Συμπαραστάτης του Πολίτη: για πυρκαγιές και οχλήσεις τα αιτήματα των πολιτών φέτος

Συμπαραστάτης του Πολίτη: για πυρκαγιές και οχλήσεις τα αιτήματα των πολιτών φέτος

Κυρίως ατομικά τα αιτήματα, σε αντίθεση με τα ομαδικά του 2020 επί πανδημίας

Δασικές πυρκαγιές και ενοχλήσεις από εμπορικές δραστηριότητες φαίνεται να απασχολούν φέτος τους πολίτες, σχετικά με τα αιτήματα τους στον Συμπαραστάτη του Πολίτη και Επιχείρησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Σύμφωνα με τη Συμπαραστάτη κα. Νιόβη Παυλίδου, τα αιτήματα φέτος ήταν κυρίως ατομικά και αφορούσαν προστασία του αιτούντα από τις συγκεκριμένες απειλές. Πέρυσι, η κατάσταση ήταν διαφορετική, με τα αιτήματα να είναι κυρίως ομαδικά και να καταγράφονται κυρίως την περίοδο της πανδημίας

Η κ. Παυλίδου εξηγεί ότι «ενώ πέρσι τα αιτήματα αφορούσαν τις λαϊκές αγορές και τα μέτρα πρόληψης της μετάδοσης του κορονοϊού, τη διεκπεραίωση διαδικασιών που αφορούσαν την κίνηση των οχημάτων και την όχληση από τα κουνούπια, φέτος δεν υπήρξαν τέτοια αιτήματα. Αντίθετα υπήρχαν αιτήματα σχετικά με τις πυρκαγιές καθώς ο φόβος των πολιτών ήταν έντονος και υπήρξε αρκετή ανησυχία παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες πυρκαγιές εκδηλώθηκαν κυρίως στη νοτιότερη Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, καθώς το περιβάλλον “ξύπνησε” μετά τα lockdown κι άρχισε να λειτουργεί, διατυπώθηκαν από πολίτες ατομικά αιτήματα προς τον Συμπαραστάτη με παράπονα, λόγου χάρη, για αναθυμιάσεις από τη λειτουργία ψητοπωλείων, για μη τήρηση περιβαλλοντικών όρων από εμπορικά κέντρα, για τη λειτουργία κλιματιστικών σε καταστήματα λιανικού εμπορίου κ.ά.».

Σχετικά με τις πυρκαγιές, το γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δεχόταν αρκετά τηλεφωνήματα το καλοκαίρι από περιοχές κοντά σε άλση, στον Δήμο Πυλαίας- Χορτιάτη, την Τούμπα και το Σέιχ Σου. «Ενημερώναμε τους πολίτες ότι τα άλση μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα ανήκουν στην αρμοδιότητα κυρίως των δήμων. Καθώς όμως δεν μπορούσαμε να πετάμε την ευθύνη στους δήμους φτάσαμε μέχρι την αποκεντρωμένη διοίκηση και την υπηρεσία δασών, που έχει επίσης αρμοδιότητα. Με την αποκεντρωμένη προχωρήσαμε σε μια πολύ καλή συνεργασία, μέσω της οποίας δρομολογήθηκαν λύσεις σε κάποια προβλήματα. Δηλαδή από την αποκεντρωμένη έγιναν αυτοψίες, ενέργειες για να καθησυχαστούν οι πολίτες και επικοινωνία με αρμόδιους δήμους για την υλοποίηση δράσεων φροντίδας στα άλση», ανέφερε σχετικά η Συμπαραστάτρια.

Σύγχυση των πολιτών μεταξύ την Αποκεντρωμένης Διοίκησης και Περιφέρειας

Από τα αιτήματα που δέχτηκε ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης διαπιστώθηκε πως οι πολίτες συγχέουν διαρκώς την «Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης», η οποία είναι δομή της κεντρικής κυβέρνησης στη βόρεια Ελλάδα, με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία αποτελεί αυτοδιοικητική δομή, β’ βαθμού. Η κ. Παυλίδου τονίζει ότι είναι λογικό ο κόσμος να απευθύνεται στην Περιφέρεια «καθώς γνωρίζει τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη, οι οποίοι είναι ορατοί στους πολίτες, μπαίνουν στην εκλογική διαδικασία και διεκδικούν την ψήφο του λαού». Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι υπάρχουν πάρα πολλές δημόσιες υπηρεσίες που έχουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες όπως η υγειονομική περιφέρεια Μακεδονίας – Θράκης, η περιφερειακή διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. «Όπου βλέπει ο πολίτης τη λέξη περιφέρεια έρχεται σε εμάς», προσθέτει.

Παράπονα για τη στάθμευση νεκροφόρας σε πυλωτή

Μια τέτοια περίπτωση ασαφούς θεσμικού πλαισίου αντιμετώπισε το Γραφείο του Συμπαραστάτη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν δέχτηκε παράπονα από ένοικο πολυκατοικίας για τη στάθμευση μιας νεκροφόρας στην πυλωτή του κτιρίου.

«Υπήρξε αίτημα από πολίτη της περιοχής του Ευόσμου, την περίοδο που παρουσιάστηκε η αφρικανική μετάλλαξη στον Εύοσμο και υπήρξαν πολλαπλά κρούσματα εκεί. Μας είπε συγκεκριμένα ότι στην πυλωτή της οικοδομής όπου μένει, σταθμεύει μια νεκροφόρα. Αυτό τον ενόχλησε κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Πράγματι δεν είναι σύνηθες να βλέπουμε στις πυλωτές των οικοδομών μας νεκροφόρες. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος αυτού ήταν ένοικος της πολυκατοικίας ενώ όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας, τέτοιο παράπονο δεν είχε διατυπωθεί ποτέ τα τελευταία 30 με 40 χρόνια», τονίζει η κ. Παυλίδου.

Διευκρινίζει δε, ότι η ανησυχία του πολίτη είναι κατανοητή και αναφέρει ότι το θέμα εξετάστηκε ιδιαίτερα, με αναζήτηση του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των γραφείων τελετών, όμως υπάρχουν σε αυτό σοβαρά κενά τα οποία είναι δυνατό να καλυφθούν με νομοθετική ρύθμιση. Στο πλαίσιο αυτό, το Γραφείο του Συμπαραστάτη συνέταξε σχετική πρόταση προς τον Περιφερειάρχη   ώστε να μεταφερθεί στα αρμόδια υπουργεία και να ληφθεί σχετική μέριμνα, όπως άλλωστε ζητάει και ο ίδιος ο Πανελλήνιος Σύλλογος των Γραφείων Τελετών.

Πραγματοποιήθηκαν, επιπλέον, αυτοψίες, υπήρξε επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς, αναζητήθηκε η άδεια του οχήματος που ήταν εντάξει και συμπεριλήφθηκε στην πρόταση του Συμπαραστάτη η ανάγκη υιοθέτησης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και των παραδειγμάτων που εφαρμόζουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play