Τι πρέπει να γνωρίζεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Προχωρά η σύσταση ιδιωτικού φορέα διαχείρισης και λειτουργίας 

Τι πρέπει να γνωρίζεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Προχωρά η σύσταση ιδιωτικού φορέα διαχείρισης και λειτουργίας 

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι ξεκινά τον διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά και τη σχετική έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

Η Σύμπραξη θα αφορά στη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.

Η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.

«Πρόκειται για μια σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης» δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής, που εξήρε τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που θα προσφέρει ο ιδιωτικός φορέας και υποστήριξε ότι η αμοιβή του εργολάβου ιδιώτη θα συνδέεται με την ποιότητα παροχής υπηρεσιών.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Από την πρώτη ημέρα δεσμευτήκαμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πλήρες και λειτουργικό μετρό έως το τέλος του 2023.

Η έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και απόδειξη της αποφασιστικότητάς μας να κάνουμε πραγματικότητα την υπόσχεσή μας στους Θεσσαλονικείς. Με πολλή δουλειά και ουσία κάνουμε τα βήματα που δεν είχαν γίνει για χρόνια».

Τα βασικά δεδομένα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τα εξής 5:

1.Το Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκινά βορειοδυτικά από το Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικά.

2.Περιλαμβάνει 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ.

3.Περίπου 360.000 επιβάτες αναμένεται να χρησιμοποιούν το δίκτυο σε καθημερινή βάση όταν θα λειτουργεί με τη μεγίστη χωρητικότητα.

4.Ήδη έχουν παραληφθεί και εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια 18 υπερσύγχρονοι, driverless, συρμοί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια με επιπλέον 15 συρμούς.

5.Σχετικά με την πορεία του έργου, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%. Το έργο, σύμφωνα με το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, θα παραδοθεί ολοκληρωμένο στα τέλη του 2023.

Τι απαντά ο ΣΥΡΙΖΑ

«Ελπίζουμε και ευχόμαστε έστω και την τελευταία στιγμή να καταλάβει ο κ. Καραμανλής ότι το μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί περιουσιακό στοιχείο όλων των πολιτών της ευρύτερης γεωγραφικής ενότητας του νομού Θεσσαλονίκης αλλά και όλων των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών που την επισκέπτονται. Καλό θα ήταν τα παιχνίδια της αδιαφάνειας, της Ν.Δ. και της κυβέρνησης Μητσοτάκη να αφήσουν απ’ έξω υποδομές μεγάλης σημασίας» σχολίασε στην ΑΥΓΗ ο αν. τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης.

 «Τόσος είναι ο οίστρος της κυβέρνησης να εξυπηρετήσει οικονομικά συμφέροντα που, εν όψει εκλογών και για να δεσμεύσει την επόμενη κυβέρνηση, σπεύδει να ιδιωτικοποιήσει ακόμη και έργα που καρκινοβατούν και δεν προβλέπεται να τελειώσουν πριν το 2025, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης» σχολίασε, από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος. Επισήμανε πως «τέτοια δαπανηρά συγκοινωνιακά έργα σταθερής τροχιάς δεν είναι οικονομικά ανταποδοτικά και επομένως η διεθνής πρακτική γι’ αυτά είναι να επιχορηγούνται από το κράτος, παραμένοντας σε δημόσιο χαρακτήρα» και πως «όπου η λειτουργία και η συντήρηση ενός τέτοιου έργου έχει ιδιωτικοποιηθεί, το εισιτήριο ανέβηκε στα ύψη, προκειμένου οι ιδιώτες να έχουν το προσδοκώμενο από αυτούς κέρδος…».

Δείτε επίσης: Μετρό Θεσσαλονίκης: Απελευθερώθηκε μετά από 13 χρόνια τμήμα της Δελφών (pics&vid)

Loading

Play