Δεκαέξι ημέρες μετά το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα, που βύθισε στο πένθος τους πάντες, η εταιρία Hellenic Train ανακοίνωσε το ύψος των αποζημιώσεων που θα λάβουν οι συγγενείς των θυμάτων και οι τραυματίες.
«Δεν κοστολογείται ο χαμός των ανθρώπων μας» λένε με οργή οι συγγενείς των θυμάτων.
«Τι να τα κάνω τώρα αυτά. Μου φέρνουν την Ιφιγένεια πίσω, καλύπτουν το κενό; Παροχές, συντάξεις, διορισμοί, Δημόσιο, όλα αυτά φέρνουν την Ιφιγένεια πίσω; Όχι, δεν καλύπτουν τίποτα».
Οι αποζημιώσεις
Η Hellenic Train ανακοίνωσε ότι θα καταβάλλει προκαταβολές αποζημιώσεων 42.000 ευρώ στις 57 οικογένειες που θρηνούν την απώλεια των παιδιών τους, των γονέων τους, των αδελφών τους.
10.000 € στους επιβάτες που τραυματίστηκαν και εξακολουθούν να νοσηλεύονται, 5.000 ευρώ στους τραυματίες που πλέον δε νοσηλεύονται και 300 € για την απώλεια ζώων, χειραποσκευών και προσωπικών αντικειμένων.
«Εμάς πρώτα οι ποινικές ευθύνες μας ενδιαφέρουν, δε μας ενδιαφέρουν τα λεφτά. Εντάξει είναι γελοίο τώρα βγάλανε κοστολόγιο τις ανθρώπινες ζωές, τις εκτιμήσανε 42.000. Δεν ντρέπονται».
Κανείς να μη βιώσει ποτέ αυτό που ζω λέει ο πατέρας του Δημήτρη Μασσαλή, μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
«Να πληρώσουν όλοι οι υπεύθυνοι ανεξαρτήτως θέσης και ιδιότητας. Όσοι είναι υπεύθυνοι να πληρώσουν. Ο πόνος είναι αβάσταχτος και δεν μπορεί κανείς να καταλάβει αν δε βιώσει κάτι παρόμοιο. Κανείς δυστυχώς. Κι εύχομαι κανείς να μην βιώσεις κανείς κάτι παρόμοιο».
Η Hellenic train αναφέρει στην ίδια ανακοίνωση ότι η καταβολή αποζημιώσεων δε συνιστά σε καμία περίπτωση αποδοχή ευθύνης από την πλευρά της.
Τελευταίο «αντίο» στον μηχανοδηγό Νίκο Ναλμπάντη
Θρήνος και οδύνη στην Περαία της Πέλλας. Οικογένεια και φίλοι αποχαιρέτησαν τον 29χρονο μηχανοδηγό Νίκο Ναλμπάντη.
Η κηδεία έγινε παρουσία του πατέρα του που ήταν κρατούμενος στις τουρκικές φυλακές. Υστέρα από συνεννόηση Ελλάδας – Τουρκίας, το αίτημά του να παραστεί στην κηδεία του παιδιού του, έγινε δεκτό.
Μάχη στην εντατική
Για 16η ημέρα νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του νοσοκομείου της Λάρισας ο φοιτητής Γεράσιμος Γεωργιάδης, μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού.
Ο 20χρονος υπέστη πολύ σοβαρά τραύματα στο κεφάλι.
«Τα ίδια είναι. Ο Θεός να δώσει και η Παναγίτσα. Ο Θεός και η Παναγίτσα να δώσει κορίτσι μου».
Νέες αποκαλύψεις
Την ίδια στιγμή, σοκαριστικές είναι οι διαπιστώσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για την πορεία εγκατάστασης του σύγχρονου ευρωπαϊκού συστήματος ασφάλειας (ERTMS) στα σιδηροδρομικά δίκτυα όλης της Ευρώπης.
Ένα σύνθετο σύστημα που εποπτεύει τις κινήσεις των αμαξοστοιχιών και επεμβαίνει ανάλογα με την ταχύτητα και με ζώνες συχνοτήτων κάνει εφικτή την επικοινωνία της αμαξοστοιχίας με κέντρα ελέγχου της κυκλοφορίας.
Γιατί δεν έχει προχωρήσει; Λόγω κόστους.
Μία ημέρα πριν τις απολογίες του επιθεωρητή των βαρδιών και των δύο απογευματινών σταθμαρχών, συνεχίζουν να προκαλούν αίσθηση τα όσα διαδραματίστηκαν το μοιραίο βράδυ στο σταθμαρχείο της Λάρισας, με τις ιδιόχειρες αλλαγές στα βαρδιόχαρτα και τις απαράδεκτες συνομιλίες μέσω ασυρμάτου.
Ο 59χρονος σταθμάρχης κρατείται στην 4η πτέρυγα των φυλακών της Λάρισας, με άλλους τρεις κρατούμενους οι οποίοι δεν έχουν διαπράξει σοβαρά εγκλήματα, καθώς υπάρχει φόβος να δεχτεί επίθεση από συγκρατούμενούς του.
Δείτε επίσης: Δυστύχημα στα Τέμπη: Τρόφιμα, μπύρες και λαμαρίνες μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία