Αναλύουμε τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στην υπόθεση των Τεμπών. Το μεσημέρι της Πέμπτης, δόθηκαν οι πρώτες απαντήσεις για τα καταγεγραμμένα στα βίντεο που παρείχε -με καθυστέρηση δύο ετών- η Interstar Security στον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος έχει αναλάβει την υπόθεση των Τεμπών. Οι δικαστικοί πραγματογνώμονες επιβεβαίωσαν ότι στο υλικό που παραδόθηκε στις Αρχές καταγράφεται η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 καθώς διέρχεται από τη σήραγγα του Πλαταμώνα και τη σήραγγα των Τεμπών.
Στην έκθεσή τους, οι πραγματογνώμονες σημειώνουν ότι στο εμπορικό τρένο δεν φαίνεται να υπάρχει άλλο φορτίο πλην του δηλωθέντος. Ειδικότερα, αναφέρουν ότι σε καμία από τις φορτάμαξες, είτε αυτές είναι γεμάτες με λαμαρίνες είτε με containers, δεν παρατηρούνται άλλα δοχεία ή βυτία πέρα από το επίσημο φορτίο.
Ωστόσο, η έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων αναφέρεται αποκλειστικά στην ταυτοποίηση του εικονιζόμενου συρμού στα τρία βίντεο και δεν πιστοποιεί τη γνησιότητα του βιντεοληπτικού υλικού. Αυτό αναμένεται να διαπιστωθεί αργότερα από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία έχει προχωρήσει σε κατάσχεση 11 σκληρών δίσκων, ενός υπολογιστή και τριών καταγραφικών μηχανημάτων από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας καθώς και από τον Πλαταμώνα.
Οι ερευνητές έχουν συγκεντρώσει μεγάλο όγκο δεδομένων από την κατάσχεση στα γραφεία της Μεταμόρφωσης και θα τα αναλύσουν με ειδικό λογισμικό προκειμένου να γίνει η σύγκριση με τα δεδομένα των τριών βίντεο που παραδόθηκαν στον εφέτη ανακριτή. Τα καρέ των βίντεο θα εξεταστούν σε αντιπαραβολή με το πρωτότυπο υλικό που έχουν καταγράψει οι κάμερες ασφαλείας από τις σήραγγες, ενώ οι αναλυτές θα μελετήσουν και τα metadata των βίντεο για να διαπιστώσουν λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή και την αποθήκευσή τους.
Καθώς οι έρευνες συνεχίζονται, αναμένονται κρίσιμες απαντήσεις για τα αίτια της πυρκαγιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση των τρένων, με τα πορίσματα που θα εκδοθούν από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και τον καθηγητή Δημήτρη Καρώνη. Υπενθυμίζεται ότι το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναμένεται να δημοσιοποιηθεί μία ημέρα πριν από τη συμπλήρωση δύο ετών από το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Πηγή περιεχομένου: in.gr