Το 54% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα προκαλείται εντός κατοικημένων περιοχών – Στην υπόλοιπη Ευρώπη το 38%

Το 54% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα προκαλείται εντός κατοικημένων περιοχών – Στην υπόλοιπη Ευρώπη το 38%

Το 54% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα προκαλείται εντός των κατοικημένων περιοχών την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται στο 38%.

Ευάλωτη κατηγορία παραμένουν οι μοτοσικλετιστές, με το 38% του συνόλου των ατυχημάτων να τους αφορά, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος της ΕΕ είναι 18%, αλλά με σαφώς διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, καθώς το κλίμα κυρίως της Βόρειας Ευρώπης είναι διαφορετικό και δεν επιτρέπει εύκολες και καθημερινές μετακινήσεις όλο τον χρόνο, σε αντίθεση με την χώρα μας όπου τα δίκυκλα κυκλοφορούν όλο τον χρόνο.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό που εμπλέκεται στα ατυχήματα και αφορά τις ηλικίες άνω των 64 ετών, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αγγίζει το 21% όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ είναι δύο μονάδες παραπάνω.

Ωστόσο σε Ελλάδα και Ευρώπη το 13% των τροχαίων ατυχημάτων αφορούν ηλικίες 18-24 ετών. Άξιο λόγου είναι ότι το 21% των ατυχημάτων αφορά πεζούς, με τον μέσο όρο της Ευρώπης να βρίσκεται στο 20%.

Οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν στα ατυχήματα

Σύμφωνα με τις αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και τη συγκριτική τους εξέταση με αντίστοιχες αναλύσεις (ECERSO, ITF-IRTAD) από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα προκύπτει ότι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες (κατά σειρά σπουδαιότητας) που συμβάλουν στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων και ειδικά των σοβαρών ατυχημάτων, στη χώρα μας είναι η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών, τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους (ιδίως στους συνεπιβάτες) και η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού.

Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την χρήση κινητού τηλεφώνου, ή την τάση πολλών οδηγών για επιθετική οδήγηση.

Οι βασικές γενεσιουργές αιτίες του υψηλού αριθμού οδικών ατυχημάτων στη χώρα μας εντοπίζονται κυρίως στην μη επαρκή αστυνόμευση -ώστε να γίνεται αντιληπτή από όλους τους οδηγούς ότι πρέπει να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στο δρόμο- ,την οδική υποδομή και την συνολική οργάνωση του χώρου και της κυκλοφορίας στις πόλεις, οι οποίες είναι προσανατολισμένες κυρίως για την κίνηση των οχημάτων και δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών των δρόμων (δικυκλιστές, πεζοί, κ.λπ.) και την ασφάλειά τους.

Άλλη αιτία του υψηλού αριθμού ατυχημάτων στην χώρα μας είναι το υπεραστικό οδικό δίκτυο (ειδικά το επαρχιακό) το οποίο είναι μελετημένο και κατασκευασμένο με παρωχημένες προδιαγραφές, έχει ανεπαρκή συντήρηση και αρκετές ατέλειες που δυστυχώς δεν προφυλάσσει και δεν συγχωρεί τα λάθη των οδηγών.

Δείτε επίσης: Πανελλήνιες: Δείτε τα θέματα των τελευταίων μαθημάτων των ΕΠΑΛ

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play