Τον εξορθολογισμό και την αξιολόγηση του μεταφορικού ισοδύναμου, με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων, προανήγγειλε ο Γ. Πλακιωτάκης

Τον εξορθολογισμό και την αξιολόγηση του μεταφορικού ισοδύναμου, με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων, προανήγγειλε ο Γ. Πλακιωτάκης

Τον εξορθολογισμό του μεταφορικού ισοδύναμου, με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων για βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας, προανήγγειλε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, προσθέτοντας ότι στόχος είναι η διατήρηση του μέτρου και η διεύρυνσή του για τις κατηγορίες που απαιτείται.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ, Βασίλη Κεγκέρογλου, για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κρήτη, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι η υλοποίηση του μέτρου θα προκύψει έπειτα από μελέτη προσδιορισμού της ανάγκης κάλυψης, εφόσον προκύπτει υπερβάλλων κόστος σε επίπεδο κομίστρου, δεδομένου οι γραμμές της Κρήτης είναι ελεύθερες και οι τιμές ρυθμίζονται στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι το επιβατικό μεταφορικό έργο της Κρήτης υπο-εκτελείται.

«Πρώτος εγώ επιθυμώ την στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της ευημερίας των κατοίκων της και της υγιούς της επιχειρηματικότητας στην Κρήτη» τόνισε, προσθέτοντας ότι το υπουργείο Ναυτιλίας που αναμένει το πορίσματα των μελετών, ξεκινά ουσιαστικό διάλογο με τα επιμελητήρια και τον επιχειρηματικό κόσμο των νησιών, φυσικά και της Κρήτης.

«Επιδίωξή μας», είπε ο κ. Πλακιωτάκης «είναι η Ελλάδα να αποκτήσει μια επίσημη, αναγνωρισμένη και καλά στοιχειοθετημένη δημόσια νησιωτική πολιτική, που θα ενισχυθεί με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία και μηχανισμούς με δεσμευτικούς και διασφαλισμένους πόρους.»

«Στο πλαίσιο αυτό», τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, «ανέλαβε ήδη πρωτοβουλίες σχετικά με:

   * Το σχεδιασμό ενός διακριτού / τομεακού χαρτοφυλακίου με τίτλο «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιώτικο χώρο» με σαφή εδαφική διάσταση και συγχρηματοδότηση της ΕΕ, για τη χρηματοδότηση στρατηγικών ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων, και

   * Τη δημιουργία στοχευμένου χρηματοδοτικού εργαλείου για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, που θα ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες του νησιώτη επιχειρηματία, καλύπτοντας, όχι μόνο το μεταφορικό κόστος, αλλά παρέχοντας εργαλεία – κίνητρα για να διατηρήσει ή και να επεκτείνει τη δραστηριότητά του, ξεπερνώντας τις αρνητικές επιπτώσεις της γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης, με πρόσβαση σε δανεισμό, εγγυοδοσία, επιδότηση θέσεων απασχόλησης, εργοδοτικών εισφορών κλπ».

Όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου, ο υπουργός είπε ότι «χρήση του μέτρου έχει κάνει το 27% του νησιωτικού πληθυσμού (201.126 νησιώτες που έλαβαν κατά κεφαλήν 82,42 ευρώ)

Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις, ανέφερε πως 7 στις 10 που έκαναν αίτηση συμμετοχής, δεν έχουν ζητήσει χρηματοδότηση, με συνέπεια χρήση να έχουν κάνει 4.544 επιχειρήσεις που επωφελήθηκαν 4,9 εκατ. ευρώ περίπου από τη μείωση του μεταφορικού τους κόστους.

Μέχρι σήμερα», συνέχισε, «η απορροφητικότητα του μέτρου για τους επιβάτες, τις επιχειρήσεις και τα καύσιμα ανέρχεται σε 7%, το οποίο αντιστοιχεί μόλις σε 17 εκατ. ευρώ από τα 230 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου μέχρι σήμερα.

 Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι σε μια τέτοια συγκυρία, η μειωμένη απορροφητικότητα μπορεί να σημαίνει δυο πράγματα:

   – Είτε κάποιοι σχεδίασαν πρόχειρα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών.

   – Είτε οι νησιώτες κάτοικοι και επιχειρηματίες δεν βρίσκουν χρήσιμη και αποτελεσματική τη λύση που τους δόθηκε.

Είναι συνεπώς προφανές, ότι απαιτείται, όπως άλλωστε προβλέπεται από το νόμο 4551/2018, η αξιολόγηση του μεταφορικού ισοδύναμου, δήλωσε.

Αναθέτουμε», τόνισε, «την εκπόνηση ειδικής μελέτης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, προκειμένου η έρευνα που υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των τεσσάρων επιμελητηρίων της Κρήτης, να επεκταθεί και να διευρυνθεί και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιφέρειες».

Τόνισε ότι θα πρέπει να εκπονηθεί μια επιστημονικά τεκμηριωμένη έκθεση του παραγωγικού συστήματος και των αναγκών του νησιώτη επιχειρηματία, «προκειμένου να προετοιμάσουμε στο πουργείο το κατάλληλο πλέγμα παρεμβάσεων, ενόψει μάλιστα και της εξειδίκευσης της στρατηγικής μας για το ΕΣΠΑ 2021-2027».

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play