Θεσσαλονίκη: Στο πεζοδρόμιο ξανά ο ποδηλατόδρομος της Νίκης

Είναι όμως σχετικά απλό να υπάρξει κάποια ανακούφιση κάνοντας μικρές παρεμβάσεις βελτίωσης σε έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί

Την επιστροφή του ποδηλατοδρόμου της Λεωφόρου Νίκης στο πεζοδρόμιο που θα κατασκευαστεί μετά την τοποθέτηση του νέου ντεκ στην παλιά παραλία προτείνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, το ΕΒΕΘ με επιστολή του, η οποία υπογράφεται από τον Ά αντιπρόεδρο του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννη και απευθύνεται στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, τονίζεται ότι σε περίπτωση που υιοθετηθεί η πρότασή του «η κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται και στις τρεις λωρίδες της λεωφόρου αντί των δύο στις οποίες αναγκαστικά περιορίζεται».

Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρεται:

«Αγαπητέ κ. Δήμαρχε,

Με τη σταδιακή επάνοδο των ρυθμών της κοινωνικής και οικονομικής ζωής στην πόλη μας, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης, παρουσιάζει σημαντική έξαρση, με όλες τις παρατηρούμενες δυσμενείς συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.

Προφανώς, η χωρητικότητα του οδικού δικτύου δεν επαρκεί για να ικανοποιήσει τις ανάγκες κίνησης των πολιτών.

Απαιτείται, επομένως, ενδελεχέστερος σχεδιασμός και μέτρα πολιτικής που να στηρίζονται σε ρεαλιστικές παραδοχές σε ότι αφορά στη συμπεριφορά και τις ανάγκες κίνησης των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων και των αναγκών για την πραγματοποίηση αστικών εμπορευματικών μεταφορών, θέμα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εμπορίου στην πόλη.

Είναι όμως σχετικά απλό να υπάρξει κάποια ανακούφιση κάνοντας μικρές παρεμβάσεις βελτίωσης σε έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί. Ένα από αυτά είναι η επέκταση της Παλαιάς Παραλίας προς το θαλάσσιο μέτωπο, που θα δώσει μία νέα πιο λειτουργική μορφή στην περιοχή.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΕΒΕΘ προτείνει την επαναφορά του πολύ χρήσιμου και αναγκαίου ποδηλατοδρόμου της λεωφόρου Νίκης στο χώρο που θα προκύψει από την επέκταση του πεζοδρομίου προς το θαλάσσιο μέτωπο, έτσι ώστε η κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται και στις τρεις λωρίδες της λεωφόρου αντί των δύο στις οποίες αναγκαστικά περιορίζεται σήμερα. Μάλιστα, η μια εκ των δυο αυτών λωρίδων είναι συνήθως κατειλημμένη από οχήματα τροφοδοσίας των παρακείμενων καταστημάτων, γεγονός που, σε συνδυασμό με την ύπαρξη τραπεζοκαθισμάτων σε μεγάλο μέρος του πεζοδρομίου, αναγκάζει αρκετούς πεζούς να διέρχονται από τη μοναδική πλέον ελεύθερη λωρίδα διατρέχοντας σοβαρό κίνδυνο δυστυχήματος.

Ευελπιστώντας, κύριε Δήμαρχε, ότι θα εξετάσετε με ενδιαφέρον την πρότασή μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση».