Ένας νέος τύπος διπλώματος δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες, δίνοντας τη δυνατότητας στις αρχές να περιορίζουν την πρόσβαση του οδηγού στο αυτοκίνητο.
Η ψηφιοποίηση των διπλωμάτων οδήγησης αποτελεί το επόμενο βήμα για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στην προσπάθεια να λυθεί ο γόρδιος δεσμός των φυσικών εγγράφων και της γραφειοκρατίας που συνεπάγεται η έκδοσή τους.
Παράλληλα, βέβαια, στη μακρινή Σκανδιναβία και ειδικότερα στη Σουηδία, δοκιμάζεται ήδη ένας νέος τύπος διπλώματος, σε μορφή κάρτας, στον οποίο θα υπάρχει «αποθηκευμένο» όλο το ιστορικό ενός οδηγού.
Το «ηλεκτρονικό» δίπλωμα οδήγησης, το οποίο βρίσκεται στη φάση της δοκιμαστικής περιόδου, δεν θα περιλαμβάνει μόνο τα τυπικά στοιχεία του οδηγού, όπως ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικία, κατηγορία οχήματος και τυχόν παραβάσεις, αλλά και πληροφορίες που θα σχετίζονται με τα οχήματα στα οποία έχει πρόσβαση.
Επί της ουσίας το ηλεκτρονικό δίπλωμα των Σουηδών θα είναι αυτό που θα «ξεκλειδώνει» το αυτοκίνητο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα.
Αν για κάποιο λόγο το όχημα δεν είναι «συνδεδεμένο» με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή ο οδηγός δεν διαθέτει την απαραίτητη άδεια, τότε ο κινητήρας του αυτοκινήτου δεν θα τίθεται σε λειτουργία και ως εκ τούτου δεν θα μπορεί να βρεθεί στον δρόμο.
Οι Σουηδοί χρησιμοποίησαν 15 οχήματα τα οποία έφεραν τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να υποστηρίξουν τα νέα, «έξυπνα» διπλώματα οδήγησης, με τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σε όλα σχεδόν τα επίπεδα.
Η χρήση του ίδιου του διπλώματος οδήγησης ως «κλειδί» στο αυτοκίνητο θα περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των κλοπών, ενώ ταυτόχρονα θα αποτρέψει και το φαινόμενο της οδήγησης από άτομα τα οποία είτε δεν έχουν τα τυπικά προσόντα είτε τους έχει απαγορευτεί η οδήγηση εξαιτίας κάποιας παράβασης.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί μια οδηγία ώστε όλα τα κράτη-μέλη να υιοθετήσουν έναν ενιαίο τύπο ψηφιακού διπλώματος, ενώ ταυτόχρονα πρόκειται να δημιουργηθεί και ένα ευρωπαϊκό μητρώο παραβάσεων, το οποίο θα επιτρέπει σε όλα τα κράτη-μέλη να έχουν σαφή εικόνα για το ιστορικό κάθε οδηγού.
Να θυμίσουμε ότι στην Ελλάδα υπάρχει ήδη η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού διπλώματος, το οποίο αποθηκεύεται σε smartphone και έχει την ίδια ισχύ με το φυσικό έγγραφο.
Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Δύο τροχαία σήμερα το απόγευμα στο Δερβένι