Η οργανωτική αναβάθμιση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, η οποία συνεχίζεται, τα καθιστά ένα «σημαντικό εναλλακτικό κανάλι» της ψηφιακής πύλης δημόσιας διοίκησης ( gov.gr ) στην προσπάθεια αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πολιτών, τονίστηκε απόψε, στο περίπτερο 12 της ΔΕΘ, σε εκδήλωση της γενικής γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, με θέμα : “Οργανωτική αναβάθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός των ΚΕΠ και των παρεχόμενων υπηρεσιών”.
«Η αναβάθμιση του καναλιού της φυσικής εξυπηρέτησης των πολιτών που είναι τα ΚΕΠ, δίπλα στο ψηφιακό κανάλι, είναι κρίσιμη» τόνισε ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης των διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος και πρόσθεσε: «Διότι, όσο και αν ψηφιοποιήσουμε τις υπηρεσίες στη χώρα ο πολίτης θα χρειάζεται κάποιες φορές και εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία για να κάνει κάποια δουλειά».
Ο κ. Χριστόπουλος σημείωσε ότι τα ΚΕΠ «είκοσι χρόνια τώρα» απολαμβάνουν υψηλό βαθμό αποδοχής από τους πολίτες και θεωρούνται, σύμφωνα με έρευνα του Υπουργείου, από τους «πιο αξιόπιστους θεσμούς», που δημιούργησε ποτέ η δημόσια διοίκηση, ενώ βρίσκονται «στην πρώτη θέση των υπηρεσιών» σε επίπεδο εξυπηρέτησης πολιτών.
Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι τα ΚΕΠ έχουν εξοπλιστεί πλέον και με ψηφιακές δυνατότητες, ενώ έχει ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα τους με άλλα συστήματα της δημόσιας διοίκησης.
«Τα ΚΕΠ μπαίνουν σε μια νέα φάση» ανέφερε ο κ. Χριστόπουλος και πρόσθεσε: «Έχουμε συγκροτήσει ένα συνολικό σχέδιο μεταρρύθμισης και αλλαγής ενός από τους πιο πετυχημένους θεσμούς του δημοσίου. Σήμερα τα ΚΕΠ λειτουργούν και εξ’ αποστάσεως, έχουν πολλές δυνατότητες ηλεκτρονικού κλεισίματος ραντεβού, πριν λίγες εβδομάδες δώσαμε και τη νέα εφαρμογή, ενώ υπάρχει και ο ψηφιακός συμπαραστάτης που βοηθά τους πολίτες μέσα στα ΚΕΠ».
Ο κ. Χριστόπουλος τόνισε ότι η οργανωτική αναβάθμιση των ΚΕΠ συνεχίζεται με το έργο, που χρηματοδοτείται από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, για το νέο πληροφοριακό σύστημα των ΚΕΠ για τον εφοδιασμό τους με υλικό και εξοπλισμό, όπως και με πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα αναβαθμίσει τα ΚΕΠ αισθητικά και λειτουργικά , ώστε «η υπηρεσία μια στάσης να μεταβληθεί σε ένα σύγχρονο περιβάλλον εξυπηρέτησης πολιτών».
Τέλος, υπογράμμισε ότι έχει ληφθεί μέριμνα και με νέες προσλήψεις, μέσω ΑΣΕΠ, να στελεχωθούν περαιτέρω τα ΚΕΠ, ενώ γίνεται μεγάλη προσπάθεια «να εξορθολογιστούν και παρωχημένες διαδικασίες παλιές , ή έκτακτες» και να ενισχυθεί η «διαλειτουργικότητα του συστήματος των ΚΕΠ».
