σιτάρι ή σιμιγδάλι, κριθάρι, βρώμη, καλαμπόκι, εδώδιμο φαγόπυρο, άλευρα και ιδίως αλεύρια σιταριού ή σιμιγδαλιού και αλεύρια δημητριακών ηλίανθο, και φυτικά έλαια εκτός από το ελαιόλαδο και ιδίως ηλιέλαιο, φοινικέλαιο και αραβοσιτέλαιο.

Σύμφωνα με στελέχη σούπερ μάρκετ, η κατάσταση των αποθεμάτων είναι διαχειρίσιμη, απλώς οι αλευροβιομηχανίες δεν αποθεματοποιούν στα επίπεδα που το έκαναν παλαιότερα λόγω των πολύ υψηλών τιμών που επικρατούν στα σιτηρά. Μεγαλύτερα φαίνεται ότι είναι τα προβλήματα στο ηλιέλαιο, όπου ήδη παρουσιάζονται ελλείψεις σε κάποιους κωδικούς, ενώ από την προηγούμενη εβδομάδα οι αλυσίδες χονδρικής έβαζαν άτυπο πλαφόν προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες τους. 

Τα περιορισμένα αποθέματα φέρνουν και νέες ανατιμήσεις

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η μέση τιμή στο σούπερ μάρκετ για μια συσκευασία ενός λίτρου επώνυμου προϊόντος ηλιελαίου ήταν στις 21 Μαρτίου 3,79 ευρώ, από 3,62 ευρώ την 1η Μαρτίου, αύξηση δηλαδή 4,69% μέσα σε μόλις 20 ημέρες. Σε υψηλά επίπεδα διατηρούνται οι τιμές των αλεύρων. Η συσκευασία του ενός κιλού επώνυμου αλευριού για όλες τις χρήσεις είχε μέση τιμή στις 21 Μαρτίου 1,38 ευρώ. Την 1η Μαρτίου η μέση τιμή του ίδιου προϊόντος ήταν 1,28 ευρώ. Με άλλα λόγια έχει ανατιμηθεί σε διάστημα 20 ημερών κατά 7,81%.

Ήδη κλιμάκια της ΔΙΜΕΑ «σαρώνουν» την αγορά πραγματοποιώντας ενδελεχή έρευνα τόσο στο κομμάτι της χονδρεμπορίας όσο και στη λιανική επιβάλλοντας ήδη τα πρώτα «τσουχτερά» πρόστιμα.

Δείτε επίσης: Metron Analysis: Στις 9,5 μονάδες η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙZA- Υποχωρεί η ανησυχία για την πανδημία

Loading