Στο μικροσκόπιο της έρευνας των Αρχών βρίσκονται οι συνομιλίες που είχε ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου με τον σταθμάρχη της Λάρισας, λίγο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη
Ήταν η ώρα που το Intercity 62 είχε μπει στο ρεύμα καθόδου, δηλαδή κινούνταν στην ίδια γραμμή με την εμπορευματική αμαξοστοιχία. Εκείνα τα καθοριστικά λεπτά, ο ένας μηχανοδηγός φαίνεται πως απευθύνθηκε στο σταθμαρχείο Λάρισας, χωρίς όμως να λάβει καμία απάντηση.
Συγκεκριμένα, ο ένας μηχανοδηγός του Intercity 62 είπε χαρακτηριστικά στον σταθμάρχη: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;» Ο σταθμάρχης Λάρισας, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, φέρεται πως δεν απάντησε. Σημειώνεται ότι αυτή η προσπάθεια επικοινωνίας του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη γίνεται λίγα λεπτά πριν από το δυστύχημα. Είχε φύγει από τον σταθμό της Λάρισας και ο έμπειρος μηχανοδηγός αντιλαμβάνεται ότι πηγαίνει ανάποδα. Λίγα λεπτά αργότερα, έγινε η μετωπική σύγκρουση με την εμπορευματική αμαξοστοιχία, που κατευθυνόταν από Κατερίνη για Λάρισα.
Υπογραμμίζεται πάντως πως οι αστυνομικοί δεν έχουν αναλύσει όλο το υλικό της ενδοεπικοινωνίας για να διαπιστώσουν εάν υπήρξε στη συνέχεια κάποια απόκριση από τον σταθμάρχη.
Πληροφορίες αναφέρουν πως δεν αποκλείεται η έρευνα των Αρχών να επεκταθεί και στον επόμενο σταθμό μετά την Λάρισα, δηλαδή στους Νέους Πόρους, καθώς από εκεί κατέβαινε η εμπορευματική αμαξοστοιχία. Θέλουν να διαπιστώσουν εάν από εκεί έβλεπαν πως τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή, και άρα υπήρχε ο κίνδυνος δυστυχήματος. Υπήρχε η δυνατότητα να δοθεί η εντολή στο εμπορευματικό τρένο να σταματήσει μέχρι να υπάρξει επικοινωνία με το Intercity; Είναι ακόμη ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί.
O σταθμάρχης Λάρισας θα απολογηθεί το πρωί της Κυριακής 5 Μαρτίου (στις 11 πμ), μετά τη νέα αναβολή που ζήτησε και πήρε το πρωί. «Έκανα λάθος αλλά δεν έχω εγώ όλη την ευθύνη. Φταίει και το σύστημα, δεν υπήρχαν προειδοποιητικά, δεν με προειδοποίησε κανείς» φέρεται να είπε, μεταξύ άλλων, ο σταθμάρχης της Λάρισας στους αστυνομικούς.
Δείτε επίσης: Επιδημία χολέρας σε 6 κομητείες της Κένυας