Το πρώτο διαδραστικό σεμινάριο για τον σχεδιασμό ψηφιακών υπηρεσιών του δημόσιου

Το πρώτο διαδραστικό σεμινάριο για τον σχεδιασμό ψηφιακών υπηρεσιών του δημόσιου

Τι είναι «σχεδιασμός ψηφιακών υπηρεσιών του δημόσιου τομέα»; Πώς τα εργαλεία και οι μεθοδολογίες του μπορούν να εφαρμοστούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου; Πώς μπορείτε να συνεισφέρετε έμπρακτα κι εσείς με την ιδιότητά σας και τον ρόλο που έχετε στον επανασχεδιασμό των ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου προς τους πολίτες; Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα προσπαθήσει να δώσει στις 5 Δεκεμβρίου το 1ο εργαστήρι του κύκλου «DigiGov Sessions» για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα με σύνθημα το «Δημόσιο αλλάζει, συν-διαμορφώστε το», που θα γίνει στον χώρο «Αθηναΐς» στον Βοτανικό.

Πρόκειται για το πρώτο εργαστήριο καταγραφής των προκλήσεων και συλλογής ιδεών που θα συνεισφέρουν στον ανασχεδιασμό των ψηφιακών υπηρεσιών του κράτους προς τον πολίτη. To workshop διοργανώνεται από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – GRNET σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το πρόγραμμα ISA² της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης κι απευθύνεται σε στελέχη της δημόσιας διοίκησης, επαγγελματίες του design και της πληροφορικής, ακαδημαϊκούς, ερευνητές, δημόσιους υπαλλήλους, στελέχη επιχειρήσεων, την πολιτική ηγεσία, αλλά και σε ενεργούς πολίτες.

Όπως τονίζει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η Δήμητρα Κοτσοκάλη υπεύθυνη επικοινωνίας του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας «οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομάδες και θα συζητήσουν για συγκεκριμένους τομείς, θα καταγράψουν τις προκλήσεις και θα βρούνε λύσεις για θέματα που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο καθένας από τη δική του πλευρά θα μεταφέρει την εμπειρία του και θα μάθει από την εμπειρία των υπολοίπων, ενώ όλοι μαζί θα προσπαθήσουν να αναγνωρίσουν τις προκλήσεις και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουμε να καλύψουμε τις ανάγκες που υπάρχουν».

Όπως εξηγεί η κ. Κοτσοκάλη το σεμινάριο δεν έχει καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα αλλά βασίζεται στη διάδραση μεταξύ των συμμετεχόντων, «θα είναι κάτι σαν άσκηση, καθώς κάθονται όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι. Στην ουσία είναι συνεργασία για το τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τον κάθε τομέα. Το απώτερο όφελος από αυτήν την πρωτοβουλία είναι η αλληλεπίδραση του πολίτη με το κράτος, δηλαδή το να μην υπάρχουν ουρές, να μπορεί ο πολίτης να εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά εξασφαλίζοντας διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών».

Για την πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για αλλαγή του τρόπου με τον οποίο το Δημόσιο σχεδιάζει υπηρεσίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις ώστε να είναι χρήσιμες, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εμπειρογνώμων πληροφορικής στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμβουλος του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη στον τομέα ψηφιακού μετασχηματισμού, Νάνσυ Ρουτζούνη.

Όπως επεσήμανε «αυτό το εργαστήριο δεν είναι μια μεμονωμένη δράση, αλλά είναι το πρώτο βήμα από μια ευρύτερη πρωτοβουλία που αναλαμβάνει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτό που επιδιώκουμε να πετύχουμε από αυτήν την πρωτοβουλία είναι να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζουμε τις υπηρεσίες που προσφέρει το κράτος στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι αυτές οι υπηρεσίες που θα “χτίζουμε” να απαντούν στις πραγματικές ανάγκες που έχουν οι χρήστες μας, πολίτες και επιχειρήσεις. Εκτός από αυτό κάθε αλληλεπίδραση που θα έχουν με το Δημόσιο να είναι μια θετική εμπειρία».

Όπως εξηγεί η κ. Ρουτζούνη η πολιτική του υπουργείου κινείται σε δυο άξονες. «Το πρώτο βήμα είναι να βάλουμε στο “μικροσκόπιο” όλες τις υπηρεσίες για να δούμε τις εστίες γραφειοκρατίας που υπάρχουν, να τις εντοπίσουμε και να τις απλουστεύσουμε και το δεύτερο βήμα είναι να κάνουμε αυτές τις υπηρεσίες ψηφιακές, δηλαδή να βρούμε τους τρόπους, ώστε να τις προσφέρουμε με ψηφιακά μέσα».

Με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου πάντως το αποτέλεσμα αυτών των κινήσεων θα φτάσει στον πολίτη άμεσα, αλλά σταδιακά όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ρουτζούνη. «Αυτό που έχει σημασία είναι να αρχίσουμε να χτίζουμε διαδικασίες προς τους πολίτες που έχουν μεγάλη αξία, όπως η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης που θα μπορεί να συμπληρώνει ο πολίτης από το ίντερνετ χωρίς φυσική παρουσία. Μέσα από μικρά βήματα θέλουμε να φτάσουμε στον μεγάλο στόχο, ο οποίος είναι η κεντρική δικτυακή πύλη που θα προσφέρει ψηφιακά όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου».

Ειδικότερα, οι εργασίες του κύκλου εργαστηρίων θα επικεντρωθούν στα εξής πεδία πολιτικής:

* Δημόσια Διοίκηση – Τοπική Αυτοδιοίκηση

* Παιδεία, Έρευνα – Καινοτομία

* Υγεία, Πρόνοια – Κοινωνική Ασφάλιση

* Οικονομία – Ανάπτυξη

* Αγροτική Ανάπτυξη – Τρόφιμα

* Δικαιοσύνη – Προστασία του Πολίτη

* Άμυνα- Εξωτερική Πολιτική

* Πολιτισμός – Αθλητισμός

* Πολιτικό Σύστημα

* Πύλη gov.gr, η οποία θα λειτουργεί ως κέντρο ψηφιακής εξυπηρέτησης των πολιτών στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο

* Υποδομές Σύζευξις – gCloud

Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων θα είναι τα 100 άτομα έπειτα από επιλογή, στα οποία θα αποσταλούν προσωπικές επιστολές επιβεβαίωσης.

Να σημειώσουμε ότι στην πρώτη ενότητα του εργαστηρίου τον λόγο θα έχουν ομιλητές διεθνούς κύρους που θα παρουσιάσουν τη μεθοδολογία του σχεδιασμού ψηφιακών υπηρεσιών του δημόσιου τομέα, καθώς και περιπτώσεις επιτυχημένων δράσεων.

Κάτια Παπαδοπούλου

 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play