Η προϊσταμένη της γενικής διεύθυνσης διοικητικών διαδικασιών δημοσίου, Αντιγόνη Μακρυγιάννη υπογράμμισε ότι από τον Ιούλιο 2019 ως και σήμερα έχουν γίνει πολλές ψηφιακές πλατφόρμες εξυπηρέτησης, όπως το myKEPlive, πλατφόρμα κλεισίματος ραντεβού, θυρίδες υποδοχής αιτημάτων, το kep.gov.gr, κ.α. και πρόσθεσε:
«Είναι για μας προτεραιότητα να συμβάλλουμε, να εργαζόμαστε να διασφαλίζουμε τη μετεξέλιξη του θεσμού. Τόσο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας και παραμένουμε στη διάθεση σας για κάθε δυνατή υποστήριξη. Γνωρίζουμε ότι οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ ήταν οι στυλοβάτες των τοπικών κοινωνιών, τα σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών σε περιόδους που άλλες υπηρεσίες δυσκολεύονται να ανταποκριθούν».
Η επικεφαλής τμήματος Ανάλυσης, Εφαρμογών και Υπηρεσιών (ΕΔΥΤΕ) Μάρω Φασσέα ανέφερε ότι τα ΚΕΠ αποτελούν «ένα εργαλείο πάρα πολύ επιτυχημένο δοκιμασμένο» και προχωράει πλέον η αναβάθμιση τους, με τον τρόπο «που τους προσήκει, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στην εποχή μας».
Η κ. Φασσέα μίλησε για τις δράσεις, που γίνονται μέσω του Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών ώστε ο πολίτης και ο υπάλληλος να είναι σίγουρος ότι κάθε πράξη είναι έγκυρη και να αποφεύγεται η αβεβαιότητα και η ταλαιπωρία. Πέρα από εκεί, υπογράμμισε, προστίθενται νέες τεχνολογίες και λειτουργικότητες που μπορούν να επιτρέψουν τις ηλεκτρονικές υπογραφές, ή οτιδήποτε καινούργιο υπάρξει.
«Υποχρεούμαστε να υλοποιήσουμε σε ένα κόσμο που αλλάζει» είπε η κ. Φασσέα και πρόσθεσε: «Το μεγάλο μας όπλο είναι ο συνεργατικός σχεδιασμός. Η εφαρμογή ανήκει στο χρήστη, άρα οι χρήστες έχουν τον τελικό λόγο. Σχεδιάζουμε, λοιπόν, μαζί. Οι πολίτες συμβάλλουν σε παρατηρήσεις και βελτιώσεις».
«Θα πλουτίσουμε το όλο παραδοτέο με μια βάση γνωσιακή δεδομένων, που περιλαμβάνει όλη τη ρητή και άρρητη γνώση που θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα ΚΕΠ, ως προίκα για το επόμενο βήμα των ΚΕΠ, για την επόμενη εποχή» πρόσθεσε η κ. Φασσέα.
Ο προϊστάμενος της γενικής διεύθυνσης ψηφιακής διακυβέρνησης Αντώνης Στασής παρουσίασε την πύλη EUGO που αφορούν επαγγελματίες επιχειρήσεις που επιθυμούν μια αδειοδότηση για την δραστηριοποίηση τους στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε, έγινε κατ’ επιταγή ευρωπαϊκής οδηγίας του 2006 και εκεί αξιοποιούνται όλες οι υπηρεσίες του gov.gr. “Ήρθε η ώρα, λοιπόν, το σύστημα να αναβαθμιστεί και τεχνολογικά και αισθητικά ακολουθώντας τις απαιτήσεις του gov.gr.» τόνισε ο κ. Στασής και πρόσθεσε; «Πάνω από τριακόσιες διαδικασίες αφορούν αδειοδότηση, πρέπει να ξέρουμε που να τις αναζητήσουμε. Όλες οι πληροφορίες για χρηματοδότηση, παράπονα, διαφορές, λύσεις σε εξειδικευμένο ζήτημα βρίσκονται στο EUGO. Όλη η ενημέρωση της πύλης προέρχεται από το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, άρα είναι έγκυρη και είναι στην αγγλική γλώσσα γιατί απευθύνεται σε όλους τους ευρωπαίους πολίτες».
Δείτε επίσης: 86η ΔΕΘ: «0-20 ευρώ το μήνα οι αυξήσεις για τους υγειονομικούς» λέει η ΠΟΕΔΗΝ