Εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία του Οργανισμού για να απαιτήσουν καλύτερη αστική συγκοινωνία, μείωση της τιμής του εισιτηρίου και διατήρηση της συλλογικής τους σύμβασης με αυξήσεις.
Ρεπορτάζ: Ντιέγκο Σάες – Παπαχρήστου
Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ συγκεντρώθηκαν το πρωί έξω από τα γραφεία του Οργανισμού στην Αλ. Παπαναστασίου απαιτώντας, εκτός των άλλων μείωση του εισιτηρίου για το κοινό και την υιοθέτηση από την διοίκηση μέτρων προστασίας των οδηγών και των εργαζομένων καθώς, όπως αναφέρουν, από την αρχή της πανδημίας θρηνούν τον χαμό 7 συναδέλφων από κορονοϊο.
«Η σημερινή μας διαμαρτυρία έχει να κάνεις καταρχήν με τα χάλια της συγκοινωνίας που καθημερινά βιώνει ο κόσμος μέσα στα λεωφορεία», αναφέρει ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ και οδηγός λεωφορείου στον οργανισμό.
«Εμείς οι οδηγοί το γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν μπορούν τα λεωφορεία να σηκώσουν τον κόσμο και μένει ο κόσμος στις στάσεις και αυτό είναι τραγικό να συμβαίνει κάθε μέρα», αναφέρει ο κ. Τσαρίδης και προσθέτει:
«Παρά τον πακτολό των 30 εκατομμυρίων που παίρνουν όλοι αυτοί, ΚΤΕΛ, λεωφορεία leasing κτλ. το συγκοινωνιακό πρόβλημα δεν λύθηκε παρά την μικρή βελτίωση».
Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ απαιτούν επίσης να μην υποβαθμιστεί η συλλογική τους σύμβαση και αυτή να διατηρηθεί με αυξήσεις.
«Η εργοδοσία δεν έλεγχε τόσο καιρό ποιοι έκαναν τεστ και ποιοι δεν έκαναν».
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ «Εμείς οι εργαζόμενοι έχουμε ήδη πληρώσει ακριβά με εκατοντάδες κρούσματα συναδέλφων και 7 νεκρούς την άρνηση κυβέρνησης και διοίκησης ΟΑΣΘ να παρθούν τα μέτρα που φωνάζουμε από την αρχή της πανδημίας για να προστατευτεί η υγεία των επιβατών και των εργαζομένων, όπως η πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών».
Ο κ. Τσαρίδης, αναφορικά με την πανδημία, μίλησε για «απαράδεκτη μεθόδευση» του προεδρείου του ΟΑΣΘ να επιβάλλει εξοντωτικά πρόστιμα στους εργαζόμενους.
Ωστόσο καταγγέλλει πως «έχει ευθύνη η εργοδοσία που δεν έλεγχε τόσο καιρό ποιοι έκαναν τεστ και ποιοι δεν έκαναν. Προφανώς και πρέπει να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Δεν το συζητάμε. Αλλά είναι ευθύνη του εργοδότη», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ:
Εργαζόμενοι, νέοι, συνταξιούχοι,
Σας καλούμε να δώσουμε ενιαία και μαζική απάντηση για την κατάσταση που βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης με αποκλειστική ευθύνη Υπουργείου-κυβέρνησης-διοίκησης ΟΑΣΘ.
Παρά τον πακτωλό χρημάτων (άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο) που δίνονται στα ΚΤΕΛ και σε εταιρίες ενοικίασης λεωφορείων μετά από 2,5 χρόνια εφαρμογής της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης έχουμε συσσωρευμένη εμπειρία από την σημερινή αρνητική κατάσταση στη συγκοινωνία.
Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι με συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα λύνονταν το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης κατέρρευσε.
Η βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου είναι ελάχιστη και πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες του λαού της πόλης.
Είναι γνωστή σε όλους μας η καθημερινή άθλια κατάσταση μέσα στα γεμάτα λεωφορεία σε συνθήκες πανδημίας και νέων μεταλλάξεων. Εμείς οι εργαζόμενοι έχουμε ήδη πληρώσει ακριβά με εκατοντάδες κρούσματα συναδέλφων και 7 νεκρούς την άρνηση κυβέρνησης και διοίκησης ΟΑΣΘ να παρθούν τα μέτρα που φωνάζουμε από την αρχή της πανδημίας για να προστατευτεί η υγεία των επιβατών και των εργαζομένων, όπως η πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών. Ακόμα και στοιχειώδη μέτρα προστασίας όπως η ύπαρξη αντισηπτικών εντός των λεωφορείων είναι ανύπαρκτα.
Ενώ η ακρίβεια θερίζει εξανεμίζοντας το εισόδημα όλων και θα έπρεπε η κυβέρνηση να πάρει μέτρα μείωσης του κόστους μετακίνησης για να ανακουφιστεί ο χειμαζόμενος λαός, ο ΟΑΣΘ για να αυξήσει τα έσοδα του με τα οποία χρηματοδοτεί τους ιδιώτες προχωράει σε περισσότερους ελέγχους με τους «στάσιμους ελεγκτές».
Παράλληλα η διοίκηση του ΟΑΣΘ και το Υπουργείο δεν αποδέχθηκαν την παράταση της Συλλογικής Σύμβασης εργασίας όπως έκαναν με τις αντίστοιχες ΣΣΕ των συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας παγιώνοντας τις μειώσεις μισθών που επέβαλαν μονομερώς από την αρχή του χρόνου.
Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Σε 24χρονο Πακιστανό πέρασε χειροπέδες η ΕΛ.ΑΣ για λαθραία τσιγάρα στην Αριστοτέλους
- Ένταση στη Βουλή: Αντιπαράθεση Γιαννούλη – Γεωργιάδη για καθυστερήσεις στα ογκολογικά χειρουργεία
- Ακρίβεια: Σύγκριση του κόστους ζωής στην Αθήνα με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις
- Φόρμουλα Ένα: Νέα προοπτική για 11η ομάδα με τη στήριξη της General Motors
- Νίκος Ηλιάδης: «Το Ολυμπιακό μετάλλιο ενίσχυσε σημαντικά το ελληνικό τζούντο»
- Ευρώπη: Η ασταθής οικονομία πλήττει τις θέσεις εργασίας, με χιλιάδες απολύσεις να έρχονται