Το νέο έγγραφο που βλέπει το φως της δημοσιότητας δίνει απάντηση στο πόσοι σταθμάρχες θα έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμαρχείο την ώρα της φονικής σύγκρουσης.
Νέα δεδομένα έρχονται στο φως για το τι συνέβη στο σταθμαρχείο Λάρισας την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου προς 1η Μαρτίου όποτε και έλαβε χώρα η τραγωδία με τους 57 νεκρούς από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος, πλέον κι άλλα πρόσωπα είναι στο κάδρο, προκειμένου να αποσαφηνιστεί τι ακριβώς συνέβη εκείνη την νύχτα, πόσοι βρίσκονταν και πόσοι θα έπρεπε να βρίσκονταν στον σταθμό τις κρίσιμες ώρες πριν και κατά τη διάρκεια του δυστυχήματος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο το οποίο δημοσιεύθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, παρουσιάστηκαν οι βάρδιες των σταθμαρχών της νύχτας της 28ης Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με αυτό, τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 οι δύο απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Αυτό σημαίνει ότι μεταξύ 22.00 και 23.00 θα έπρεπε να βρίσκονται τρεις σταθμάρχες στο σταθμαρχείο.
Οι βάρδιες των σταθμαρχών είναι τρεις:
06.00 – 15.00
14.00 – 23.00
22.00 – 07.00
Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.
Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).
Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις
- Πόσοι Σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
- Ποιος Σταθμάρχης έκανε την αλλαγή “κλειδιού” (όταν πέρασε ο προαστιακός) ;
- Ήταν και άλλοι παρόντες;
- Γιατί κανείς επί 58 λεπτά δεν επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;
Τι φέρεται να κατέθεσε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης
Στην απολογία του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε πως: «Όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής είχε διορίσει για την συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν εννιάωρο».
«Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 22:15 αποχώρησαν. Και έμεινα από τότε μόνος μου μέχρι και τις 11.04 που αναχώρησε το τρένο. “Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.
Όσον αφορά το κλειδί, το οποίο ξέχασε να γυρίσει, φέρεται να υποστήριξε πως έχει «κενό μνήμης», πως δεν μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι συνέβη.
«Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα», φέρεται να ανέφερε χαρακτηριστικά.
Δείτε επίσης: ΟΣΕ: «Δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε απόσταση 5 χιλιομέτρων από τον Σταθμό Λάρισας»